Totaal aantal pageviews

vrijdag 2 november 2018

Stiltecoupé

We kwamen op weg naar Den Haag, per ongeluk terecht in een stiltecoupé. Ik wilde daar eigenlijk niet zitten, want ik vind gesprekken beluisteren juist leuk. Eerst had ik niet gemerkt dat het een stiltecoupé betrof. Het is eigenlijk alleen maar aangegeven op het raam en dat bekijk je pas als je zit.
Het was hartstikke druk, dus we bleven maar zitten. Naast twee dames die het ook nog niet hadden gezien, maar die er daarna net als wij het zwijgen toe deden.
De dames in de coupé naast ons hadden daar geen boodschap aan, die kwekten vrolijk verder, zoals denk ik vooral vrouwen dat doen.
Ik luisterde

- Ja maar ze zijn zo hártelijk
- Ja dat wel, maar ik heb er zoveel werk aan gehad. Echt hoor. Het was zo'n ongelooflijke bende. En niks mocht er weg. Ik heb nog gezegd dat het echt niet ging. Je kan niet van een grote boerderij naar een klein appartement en dan alles meenemen.
- Ja en van een heel leven hè, ze hebben nooit ergens anders gewoond. Hartelijk waren ze altijd hè, heel hartelijk.
- Dus ik ben maar begonnen met alles wat vies was of kapot weg te doen. Dat was heel veel. Ze waren niet blij maar het kon niet anders
- Ze hebben mij nog wel eens opgevangen. Echt van die hartelijke mensen.
- Ja en toen alles ingepakt. Ik zei nog tegen de verhuizers dat ik ook echt niet weet waar het gezet moest worden in het appartement. Nou zegt de verhuizer gewoon in de gang. Als ik het niet weet, komt het gewoon in de gang.
- En daar blijft het dan waarschijnlijk staan. Jammer toch, zulke hartelijke mensen.
- En nou ben ik er klaar mee, echt klaar. Ik heb zo hard gewerkt. En dan dat gezeur.De ziektes die zij niet heeft, die moeten nog uitgevonden worden.
- Ja, jammer. Zulke hártelijke mensen.


18 opmerkingen:

Francien zei

Ha ha ha. Het is net of ik er naast zit.

Francien zei

Het laatste deel van Jane Gardam, "Laatste vrienden" vond ik een stuk minder. Het rammelde wat.
Ik ga nu proberen het deel van "Betty" te vinden.

nicole orriens zei

Prachtig zo'n gesprek! Dat kunnen echt pareltjes zijn.

Ageeth Mooij zei

Hahaha, blijkt maar weer dat praten geen kunst is en luisteren wel!

mar zei

😂😂

Marthy zei

Je zou de gesprekken eens moeten horen die ik telefonisch met mijn jongere zus voer, haha.

KnutzEls zei

Net doen of je slaapt, dat levert ook zulke leuke dingen op in de trein... :-)

Sjoerd zei

Heerlijk is dat, lekker hangen in de trein en de gesprekken volgen... er komen de meest gekke dingen naar boven.

Ferrara zei

Het voordeel van reizen met de trein komt hier tot zijn recht. Het luisterend oor en de vlotte pen dito.

Wieneke zei

Ik wou dat meer bloggers eens gesprekken op deze manier weergaven. Ik ben d'r van, hoor. Had ik al gezegd dat deze dames me erg hartelijke mensen leken? :-)

schrijfselsvanmij zei

En wat mensen (veelal vrouwen) allemaal vertellen bij/aan de kapper ..... en ik maar verdiept zitten in mijn boek 😀

Floor zei

Je weet het nog goed op te schrijven, volgens mij heb je het gesprek opgenomen haha!
Fijn dat er zulke "hartelijke" mensen bestaan :-)

Saralien zei

Mooi he, dat soort gesprekken afluisteren. In een goede bui heb ik daar veel lol om. Ben ik moe dan irriteert het ontzettend. Zeker in de stiltecoupe...

Mrs. T. zei

Een bijzonder gesprek.
Gisteren ook weer 'ns getreind. Dat doe ik zelden. helemaal van Gouda terug naar huis (en van huis naar Gouda ook nog): twee keer ruim 2 uur reizen. Maar wel comfortabel als alles goed gaat en mooi op elkaar aansluit.

Het lieve leven... zei

hihi...grappig!

Judy zei

Haha, leuk!

Jeanne zei

Wat een leuk gesprek!
Dat heb jij weer.
Als ik in de stiltecoupé zit, is het altijd gewoon stil.
Stil en saai.
Leuk gesprek en heel leuk beschreven:-)

Onliemie zei

Stiltecoupé? Volgens mij bestaat dat hier niet. Nog nooit over gehoord in ieder geval. En niets plezanter dan gesprekken afluisteren.
Dit was helemaal grappig. Ging vast over de schoonouders! ;-)