Totaal aantal pageviews

zondag 30 juni 2024

Madurodam

 We moesten een dagje op onze jongste kleinzoon passen. Zijn grote broer ging op schoolreis, maar de jongste kleuters nog niet. Die kregen een vrije dag. We besloten om er dan maar een opa/omareis van te maken en gingen niet al te ver, naar Madurodam.


Ik geloof dat dit wat je op de foto ziet,  niet helemaal de bedoeling was, maar ja hij zat er al, onze Arthur en dan kan je net zo goed een foto maken, toch?
Hij ging als echt Hageneesje ook even op de foto met het symbool van Den Haag, de ooievaar. 


En verder genoot hij vooral van het zelf blussen van een brand op een schip en laten varen van een bestuurbare boot. 
Het vliegtuig was een hoogtepunt en de speeltuin. De echte dan hè.


Wat ik er zelf van vond weet ik niet zo goed. 
Ik vind het mooi,  knap gemaakt, maar ook een beetje oubollig. Eigenlijk meer geschikt voor echte toeristen. 

Wat ik wel erg leuk vind, dat zijn al die boompjes die precies op het juiste formaat moeten zijn. Zoals bijvoorbeeld bij deze Westfriese boerderij:


Miniatuurboompjes zijn het . Maar wel échte bomen. Dat is een hoop werk. Er staan er zo ongeveer 5000 in het stadje. 
Ik stond een tijdje te kijken naar de tuinlieden die druk bezig waren en gaf ze een groot compliment. Het ziet er allemaal perfect uit. 
'Sommige moeten iedere maand gesnoeid worden om de grootte en de vorm goed te houden', vertelde een van de mannen. 
Wow, iedere maand!!!


Over George Maduro heb ik al eerder hier wat verteld. Mooi dat zijn beeld hier staat en dat er een film te zien is over zijn leven. 

Tenslotte: De Kaasmarkt van Alkmaar. De kaas komt uit een vrachtauto van...
En of de firma Plankjes  ook iets met kaas te maken heeft?




23 opmerkingen:

Sjoerd zei

Aan het gezicht van Arthur te zien kon hij er wel van genieten... Geweldig wat daar allemaal staat. Het is voor mij denk ik meer dan dertig jaar geleden dat ik daar met mijn kinderen was.

Judy zei

Oei voor mij ook al lang geleden dat ik er met zoon was. Er waren toen heel veel Japanse toeristen die overal een foto wilden maken.

sjannesblog.com zei

Het lijkt mij leuk om weer eens naar toe te gaan. Is erg lang geleden dat ik er was.

izerina zei

Het is allemaal zo knap gemaakt. Vroeger ging ik wel met logeetjes naar miniatuur Walcheren

conny's quilts en creaties zei

Tjonge ik was misschien een jaar of 4 dat ik madurodam bezocht... ik weet er niet veel meer van, alleen nog een foto samen met broer en zus voor die kleine huizen. Wat mooi dat de firma 's Vuistje en Plankjes de kaas aanleveren. Grappig dat je dat wist vast te leggen.

Lot zei

Voor ik vlakbij Den Haag kwam wonen met mijn ouders wel eens naartoe gewest. En jaren later eens met hen naar een avond opening geweest, daar werd ook een verhaal bij verteld en lichtshow. Dat was wel haal mooi

miekequilt zei

Lijkt Arthur op jou? Wij waren er een paar jaar geleden en ik vond het er heel erg leuk.

Charlie zei

Volgens mij lijkt jullie Arthur inderdaad op je! Hij staat er erg leuk op!

roentare zei

There is nothing wrong with being a tourist in your own country. Your grandson is very cute among the miniature world

Iris Flavia zei

What a fun, cheesy day!

Floor zei

Madurodam... dat is verschrikkelijk lang geleden dat ik daar eens was.
Ik houd daar wel van alles in het miniatuur, net als poppenhuizen, ook zo leuk.
Die boompjes... tja die moeten vaak gesnoeid en dan steeds op je knieën werken, vermoeiend voor de tuinmannen.

biebkriebels zei

Het is jaren geleden dat ik in Madurodam ben geweest, kan me het niet eens meer allemaal herinneren. Moet voor kinderen leuk zijn alles op eigen hoogte te zien.

Neeltje zei

Daar ben ik vroeger ook heel vaak geweest, ik keek mijn ogen uit.

Kitty zei

Kijk dat vind ik dan weer erg leuk gevonden, die namen op de vrachtauto's. :)
Het lijkt me best een leuk uitje met de boeven. Gaan we over nadenken...

Jolande zei

Ik hou erg van miniaturen en Madurodam vind ik ook enig. Het is alweer jaren geleden dat we daar voor het laatst waren, leuk om deze foto´s te zien.

Emie zei

Men zegt dat elke Nederlander drie maal in zijn leven in Madurodam komt. Eenmaal als kind, eenmaal als ouder en tenslotte nog een keer als grootouder. In mijn geval klopt dat.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wat een lief (en ontdeugend)snoetje heeft dat jochie. Die durft!

Marthy zei

Ik moest direct lachen toen ik jouw blog zag. Dat ondeugende koppie tussen die huizen. Zo van 'kijk mij nou'. Oh ja, in tegenstelling tot Emie ben ik er nog nooit geweest.

In de weer zei

Wat een geweldig mooie foto heb je er aan over gehouden.
Wij zijn er ook heen geweest met alle vier de kleinkinderen, als ze er qua leeftijd aan toe waren.
Wat was dat altijd genieten, uitstapjes met de kleinkinderen !

Nietzomaarzooo zei

Leuke foto zo tussen de huizen.

Hans zei

Wat een leuke foto's van je jongste kleinzoon Arthur, hij geniet wel.
Madurodam is altijd leuk om te bezoeken. Hans

Elizabeth zei

Oh, wat een heerlijk snuitje van Arthur... Hij deed misschien wel verstoppertje voor jullie.
Ik ben ook geen Madurodam fan; ik vind het nep.. Maar anderen vinden het juist weer geweldig. Het is natuurlijk onvoorstelbaar knap om alles op schaal te maken, daar niet van...

Mae Travels zei

Miniatures appeal to me and I would love to visit that village, with or without an accompanying child. But you are lucky to have your cute grandson with you. The trees are wonderful, somewhat like Bonsai — but Bonsai are much more work!
Have a good week!
best, mae at maefood.blogspot.com