Totaal aantal pageviews

zondag 23 juni 2019

De uitslag

Tijd voor de oplossing en de uitslag
Wat waren er veel reacties zeg, dat had ik helemaal niet verwacht. Zo leuk!
Maar het leukste was dat de meeste oplossers precies hetzelfde hadden  bedacht.
Met soms een kleine variatie kwam dat neer op:

De bakker is zeker door het brood gekropen 
of
Daar heeft de bakker zijn wijf (vrouw) door gejaagd

Die zegswijzen kenden mijn man en ik allebei niet.
Het was dus niet ONZE oplossing.
Maar goed was het natuurlijk wel . Grappig ook.

Dan was er nog een oplossing die slechts een iemand had en die ik ook erg passend vond:
In slechte ovens wordt slecht brood gebakken

Verder: 
Een boterham met tevredenheid
 En tenslotte:
Ergens geen brood in zien 
 of
Er (g)een gat in zien. 


De laatste twee oplossingen vielen voor ons af. Omdat je duidelijk  wel brood zag en ook duidelijk een gat. 
En die tevredenheid... ja die vond ik eigenlijk ook wel leuk: je doet het er maar mee, of er nou een gat in zit of niet, je moet niet zo zeuren..
Dus heb ik bedacht om vier kaarten te versturen. Eentje voor Marieke, want zij stuurde die van de slechte ovens. 
Eentje voor een oplosser van het wijf dat  er door werd gejaagd. Ik moest loten en dat is geworden Bea
En eentje voor iemand die de bakker zelve door het brood zag kruipen. Weer loten en het werd Dieuwertje.  
En als laatste eentje voor de tevredenheid, voor Marlou
 

Niemand, maar dan ook helemaal niemand, had bedacht wat wij hadden bedacht:
Dat is gebakken lucht

Nou, leuk dat jullie meededen en als mijn man er weer eens eentje weet, of ik, plaats ik die zeker ook weer hier. 
Dieuwertje, Marlou en Bea willen jullie nog even jullie adres mailen: bettievdgriend@hotmail.com

Net na plaatsing van dit blogje ontdekte ik nog een leuke oplossing van Toos. 
Die zat in de spam. De ene keer zit post van Toos in de spam, de andere keer niet. Onvoorspelbaar en behoorlijk irritant. Ook als ik een bericht krijg van de coƶrdinator van mijn werk, zit het de ene keer in de spam, de andere keer niet. Ik vind het echt vervelend. Ik kijk de spam tegenwoordig bijna dagelijks na en dat is al gedoe, maar soms denk ik er niet aan en dan mis ik iets wat ik had moeten weten.  En dan geen idee hebben hoe het komt of wat ik er aan zou moeten doen!
Hoe dan ook: de oplossing was: Van goed brood slecht brood maken , vind ik ook leuk. Nog een kaartje erbij, voor Toos dus.

 

11 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Wat leuk dat er zoveel reacties waren. De juiste had ik nooit kunnen bedenken, omdat ik die niet kende. Leuk item om nog eens te herhalen

Judy zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Jolande zei

Mijn opa zei altijd "daar heeft de bakker zijn vrouw door geslagen" als we brood met en gat erin hadden.
Leuk om alle ingezonden uitdrukkingen te zien.

Emie zei

Ik kwam zelf alleen maar op: ergens geen gat in zien en keurde dat ook direct af. De boterham met tevredenheid gold voor ons vroeger als een boterham zonder boter. Als je zei honger te hebben en zeurde om een koekje dan was het antwoord wel eens: neem maar een boterham met tevredenheid.

In de weer zei

Dankjewel Bettie, het was weer erg leuk om mee te doen en ook om al de reacties te lezen. Fijne zondag nog.

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuke oplossingen en sommige uitdrukkingen ken ik niet. Zijn die misschien streekgebonden? Erg plezant om je hersenen te laten kraken met dit soort puzzels.

schrijfselsvanmij zei

Was leuk om mee te doen šŸ˜€

Ferrara zei

Ja, nu is het logisch. Gebakken lucht. Hij is goed! Leuk dat je veel reacties had. Ik kwam ook niet verder dan er geen brood in zien.

Sjoerd zei

Ik zag er echt geen gat in...

Anoniem zei

Natuurlijk... gebakken lucht! Toch fijn dat mijn inzending ook in de finale zit! Ik zond mijn adres via mail.

Marlou zei

Haaa Bertiebo!

wat leuk!
Het grappige is, dat ik eerst geen idee had en dat dat pas 's nachts in me op kwam!

Ik stuur je mijn adres...

Groetjes, Marlou

.