Totaal aantal pageviews

zondag 25 augustus 2024

Verjaardagscadeau

 Wat ik gisteren liet zien, was nog niet alles. 


Mijn laatste cadeau. Ja dat is wel een beetje raar. Ik kreeg van mijn man, maar wel op mijn aandringen, dit:

Een hoelahoep, een echte. Eentje met glitters. En hoewel ik vanaf volgende week dringend op dieet moet, is-ie daar niet speciaal voor bedoeld. 
Nee, ik wilde hem gewoon heel graag hebben omdat ik heel graag wil kunnen hoelahoepen. 

Jaren geleden, in 2012,  vertelde ik al op mijn blog waarom en dat kun je hier nog lezen. 

(Overigens is die rage uit 2012 voorbij gegaan en zijn de prijzen gezakt, deze hoelahoep was 4,95)

Sinds 7 augustus oefen ik elke dag een beetje. Ik heb filmpjes bekeken, mijn manier van doen veranderd. Onze kleindochters die het nog niet eerder deden, konden het natuurlijk binnen vijf minuten en deden het langdurig voor.

Tsjonge en wat zou het nu leuk zijn als ik hier een filmpje kon laten zien, waarop ik een paar minuten flitsend sta te hoelahoepen. Ik ben niet zo van de filmpjes, maar in dit geval zou ik absoluut een uitzondering maken. Helaas: 

Het is nog niet gelukt. 

23 opmerkingen:

izerina zei

Oh wat leuk. Ik herinner me uit mijn jeugd een gebogen elektriciteitsbuis op te hoelahoepen

Judy zei

Ik heb het ook gedaan. Was dat in de jaren 50 al, die rage? Succes!

Karel zei

mogge Bertiebo
gelukkig niets overgehouden van die longontsteking , ja leuke herinneringen :)
ik heb die hoelahoeps ook gekend , wij maakten ze zelf van elektriciteit pijp
wens je suc6

geniet de dag

sjannesblog.com zei

Het gaat je vast lukken! Succes met oefenen!

miekequilt zei

Wat een leuk kado. Ik heb even bij je linkje gekeken, dat was toen vast schrikken voor je ouders. Ik had ook een holahoop van elektrabuis. Deze van jou is vast veel mooier. Je krijgt vast wel door hoe het moet. En dan komt dat filmpje vanzelf wel.

conny's quilts en creaties zei

Ha, leuk stukje. Ik ben van '59 dus van na die eerste rage. Maar op de een of andere manier wilde ik het ook altijd wel eens proberen. Later als gymjuf had ik altijd hoepels onder handbereik maar het is me nooit gelukt om meer dan 2 a 3x dat ding rond te laten draaien. Ik vind het erg leuk dat je het nu nog steeds heel graag wil leren en zie uit naar een flitsend filmpje! Succes.

Petra1945 zei

Aggut... toen ik een jaar of tien was, kon ik het ook. Inderdaad: electriciteitsbuis.
Veel, veel later, toen ik "middelbaar" was, heb ik het nog eens geprobeerd. Ik wist nog precies hoe het moest, maar kennelijk was ik toen al niet soepel genoeg meer. Het lukte van geen kanten!

Sjoerd zei

Ik kan me die tijd ook nog wel herinneren. Er waren meisjes bij die dat heel lang vol konden houden...

Emie zei

Blijven oefenen hoor. Ik zie dagelijks op FB een mevrouw hoelahoepen. Het ziet er reuze makkelijk uit...Ik kon het vroeger heel goed maar nu lukt het me voor geen meter meer.

Mevrouw W. zei

Wij gingen vroeger ook om electriciteitsbuis, bij Ome Jaap die een elektrazaak had en er een hoelahoep van maakte. Ik heb nooit kunnen hoelahoepen.
Leuk dat jij er nu één cadeau kreeg. Blijven oefenen, zou ik zo zeggen en dan komt het misschien toch wel een keer goed.

Charlie zei

Super stoer dat je het toch wil gaan leren! En de kleinkinderen stimuleren je vast! En oefening baart kunst!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Tja..vroeger...nu willen mijn heupen voor ggen cent meedraaien 😉

roentare zei

It is a sliming exercise to do. I love it

Kitty zei

Wij hadden er vroeger ook een van elektrabuis :-) Ik denk dat ik nu te weinig taille heb om zo'n hoepel te laten hoepelen ;-)

Ferrara zei

Ha, ik sluit me aan bij de electrabuisgeneratie. Fanatiek geweest. Het ding ging zelfs mee naar het schoolplein.

Jolande zei

Oh ik hoop dat het je gaat lukken, want dat filmpje zou ik dolgraag willen zien.

Miriam zei

Bij de fysiofitness komt de hoelahoep ook af en toe langs. Net als jij kan ik het helemaal niet, terwijl het er toch zo moeiteloos uitziet bij degenen die het wel beheersen. Ik ben benieuwd of jij het leert, dan zal ik daar ook hoop uit putten.

Hans zei

Een hoelahoep een leuke hoepel om te schudden en te draaien.
Je moet vast nog even oefenen. Has

Floor zei

Hahahah, wil dat filmpje t.z.t. heel graag zien :-)
Ik heb het nooit voor elkaar gekregen toen het destijds helemaal in de mode was.
Nu ga ik het zeker niet meer proberen,
Succes!

Floor zei

Wat vreemd dat ik er, nadat je blog is veranderd als Vloer op sta. Dat moet natuurlijk Floor zijn.
Geen idee of ik dat kan veranderen.

Floor zei

Kijken of het nu veranderd is....

Josephine zei

Wat een enig cadeau, ben dar ook heel lang fanatiek mee bezig geweest, het is gewoon
ook heerlijk om te doen en je behoud een heerlijke souplesse. Lijkt me enig om jou
kunsten op een filmpje een keertje te kunnen bewonderen!!! Zelf kon ik het altijd heel
achter elkaar volhouden.

In de weer zei

Hoelahoepen heerlijk, ik kan het nog steeds. Niet zo goed en lang als vroeger, maar dat is meer dan 60 jaar geleden, zat toen op de lagere school en het was een grote rage. Later deed ik het met onze dochter en nog later met de kleindochter. De jongens deden weleens mee, maar die gaven er niet veel om, konden het ook niet zo goed. Nou Bettie, leef je uit !