Totaal aantal pageviews

dinsdag 28 mei 2024

Kew Gardens, London, Richmond

Eigenlijk moet ik zeggen Kew Royal Botanic Gardens. 

Het zijn tuinen en vijvers en kassen en bloemen, bruggetjes, bankjes, een pagode, dieren en kunst. 
Dat is heel kort samengevat en dat kan eigenlijk niet want er er is zoveel moois te zien... 
Het ís gewoon niet samen te vatten. We brachten er een groot deel van een dag door.

Botanische tuinen: Plants and fungi are vital to the future of food, clean air and medicine. We're fighting against biodiversity loss to save life on Earth

Dat is wat ze doen en dat is waarom het behalve prachtig,  ook nuttig is. En dat al zo'n beetje sinds 1759. Steeds uitgebreid en in 2003 zelfs Unesco World Heritage geworden. Terecht!

Onze vrienden zijn heel erg van de planten en lezen veel bordjes om te weten hoe en wat. Ik kijk gewoon en dat is genoeg voor mij, maar dat het leerzaam is, daaraan valt niet te twijfelen. 

Ik zag mijn allereerste vos. 
Mijn vriendin S. zag jaren geleden midden in London, gewoon in een straat een vos. Onze zoon Bart zag tijdens het hardlopen in de duinen bij Scheveningen een vos. Maar ik zag er nooit een, tot nu toe dus. 
Sterker nog, er waren er twee. 





Heel gek dat je ook meteen weet dat het vossen zijn. Geen seconde dacht ik dat het iemands hond was. 
Ha, Wild Life!

21 opmerkingen:

Iris Flavia zei

I really need to visit our botanical garden... and I bet I won´t find a fox, how cool! Lucky you!

izerina zei

Wat leuk,die vossen

KnutzEls zei

De allereerste keer in Londen (meer dan 60 jaar geleden) was ik in Kew Gardens. Maakte toen ook al enorme indruk. Zo groot, zo veel te zien.

Judy zei

En terecht wereld erfgoed! Dat kunnen die Engelsen goed: tuinen! Prachtig! Superleuk, die vossen!

Sjoerd zei

Alleen daarom zou je al naar Londen gaan...

sjannesblog.com zei

Ze lijken wel tam! Wat zijn ze mooi!

Emie zei

Wat een pracht omgeving en dito foto's!

nicole orriens zei

Wat een prachtige bloemen daar in die botanische tuin. En geweldig die vossen! Ik heb ook nog nooit vossen gezien.

Lot zei

Een paar jaar geleden een serie op BBC gezien over Kew Gardens, heel bijzonder

Kitty zei

Prachtige foto's Bettie! In Zandvoort, waar mijn broer en schoonzus wonen, lopen ze ook op straat, net als herten trouwens, die komen ook wel aan de planten in hun tuin knabbelen.

roentare zei

Love the sighting of foxes here

In de weer zei

Leuk dat je nu ook vossen in het echt zag, wij zagen er ooit een, die net wou oversteken, toen we fietsten in de duinen.
Mooie foto’s Bettie.

Janny zei

Prachtige foto's en wat apart om een paar vossen te zien!

Jolande zei

Wat leuk dat je nu ook vossen hebt gezien en nog wel liefst in London, daar zou ik ze nu niet direct verwachten.
Ik heb een keer een vos gezien bij ons in het bos in Belgie.

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige tuinen en die vossen, wat ontzettend leuk dat je die daar zomaar zag.

Elizabeth zei

Zo, dat zou je toch niet verwachten in Londen...
Wat een schitterende tuinen. En een vos zien is helemaal leuk!

Mevrouw W. zei

Het lijkt me een prachtige tuin! En heel erg leuk dat je vossen zag.

Marthy zei

Wat zou ik daar eens graag een kijkje nemen.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ik ben netzo. Hou van bloemen en planten maar weet van de meeste de naam niet ;-)

Miriam zei

Ik zag eens een vos op de Haarlemmerstraat in Amsterdam. Hij of zij was duidelijk verdwaald en liep erg gestrest in het wilde weg heen en weer.

Anoniem zei

Prachtige Kew Garden's, maar een ramp die vossen! Ze maken alle eieren en (jonge) vogeltjes, kippen enz. dood. Ook in ons land zijn ze bij bosjes maar je ziet ze zelden.
Vaak gaan ze 's nachts op jacht en dan zie 's morgens de gevolgen. Al onze kippen dood in de hele buurt, maar niet opgevreten. Hadden ze er een paar opgevreten dan had ik dat kunnen accepteren, die beesten moeten ook leven. Maar dit...