Totaal aantal pageviews

zaterdag 29 juni 2024

Toeval, alweer.

 Wij willen met enige regelmaat in G. zijn, omdat mijn schoonzus daar in een verzorgingshuis woont. Soms nemen we haar mee voor een ritje in de buurt (die mooi is), soms maken we een klein wandelingetje, soms... 

Nou wil het geval dat niet alleen mijn schoonzus  in G. woont, ook C. woont daar. 
Ha, dat klinkt wel grappig: C. te G. 

C. is een vrouw die mijn blog leest, al heel lang. 
Zij heeft me meermaals Roodkapjekaarten gestuurd en dan stuurde ik haar een kaartje terug. Daardoor ontstond er contact tussen ons. 
Enfin,  van het een kwam het ander en zo spraken we al een paar keer af in G. 
Mijn man blijft dan wat langer bij zijn zus en C. en ik drinken koffie of lunchen en dat klikt heel goed. 
Ik blijf me verbazen over het feit dat je zo goed kan praten met iemand die je nog maar kort en op afstand kent. 
Verbazen en verheugen. 


C. is een goede bloglezer. 
Zij weet dat ik erg van Zeeland hou en de laatste keer dat we afspraken had ze een cadeautje mee. In de kringloop gekocht. 
Een boek met kinderversjes uit Zeeland. En dan ook nog in de verschillende dialecten. Je begrijpt:  dat is echt een spekkie voor mijn bekkie. Superlief.

Ik zat vertederd naar het boek te kijken. Zo leuk met die tekening op het omslag. 
Daarna sloeg ik het boek open, op een willekeurige bladzijde. 
Echt waar: willekeurig. Déze bladzijde:


Land van Kezand. Waar ik zo graag ben.  Er staan tig tekeningen en liedjes in dat boek, van steeds verschillende regio's in Zeeland, met tekeningen van steeds andere kinderen en ik sla déze bladzijde open!

Ik herkende op de tekening natuurlijk onmiddellijk de watertoren van Oostburg. Daar heb ik zelfs uitgebreid over geblogd. Hier, klik!
Ik blogde daarover toen, omdat die watertoren heel fraai is beschilderd door kunstenaar Johnny Beerens. 

En nu sloeg ik dus dat boek open en zag dit lied. En nog meer toeval: 
De illustratie met de watertoren, in het boek, die is gemaakt door.... Johnny Beerens. Die was toen twaalf jaar oud en maakte al zo'n mooie tekening. 
Ook de schattige omslagtekening is trouwens van Johnny Beerens. Maar dat zag ik pas later. 
Vervolgens zag ik ook nog dat tekst en muziek van Cor Schijve zijn. Van hem heb ik nog les gehad op de Pedagogische Academie. Hij was muziekleraar en ik heb ooit nog eens mijn Gehrelsdiploma gehaald en dat was volgens mij bij hem. 

Toeval mensen, toeval. Ik zweer het, ik heb zo vaak van die dingen! 

20 opmerkingen:

Judy zei

Alles kwam bij elkaar! Heerlijk!

Sjoerd zei

Toeval of geluk... Maar leuk is het natuurlijk wel al zoiets gebeurd

izerina zei

Wat veel bekends en bekenden bij elkaar

Marieke zei

Mooie momenten.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Als je ervoor open staat komt er veel "toevallig" op je toe

Mevrouw W. zei

Dat is wel heel erg leuk allemaal!
Ik heb ook les van ene Schijve gehad, maar dat was een andere Schijve. Deze gaf wiskunde in Oostburg.

conny's quilts en creaties zei

Wat leuk al dat toeval. Toeval is ook dat wij net terug zijn van een kampeervakantie oa aan de Nieuwkerkse Kreek vlakbij Groede met zicht op diezelfde watertoren in de verte in Oostburg. Uiteraard maakte ik ook foto's en toen ik omzoomde meende ik een mensje in de onderste druppel te zien. Via jouw linkje weet ik nu dat dat de kunstenaar van het werk is. Ook mooi toeval ik voor mij dus.

Iris Flavia zei

I "read" you. I haven´t seen my frien G in 5 years and we just chatted along as id we´d say good-bye the day before!
To friendship!!!
I didn´t need a translation for the first pic. And is that our Henry in there?? On waves???

To coincidences!!!! We are lucky people!

Charlie zei

Die kringloopwinkels weten wat!, wat een schatten kan je daar toch vinden en vervolgens iemand daar heel blij meemaken. Leuk hoor al dat toeval!

KnutzEls zei

Toevallig is dat geluk.

Bertiebo zei

@ Iris: No that is not Henry, haha. It is the coat of arms of the province of Zeeland. The motto: Luctor et Emergo
And right you are: we are lucky!

Jolande zei

Wat gezellig en leuk daar in G.

Janny zei

Wat een leuk verhaal, zo komt alles mooi bij elkaar.

Marthy zei

Jij hebt gewoon veel geluk dat dit je allemaal ten deel valt.

miekequilt zei

Wat heerlijk dat je zoveel leuke dingen meemaakt.

Emie zei

Wat een te gek verhaal!

Josephine zei

Dit is toch echt smullen Bettie, Het moet gewoon allemaal zo gaan, heerlijk.
Wat zal dat een gelukzalig gevoel geven, alles lijkt als een puzzel bij elkaar
te passen.

In de weer zei

Dit is helemaal geweldig Bettie, hoeveel geluk kun hebben.
En die watertoren stond al op ons lijstje, maar we wisten nog niet dat het zo’n supermooie is.

Lot zei

Ken je het kookboek Kezaanse Kost? Vond ik eens in de kringloopwinkel. Als je wil stuur ik dat ook op.

Kitty zei

Ik zou daar heel achterdochtig van worden, van zoveel 'toeval' op een rijtje. Zou er dan toch meer zijn tussen hemel en aarde...?