Totaal aantal pageviews

donderdag 16 mei 2024

Herman van Veen

 


Bijna tachtig is-ie, Herman van Veen. En mijn man en ik volgen hem al heeeeel lang. 
Samen sowieso al vanaf 1979. Toen, op de dag dat we onze bestelde trouwringen konden ophalen, een speciale dag dus,  gingen we naar Rotterdam om  's avonds een voorstelling in Luxor mee te maken. 
Daarvóór volgden we deze kunstenaar allebei al apart. Mijn man is echt groot fan. En ik ben gewoon fan. 

En nu was er een optreden hier in onze stad. 
En het was weer als vanouds. We genoten zeer. 
Herman van Veen, een hele avond op het podium, zingen, bewegen, muziek maken op de viool,  grappen maken... 
Ik teken er voor om op deze manier oud te worden. 
Herman wordt virtuoos bijgestaan door Edith Leerkens op gitaar. Dertig jaar is zij al bij hem. Zij is  zo goed. Ze zingt ook af en toe. 
En dan is er ook nog Jannemien Cnossen. Ook al heel lang bij Herman. En een  basgitarist, Kees Dijkstra, die het compleet maakt. 
En dan de meisjes. Die dansten, beeldden wat uit,  zongen mee, deden dat heel goed,  maar voegden (voor mij) haast niets toe. Storend was het gelukkig ook niet.  

Het was een mooie avond! 

18 opmerkingen:

Judy zei

Wat leuk! En geweldig om zo oud te worden. Ik ben gewoon fan.

Sjoerd zei

Ik ben ook een fan van Herman van Veen, maar heb nog nooit een live optreden meegemaakt.

sjannesblog.com zei

Ik volg Herman niet echt, maar vind zijn muziek wel leuk. Bewonderendswaardig vief op zijn oude dag!

Iris Flavia zei

Sounds a bit like Udo Jürgens. We saw him in concert here in Braunschweig - he was 78 back then, playing the piano, singing, dancing, it was wonderful!

izerina zei

Wat een energie heeft hij

Charlie zei

Leuk dat jullie al zolang fan zijn van Herman van Veen en weer van hem genoten opzij bijna 80ste. Ik ben ook fan en houd zo van zijn prachtig gezongen Nederlandse liederen!

Emie zei

Ik was ooit een fan en heb hem ook zien optreden. Ik denk dat ik wel weer fan zou kunnen worden.

pourquoi pas ??? zei

Wat heerlijk zo een avond.

Kitty zei

Wat een gigant is Herman van Veen toch! Helaas zit theaterbezoek er voor mij niet meer in, maar jaren geleden zagen we hem in Carré. Harry Sacksioni was toen een van de begeleidende muzikanten.

anneke broos zei

Wij volgen hem al vanaf het begin en hebben alle voorstellingen gezien.Wij zijn samen oud geworden,hoewel wij zijn nog ouder.
Gisteren hebben we nog over hem gepraat met onze zoon over het lied,,Liefde van later,,
Een voorstelling met allemaal blije mensen is toch heerlijk.

elly zei

Geweldig verslagje. Ik ben ook fan. En net zo oud als hij is toch wat he 😅

Miriam zei

Een beetje nostalgie voor mij. Eigenlijk volg ik Herman van Veen al ongeveer 30 jaar niet meer, maar ik vind het leuk om te horen dat hij nog steeds actief is. En wat hij doet is altijd muzikaal. Je kunt zeker horen dat hij een vakopleiding aan het conservatorium heeft gevolgd. Op het Utrechts conservatorium hen ik zangles gehad van een docente die er enorm prat op ging dat ze ook Herman van Veen les had gegeven.

Ferrara zei

Ook ik volg hem al vanaf zijn eerste voorstelling. Voor mij was dat in Enschede. Tijdens een meet and greet bij één van zijn laatste voorstellingen in Alkmaar ter sprake geweest. Hij haalde herinneringen op over hoe dat theater er toen uitzag. Reuze innemende man.

miekequilt zei

Hier ook een hele trouwe fan. Ik denk al meer dan 50 jaar. En nu gaan we nog steeds graag naar hem toe.
Leuk verslag heb je geschreven. Zijn mede-muzikanten zijn zeker ook heel belangrijk.

Jolande zei

Ik ben ook fan, maar heb hem nog nooit in het echt gezien.

Marthy zei

Ik ben geen echte fan, nooit geweest.

In de weer zei

Ik weet nog wel de eerste keer dat we hem zagen op tv, we vonden het toen een rare snuiter, heel apart en heel anders dan andere.
Hij is steengoed, fan is een groot woord, maar we zien hem graag.

Neeltje zei

Geweldig! Hier ook een fan!