Totaal aantal pageviews

vrijdag 12 april 2019

Ontmoetingen

Afgelopen maandag leek het zulk heerlijk weer te worden dat we maar eens op pad gingen. Naar Amsterdam. Zomaar, zonder een echt doel. En ook zonder jas!

We gingen trouwens eerst naar de Noordermarkt, dat zit zowat in onze genen en onderweg zie je dan natuurlijk van alles.
Zo kwamen we langs dit fraaie plekje en we zagen ook dat overal mensen weer bezig zijn met hun geveltuintjes, hun bloembakken hun potten. Echt zo leuk.
Enfin, lekker lopen en kijken in het zonnetje.
Vlak bij de markt zagen we deze twee vrouwen.


Ik liep me te verheugen over hun vrolijke  kleedjeskleding en vroeg me af of ze naar de markt zouden gaan voor een aanvulling
'Dames?' vroeg ik, 'dames, zou ik een foto mogen maken van jullie achterkant? '. Ze moesten lachen en vonden het goed. En de voorkant mocht ook:
Leuke, originele vrouwen. Vind ik.
Enfin, we hadden een topdag. Zonder planning kwamen we langs de ijsjeswinkel waar ze het allerlekkerste ijs van de wereld hebben. We kwamen op het Amstelveld, we kwamen in het Foam en in het Rijksmuseum, we zaten op een terrasje in de zon. Ik zal er later nog wat meer van laten zien. Maar deze dag was écht een cadeautje.
Dit illustere tweetal zagen we ook nog. We liepen over een brug en naast ons kwam een auto, dat gebeurt niet eens vaak daar.
Ik keek en zag iets bekends, dus ik stak mijn hand op. Meteen werd er teruggezwaaid en werd het raam open gedraaid.
Ha, Frank en Rogier zelf. ( voor de niet tvkijkers onder ons, zij zijn de mensen die Paleis voor een Prikkie maken)


Ik zei hallo en zij zeiden ook hallo en ja hoor, ik mocht gerust een foto maken. Ik wenste ze succes met hun programma en ook met hun nieuwe programma waar ik iets over gelezen had. .
'Nou', zeiden ze, 'we weten het nog niet helemaal zeker hoor, we willen ook nog wel wat vrije tijd overhouden'. Daar gaf ik ze gelijk in, we groetten en dat was het.
Twee leuke vrouwen en twee lieve mannen.

21 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een heerlijke dag. De Noordermarkt is altijd leuk, vind ik. En jullie hebben ook nog geboft met jullie ontmoetingen. Gelukkig hadden de dames wél hun jas aan! En Frank en Rogier ontmoet. Geweldig!!

schrijfselsvanmij zei

Die vrouwen zijn heel apart gekleed, het duo in de auto ken ik niet.

Yova zei

Ja ik kijk ook naar de programma's. Echt top van deze mannen voor de arme doet. Heel leuk om te kijken op de tv. Ik keek ieder keer van hun. Wat heb je heerlijk dagje gehad. Leuk van deze twee vrouwen mooie jas aan heeft. Leke foto's.

Judy zei

Leuk, die geveltuintjes!
En leuke mensen kwam je tegen.

Kitty zei

Superleuke dat je ons laat meegenieten en ook superleuk dat je Frank en Rogier bent tegengekomen (Guilty Pleasure? ;) )

KnutzEls zei

Zo'n dag kan niet meer stuk!

Sjoerd zei

Dat is wat je noemt echt een geluksdagje... of een dag met een gouden randje

sjannesblog.com zei

Heerlijk zo'n dag vol verrassingen!

Wieneke zei

Vrolijke vrouwen en mannen.... je kunt ze niet genoeg tegenkomen, toch? Ik heb wel eens het programma van Frank en Rogier gezien en ik vond het erg origineel.

mar zei

Leuk zo'n ontmoetingsdag.Nieuw thema?

anja zei

IJs? Waar???

Els04 zei

wow!

Céline zei

Die dames zien er mooi uit! Je wordt er vrolijk van.
Ik heb nog geen programma van Frank en Rogier gezien. Misschien maar eens doen met mijn borduurwerk erbij..

nicole orriens zei

Wat een leuke ontmoetingen had je die dag zeg! Heerlijk die vriendelijkheid : )

Ferrara zei

Wat een vermakelijk verschil in aankleding tussen deze twee duo's.

Emie zei

Ik ben ook fan van Frank en Rogier. Ze hebben het hart op de juiste plaats en houden van elkaar, dat zie je in alles. Die twee dames zijn trouwens ook fantastisch, lekker origineel en kleurrijk.

Elisabeth zei

Ik kom vaak even langs om te lezen maar reageer niet echt vaak . Natuurlijk eerst even bedankt voor je felicitatie . Wat een heerlijk blog weer .De prachtige eerste foto daar word een mens toch blij van die leuke geveltuintjes ! Super die dames met hun aparte kleding en dat ze even gewoon op de foto wilden .En die twee mannen vind ik ook zo leuk!
Fijn weekend ,Elisabeth

Floor zei

Leuk toch, om zomaar leuke mensen tegen te komen als je het niet verwacht?
Denk dat er veel meer leuke mensen rondlopen dan we weten.
De vrouwen zien er erg origineel uit, fijn om kleding te dragen die waarschijnlijk zelf gemaakt of bedacht zijn.

Mrs. T. zei

Mooie ontmoetingen inderdaad.

Marthy zei

Frank en Rogier ken ik niet maar die dames vind ik kostelijk. Haha, die kom ik hier niet tegen in ons kleine dorp. Drie oude mensen en oh ja, een paar bouwvakkers, dat is alles.

Ineke zei

Dat werd dus een vrolijke dag met een glimlach!