Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 november 2018

Graf

Kijk, hier zie je een telefooncel, zoals je die in London vaak kunt tegenkomen. Nog wel. Ik heb de indruk dat er steeds meer cellen verwijderd worden. Dat zou jammer zijn, want zeker met grijs en grauw weer, vormen ze een mooi plaatje. Ze zijn zo karakteristiek voor London.  Maar dit terzijde.
Op het kerkhof van St Pancras Old Church, dat ik gisteren liet zien, staat een grafmonument. Het is een monument voor Elizabeth Soane. Zij stierf in 1815 en haar man, de architect John Soane,  ontwierp dit monument voor zijn gestorven vrouw.

Zo,  dan moet je nu nog eens even terugkijken naar de rode telefooncel.
En? Gezien????

13 opmerkingen:

Onliemie zei

Een telefoonlijn naar het hiernamaals! ;-)

anja zei

Zelfde architect?

nicole orriens zei

Lijkt het monument op een telefooncel?

miekequilt zei

Twee gezichtjes?

Nietzomaarzooo zei

Het is de Tardis.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

wat een geweldig imposant monument voor de overledene...
En wat grappig, dat de telefooncel er een beetje op lijkt, of andersom natuurlijk.

Ik ga ook altijd begraafplaatsen op...
Groetjes en prettig weekend, Marlou

.

mar zei

Wat voor monument voor jou zal Frits maken, als het over heel veel jaren zover is?

Jolande zei

Net als nietzomaarzooo dacht ik ook gelijk Tardis. Ik vind die dingen die eromheen staan net op Amerikaanse brievenbussen lijken.
Je ziet de telefooncellen inderdaad steeds minder, echt jammer.

Ferrara zei

Wat een gelijkenis. En die brievenbussen kloppen ook wel. Kan ze bellen en post ontvangen?

Anna Lines zei

https://www.soane.org/ Mocht je nog in Londen zijn dan raad ik dit museum aan. . 13 Lincoln's Inn Fields. En, wat verwijderd van de toeristen route is er ook nog het William Morris Museum in Walthamstow (einde van de Victoria Line).

Sjoerd zei

Vreemd monument, lijkt op een telefooncel met een aantal brievenbussen eromheen. Beide zijn straks uitgestorven en gedigitaliseerd. Mooi dat we de foto's dan nog hebben.

Wieneke zei

Ik zit als een bezetene naar een gezichtje te zoeken, maar nee..... Oh wacht even: het monument lijkt op een telefooncel. Of toch niet?

schrijfselsvanmij zei

Directe lijn naar het hiernamaals ...