Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 augustus 2024

Vintage

In Nieuwvliet, vlak bij Groede is een leuke vintagewinkel, genoemd naar de eigenaar: Ferini. 
Ik kan niet in Groede zijn zonder daar even te gaan kijken. 
Zoveel mooie, gekke, leuke dingen... Het lijkt wel een museum, je blijft kijken.

Toen ik er vorig jaar was, vond ik er precies het plantentafeltje dat ik graag wilde hebben. Zo'n hoog ding,  ouderwets, heel geschikt voor een grote, hoge hangplant. En niet zo idioot duur. 
Mijn man was tegen: je wilde toch opruimen, de auto is al best vol, waar moet het staan, schuren is lastig...
Enfin, ik kocht het niet

Deze keer was ik tot de tanden gewapend. 'Als het er is, koop ik het en een knap iemand die me er van afhoudt'. 
Je raadt het al, het was er niet. Maar de volgende keer is het er zeker en die volgende keer is nabij hoor. Dit was een weekje, maar we gaan wat later dit jaar nog een keer een week.

En nou ik het toch heb over tot de tanden gewapend zijn: wat denk je van een complete behandelkamer inrichting? Een behandelkamer bij de tandarts dus hè. Of moet ik martelkamer zeggen? 


17 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuke winkel. Jammer dat dat tafeltje nu toch weg was

Judy zei

Je vindt vast wel ooit zo'n tafeltje, is het niet hier dan ergens anders!

izerina zei

Zo,n leuke winkel is een aanslag op je "niet-kopen-wilskracht. Alleen jammer van de vorige keer. Dat was eigenlijk wel-kopen

Sjoerd zei

Volgens mij was het toen een martelkamer.

roentare zei

That old dentist chair is perfect for urbex

Kitty zei

Jammer van dat tafeltje…

Emie zei

Oh, dat soort winkels zijn onweerstaanbaar! Die tandarts stoel roept alleen niet de leukste herinneringen op.

Ferrara zei

Gevaarlijk dit soort winkels, maar wat zou ik daar graag even struinen. Nou ja even ... vast niet genoeg aan een kwartiertje.

Iris Flavia zei

The last pic sure freaked me out!
Haha, I found a 70´s chair in the street and took it home. Ingo said it´s trash. He quickly changed his mind and loves the chair - go for your table,hope a piece like that will be there again!

sjannesblog.com zei

Altijd leuke adresjes!

Jolande zei

Wat een leuke winkel.
Ik hoop voor je dat ze de volgende keer weer zo´n plantentafeltje hebben.

biebkriebels zei

Een tandartsstoel in je kamer, denk dat daar niemand in gaat zitten....:)

Floor zei

Nooit naar mannen luisteren :-), gewoon kopen en zeggen dat je er een heel leuk plekje voor hebt.
Hopelijk komt het nog eens op je pad.
Die tandarts uitrusting doet me denken aan de martelkamer van de jaren 60.
Gelukkig is er wat dat betreft heel wat veranderd.

Josephine zei

Och dat is om even grommen en zeker niet van plezier. Die mannen ook, waarom laten
we ons toch beïnvloeden door die praktische mannen. Dat tafeltje komt vast nogmaals
op je weg, zie al helemaal voor me hoe dat er uit komt te zien.

Marthy zei

Jammer.

elly zei

Dat eerste is zo herkenbaar. Totdat ik een tiffanylamp tegenkwam. Die ging g subiet een naar huis. Namaak, ofniet, dat maakte niet uit. Maar nu ligt het rond neuzen al echt een tijdje stil.

Elizabeth zei

Ik zou me daar ook kostelijk vermaken. Jammer dat je niet vond wat je zocht...