Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 november 2018

Guacamole en knoflook

Guacamole, dat is een soort saus of dip die je bij de Mexicaan bij de maaltijd krijgt.
Ik vond het nooit bijzonder lekker, wel lekker, maar niet om dat nou eens zelf te maken.
Deze week bij de Hello Fresh-maaltijd, Chili sin Carne,  moest er guacamole worden gemaakt. Dus dat deed ik. Het was lekker en het was ook veel,  zodat er nog aardig wat overbleef.
Ik ben niet van het weggooien, dus de volgende dag stond dat bakje er nog. Ik prakte de blokjes fijn, zodat het echt een smeersel werd en deed het op een bruine boterham.
Mmmm., heerlijk was het. Nog lekkerder dan de dag tevoren. Dat ga ik dus vaker maken. Voor op het brood.
Het recept is tamelijk simpel.  Ik ook op kookgebied, dus dat kwam mooi uit:
* de avocado  uit de schil lepelen
* in kleine blokjes snijden
* twee eetlepels limoensap erdoor mengen.
* een heel fijn gemaakt knoflookteentje erdoor mengen
* een half rood pepertje, ook heel fijn gemaakt, erdoor.

Dat is het. Het leven is soms zo eenvoudig.

En verder heb ik al eens verteld dat ik soms als een blok val voor een of ander handig dingetje of apparaatje dat meestal op een markt wordt verkocht en gedemonstreerd.
Dan sta ik te kijken en denk dat zo'n ding heel wat bij gaat dragen aan mijn levensgeluk.
En dan koop ik het.
Dat is vaak op een mislukking uitgedraaid, ik denk nu even aan een heel handig snijsetje, waarbij mijn dochter bijna haar vingers verloor, ik denk aan de gelzoooltjes...
Maar niet altijd is zo'n aankoop een mislukking. De Garlic-master is dat zeer zeker niet, ik ben er echt blij mee. Ook op de markt gekocht.
Dat pepertje en die knoflook voor de guacamole,  waren in een mum van tijd hartstikke mooi fijn, zonder inspanning en zonder dat ik velletjes uit mijn knoflookpers moest gaan peuteren.
Ik word niet gesponsord hoor, maar ik maak toch even reclame:


18 opmerkingen:

KnutzEls zei

Ik kocht hem niet.maar wil hem nu ook.

Kitty zei

Lekker hoor guacamole, ook met tortillachips bijvoorbeeld en op wraps. En je kunt variëren met ui, tomaat of appel bijvoorbeeld. Of heel simpel met een zakje Mexicaanse kruiden, ook niet verkeerd.

Lot zei

Ik prak de avocado vaak met beetje mayo of creme fraiche en wat sambal badjak. Simpel en geen snijwerk.

Judy zei

Heerlijk, guacamole!

Sjoerd zei

Met zo'n advies wil ik hem ook wel hebben... Nu nog ergens vinden.

Céline zei

Ik ben lui op guacamole gebied, koop een kant en klaar bakje.
Avocado wordt hier alleen door Naomi en ik gegeten. Lekker op een cracker met voor mij chilli vlokken erover.

Ineke zei

Ik heb in Brazilië gewoond, daar aten wij altijd avocado met beetje citroen en suiker, maar het is ook lekker met citroen en zout. Heerlijk en gezond!
Waar zou ik die knoflook hebbedingetje kunnen kopen??

mar zei

Ik heb een heerlijk gerecht van avocado met garnalen.

Kitty zei

Bij bol.com dames en heer... :)

Marthy zei

Een knoflookpers gebruik ik al jaren niet meer, alles met het mes, hakken en snijden. Het receptje vind ik wel lekker, ga ik even opslaan.

Jeanne zei

Dat ziet er een handig ding uit!

Neeltje zei

Ik kocht ooit een metalen 'wassteen'. Goed voor bijvoorbeeld vis- of uienlucht uit je handen te halen. Werkt na 25 jaar nog perfect.

Ageeth Mooij zei

Ik hou zo van zelfgemaakte guacamole, maar ben de enige in huis.
De meeste handige apparaatjes belanden in een speciaal laatje in de keuken. Deze is interessant!

Happy Earl Grey zei

Wat een handig kleinood, die zou ik wel willen. En ik was ook nooit zo van de avocado, maar heb hm de afgelopen weken ook ontdekt. Supergezond!
Bedankt voor de tip!

Mrs. T. zei

Lijkt me een handig ding!

sanpiseth40 zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
pieke zei

wat een gedoe :) ik hak knoflook fijn met een mes en als het echt heel fijn moet haal ik het over de microplane rasp

Bertiebo zei

Maar ja ik heb weer geen microplane rasp. Ik zou wel eens een wedstrijdje willen doe, hihi