Totaal aantal pageviews

zondag 4 augustus 2024

Zomer in Zeeland

 

Eigenlijk zijn we nooit in Groede in het hoogseizoen. We waren er in het voorjaar, het najaar en in de winter, maar in deze periode nooit. 


We wisten dus eigenlijk ook niet hoe paars en hoe geel in het daar in de duinen kan zijn. (Grote Kaardebol en Jacobskruiskruid)


Het was er met de warmte natuurlijk drukker dan anders. Maar dat is altijd nog heel veel minder druk dan bijvoorbeeld in Egmond. Zeker als je niet op 5 centimeter naast de strandopgang neerploft. 

Hoe dan ook op de dag dat ik deze foto's maakte was het een klein beetje nevelig. En dan hangt er zo'n rustige, bija dromerige sfeer. 
Zo mooi! Zomer!


15 opmerkingen:

Judy zei

Ja prachtige sfeer! En mooie bloeiers!

Mevrouw W. zei

Als ik foto's van bijvoorbeeld Egmond zie als het echt strandweer is, dan ben ik blij dat het hier toch een stuk rustiger is. Wij vinden het hier al snel druk. Wij zijn de rust gewend en net zoals de meeste mensen die ik ken kom ik graag in een stad, maar eenmaal weer thuis ben ik toch heel erg blij dat ik hier woon.

conny's quilts en creaties zei

Mooi joh

Sjoerd zei

Genieten met een grote G van Groede. Ik heb er ook mooie herinneringen aan.

Emie zei

Vooral de laatste foto straalt rust en schoonheid uit.

sjannesblog.com zei

Prachtig! Zomer ten top!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Heerlijk, zomer aan zee. Dat Jacobskruid is men hier moe. Het invadeert die plekken waar teveel gemaaid is en verminderd de diversiteit. Maar het is wel mooi om te zien, nietwaar?!. Je moet het niet plukken; daar krijg je uitslag van.

Iris Flavia zei

Beautiful, and the boat in the background...

Kitty zei

Mooi die foto met dat zeilbootje op de achtergrond.

mrs H. te B. zei

Het licht in zeeland is prachtig! Maar Egmond vind ik ook erg leuk, in november of in februari, ofzo...

Jolande zei

Mooi die bloemen en het zeilbootje op de achtergrond.

Ferrara zei

Groede en omgeving blijkt het hele jaar de moeite waard.

Marthy zei

En zo genieten!

miekequilt zei

Dankzij jou heb ik Groede leren kennen. Het is er prachtig.

In de weer zei

Fijn dat jij zó kunt genieten van Groede, ik ken het hélemaal niet.
Maar wie weet gaat dat nog wel een keer gebeuren.
De gele velden met Jacobskruid zien er prachtig uit, maar net als hier gaat het alles overheersen en daar is men niet blij mee.