Totaal aantal pageviews

donderdag 13 juni 2024

Sinaasappelen, citroenen en cactussen

 In een buitenland is het ook altijd zo leuk dat de natuur zo anders is. 

Het was ook wel erg lang geleden dat we in een warm land waren. 
Ik kan echt heel blij worden van sinaasappelbomen of citroenen:
En dan heb ik het nog niet over de cactussen die je werkelijk overal zag op Sicilië. 
Zo mooi ook: 


Ha, maar ik bedoel natuurlijk vooral de echte, de hele echte, 
gewoon,  in een pot voor de deur:


Of levensgroot:


En soms, speciaal voor ons, een hartje!!


16 opmerkingen:

KnutzEls zei

En dat alles zo maar in de vrije natuur. Geweldig. Toch wel een stekje van de hartjes meegenomen?

Judy zei

Geweldig, al dat tropische spul!

Sjoerd zei

Het heeft wel wat... Maar tot nu toe is het ook helemaal niets hier.

roentare zei

Very cute cacti series here

Charlie zei

Lang leve de natuur !

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ook die heerlijke geuren in een warm land...zucht van verlangen.

Emie zei

Ik heb je nog niet eens gefeliciteerd met de reden van jullie vakantie! 45 jaar getrouwd toch? Van harte en dat er nog maar veel hartjes op jullie pad mogen blijven komen!

Kitty zei

Prachtig! Alles lijkt wel groter en kleuriger in warme landen.

Iris Flavia zei

I so agree. Nice to see those - another cold day here...

In de weer zei

Zéker Bettie, speciaal voor jullie, hoe attent is dat !

Jolande zei

Ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen.
Hier groeit dat ook allemaal in de vrije natuur en ik kan er steeds enorm van genieten.
En aangezien toeval niet bestaat moet die cactus daar wel speciaal voor jullie gestaan hebben.

miekequilt zei

Wauw, wat een mooie, grote cactussen zeg. En dat hartje is toch echt heel toepasselijk zeg.

sjannesblog.com zei

Ik voel de warmte, heerlijk!

Miriam zei

Heel mooi! Hier houd ik ook van.

We hebben een limoen- en een mandarijnboompje. In de winter staan ze op zolder als het beneden de 5 graden is. Nu staan ze te stralen op de tuintafel. De limoentjes zijn echt lekker, de mandarijntjes hebben we nooit geprobeerd en zijn ook erg klein.

Marthy zei

Boompjes prachtig maar ik hou niet van cactussen, gewoon niet mooi.

Ferrara zei

En zo heeft elk land zijn charme.