Totaal aantal pageviews

zondag 16 juni 2024

Kleurig

 

Sicilië betekende voor mij o.a. heel veel keramiek en heel veel  kleur. We hadden prachtig weer, dat scheelt natuurlijk, maar ook in de regen zouden al die kleuren zijn opgevallen,  denk ik.



Ik vond het lastig om een herinnering mee te nemen. Ik hou van kleur en heb menigmaal met iets in mijn handen gestaan.

Maar de  wijsheid van mensen uit Culemborg die we op een eerdere vakantie ontmoetten en die ons vertelden dat ze zich altijd afvroegen: 'Hoe zal het in Culemborg staan?',  houdt ons sindsdien behoorlijk tegen. 
Toch kochten we wat. Namelijk twee bloempotten. Plastic ook nog, maar zo leuk!!! 
Wat werden we uitgelachen toen we weer de bus in stapten met die bloempotten in onze handen. 

Maar we wisten zeker dat ze leuk zouden staan in onze tuin. En we hadden gelijk! Kijk zelf maar!





20 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Grote kans dat ik die ook zou kopen! Ze zijn echt heel erg leuk.

izerina zei

Een praktische herinnering

Judy zei

Goede keus! Leuk al dat kleurige spul!

conny's quilts en creaties zei

Een vrolijke noot in jullie tuin en een herinnering aan een mooie reis.

Jeanette Renting zei

Ze staan zeker leuk. En ik vind de tip uit Culemborg eigenlijk wel een heel goede tip. Ik ga hem onthouden.

miekequilt zei

De bovenste foto vind ik enig. Ik herken het dilemma en denk dat ik wel iets keramieks gekocht zou hebben. Maar deze bloempotten zijn enig!

Charlie zei

Die bloempotten had ik ook gekocht en ze staan leuk hoor bij jullie in Hoorn! Door de opmerking van het het publiek in de bus zou ik wel meer over dat publiek willen weten?

Emie zei

Hartstikke leuk en telkens als je naar die bloempotten kijkt, herinner je deze leuke vakantie.

In de weer zei

Je vind ze zelf mooi en daar gaat het toch om !

Mormorsweb.blogspot.com zei

Prachig die Siciliaanse kleuren. Oh wat een mooie bloempotten. Dat van Culemborg ga ik onthouden

s.c zei

Inderdaad erg leuk.

Ferrara zei

Wat een goeie: 'Hoe zou het in Culemborg of waar dan ook staan.' Maar ja een leuke herinnering is ook wat waard. Dan is iets voor de tuin nog het minst gevaarlijk.

Mevrouw Niekje zei

Ik moest een paar aflevering terugscrollen om te lezen hoe jullie reis begon. Wat leuk om nu, 45 jaar samen, hier weer te zijn. Goed om te onthouden die vraag, want in Culemborg of waar dan ook in Nederland, staat het vaak als de bekende vlag op de modderschuit. Zo smaken bepaalde drankjes en hapjes ook veel lekkerder in het buitenland, waar je geniet van je vakantie en de hele sfeer die er omheen hangt. Dan kan je het beter daar laten!

Marthy zei

Je hoeft er maar naar te kijken en je zit weer in Sicilië.

Jolande zei

Dat ziet er inderdaad heel kleurig uit, vrolijk hoor.

Sjoerd zei

Zo hebben wij eens tegeltjes meegenomen uit Djerba, ook met een huwelijksreis, Die tegeltjes heb ik ingelijst en hangen nog steeds boven ons bed.

roentare zei

The textile murals are looking fabulous

Elizabeth zei

Ze zijn énig! Ach ja, ik snap wel dat mensen moeten lachen om dat plastic als er zoveel keramiek te koop is...
Maar ze geven wel heel goed de sfeer en de motieven en kleuren weer die jullie daar zo vaak hebben gezien.

Kitty zei

Echt leuke potten hoor! 😊

Rianne zei

Leuke potten 😍 en qua vervoer (gewicht) een stuk beter te hanteren dan keramiek.