Totaal aantal pageviews

maandag 6 mei 2024

Knap geschilderd

 


Niet echt een feestje om naar te kijken vind ik. Gezien in London, Shoreditch. 
Twee rokende vrouwen. Wat mij betreft zijn er twee mogelijkheden.:
a. de kunstenaar heeft duidelijk willen maken dat je beter niet kunt of kunt gáán roken
b. het is een weergave van zijn werkelijkheid. 
Allebei kan ook nog. 
Hoe dan ook, ik word er niet vrolijk van, maar dat is natuurlijk lang niet altijd de bedoeling van de muurschilderende kunstenaar. Vaak willen de kunstenaars juist iets aan de kaak stellen. 
Wat je hier ook van vindt, het is knap geschilderd. 

En dan dit kunstwerk:


Een Oekraïns meisje. Deze kunstenaar ken ik in tegenstelling tot de vorige wél. WOSkerski is de naam. Hij zei (in 2022): As an artist, I have a voice that can influence people and a moral obligation to act against injustice and support people who need it. 



10 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik vind ze beiden wel wat hebben, het eerste is confronterend. De tweede zet je aan tot nadenken, zeker na 4 en 5 mei.

Judy zei

Dat is een mooie gedachte van die laatste kunstenaar uit Oekraïne.

roentare zei

A bit of cigarette culture there

Iris Flavia zei

Despite the high prices for cigarettes, I see so many young people smoke - even in front of schools.
Hope that Ukrainian girl is still alive in reality.... Well done, both murals.

Emie zei

Alletwee mooi, elk op zijn eigen manier.

Sami zei

I like both murals, very well done. The Ukranian girl looks very sweet.
Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

In de weer zei

Beide knap geschilderd, dat sowieso.
De bovenste daar spat, in mijn beleving, de triestheid vanaf.
Maar voor hetzelfde geld, geniet de rookster met volle teugen van het inhaleren.

Mooi hoe de kunstenaar uit de Oekraïne in het leven staat.

Tom zei

...the first one seems to be, "Reves, Day 2 repairs" painted in November 2023. I like the second one best.

magiceye zei

Wonderful art!

miekequilt zei

Ik vind beide werken mooi. De eerste is misschien een waarschuwing, maar daar is het dan toch te mooi voor, vind ik b