Totaal aantal pageviews

woensdag 12 juni 2024

Bruin

 

Een strakblauwe lucht, een net zo blauwe zee, lekkere temperatuur en zon... Dat is wat je wil in de vakantie, toch? 
En dat kregen we allemaal,  op Sicilië en in Calabrië ook. 
Heerlijk die warmte, heerlijk eens even geen regen. Die viel trouwens wel, maar 's nachts. 

Maar al die zon, tja. 
Vorig jaar hadden mijn man en in allebei een huidkankeroperatie. Bij mij in mijn ooghoek. Bij mijn man op zijn rug. 
 Ik kom al heel lang bij een huidarts en altijd, echt altijd, vraagt hij voor ik wegga  of ik toch echt wel smeer. 
Smeren, smeren, SMEREN.  Dat is de boodschap. En dat doe ik dus ook, altijd!! 

Vorig jaar werd de zonnebrand van Action door de Consumentenbond als beste gewaardeerd. En dat was fijn, want die is echt heel goedkoop. 
Ik kan lang niet overal tegen, heb een lastige huid. Maar deze werkte goed en ik kreeg er geen uitslag van. Ook nog eens zonder parfum wat ik fijn vind.
Dit jaar had de Actioncrème niet meegedaan in de test van de Consumentenbond. Omdat er een bepaald onderdeel ontbrak op de ingrediëntenlijst. 
Ik dacht dat als het vorig jaar de beste crème was,  het nu niet ineens heel slecht zijn en smeerde dus volop. Voor mijn gezicht had ik voor de zekerheid nog een duur tubetje aangeschaft. Die kwam dit jaar als beste uit de test. 


Er hing wel een wolkje over deze vakantie. 
Net voor we weggingen was ik voor de jaarlijkse controle bij de huidarts. Hij bekijkt dan altijd mijn hele lichaam tot en met mijn tenen. 
'Ik ben zeer tevreden over alles', zei hij, 'maar...'
Dat maar sloeg op een verdachte plek op mijn neus. Een basaal carcinoom? Of zonneschade? Of?  

Er werd meteen een biopt genomen. De uitslag zou er na een week zijn. 
'Wil je op Sicilië gebeld worden, of na je vakantie?' Ik koos voor het laatste en dat was een lastige keuze. 
Hoe dan ook het wolkje hing er maar ik heb toch genoten. Ook van de zon. Met factor 50. 
En gisteren hoorde ik de uitslag en die was goed. 

23 opmerkingen:

roentare zei

The stones look rather lovely. Love the texture

izerina zei

Wat een opluchting na je mooie vakantie

Mevrouw W. zei

Gelukkig dat er niks aan de hand is. En wat fijn dat jullie mooi weer hadden, daar kun je dan echt van opknappen na al dat slechte weer hier.

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Jacquelien

Judy zei

Gelukkig alles goed.

Iris Flavia zei

Wise decision to let you know AFTER the vacation. Wouldn´t help you there anyways and YAY for the outcome!
I was dumb. In 1995 I thought it is OK to walk over the parking lot to the store without sunscreen... in Australia. Dumb. Sun allergy.
For the face I use NIVEA SUN UV FACE factor 50 - perfect! Dry skin, no fat, all good!
I even saw that in Perth (I took an extra there from Braunschweig... bahhh).
Do you have the store "dm", they have good sunscreen, too. I never go out without. Even my scalp got burned in 1995. Take a hat, I´d say and .... ENJOY the sun! It is 8C outside here, heating off, I´m freezing! Summer???

Sjoerd zei

Je blijft er toch over nadenken, maar goed dat alles in orde is.

Marieke zei

Een sprookjesachtige vakantie met een goede afloop.👍

Emie zei

Dat maakt de vakantie met terugwerkende kracht nog fijner. Gefeliciteerd!

Kitty zei

Vandaar die pleister! Mooie foto's weer en wat fijn dat de uitslag goed was!

Charlie zei

Fijn dat het wolkje maar tijdelijk was! Het geeft toch spanning! Ze hebben daar prachtige parasols op het strand! 🏖️

Janny zei

Heerlijk genoten van het mooie weer zo te zien! En wat fijn dat de uitslag goed was, smeren is zeker belangrijk!

biebkriebels zei

Gelukkig dat de uitslag goed is. Wij Noordelingen moeten toch altijd oppassen als we willen genieten van de zon.

schrijfselsvanmij zei

Gelukkig alles goed.

Nietzomaarzooo zei

Fijn dat het een goede uitslag was. Dan is de blauwe lucht achteraf nog blauwer.

Rianne zei

Gefeliciteerd met een goede uitslag. Altijd fijn.

Elizabeth zei

Oh, dat is toch wel spannend zo in je vakantie...

In de weer zei

Wat fijn Bettie, dat de uitslag goed was !

Josephine zei

Och Bettie wat ontzettend fijn dat de uitslag goed is, pfff. Zoiets kan je toch
niet makkelijk naast je neer leggen maar begrijp ook volkomen dat je koos voor
na de vakantie de uitslag te vernemen. GEFELICITEERD!!! Helemaal TOP!!!

sjannesblog.com zei

IN die wetenschap is alles dus goed en mooi! Heerlijk!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Gelukkig maar. Een hele opluchting.

Marthy zei

Fijn dat de uitslag goed was maar dit blijven toch zorgelijke zaken,

Ferrara zei

Gefeliciteerd met de goede uitslag.