Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 juni 2019

Op de muur

Zoals sommigen van jullie weten, laat ik op maandag altijd een mural zien. Een muurschildering die ik mooi of lelijk of bijzonder vind of...
Ik houd er erg van en ben er al jaren op gespitst. Ik maak foto's en kan erg genieten van zo'n vondst.
Ik toon ze op maandag omdat ik ze dan kan linken naar het blog van Sami: Colourful World


Een tijdje geleden was er veel belangstelling voor de nieuwe muurschilderingen op de Platanenweg in Amsterdam Oost. De kranten schreven erover, ik hoorde erover op de radio.
Hoe dan ook, mijn belangstelling was gewekt. En toen ik voor iets anders in Amsterdam moest zijn, ging ik vanaf het C.S. met de metro even door naar de Platanenweg. Als je uitstapt (aan de goede kant, hahaha) zie je meteen dit kunstwerk.


Dit werk kan ik niet meer laten zien bij Colourful World, omdat iemand anders dat al deed. Dat gebeurde de laatste tijd vaker.
Biebkriebels en ik  waren bijv. allebei gaan kijken op de  Platanenweg. We dachten zelfs even op dezelfde dag, maar dat was toch niet zo.
Nou ja, hoe dan ook: dit is mijn blog en niet iedereen die hier kijkt linkt door, dus ik vind dat  ik alsnog wat van die Platanenkunst kan laten zien hier.


Wat de gedachte hierachter is en wie de kunstenaar, dat zie je op het bordje



24 opmerkingen:

klaproos zei

wat een prachtige muurschildering, het fleurt hélemaal op,

nicole orriens zei

Oh wat mooi zeg! Ik had het nog niet gezien en ook niet van gehoord dus ik bewonder het hier voor het eerst! De betekenis vind ik ook mooi.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

jij mag jouw foto's altijd plaatsen hoor!
Ik vind ze schitterend.
En deze is wel heel mooi... Je zal er maar wonen! :-))

(ik klik bijna nooit door overigens...)

Dank je wel voor je leuke kaart!
Ik ben ook dol op die twee van Inge Löök!
En wat een fraaie postzegels!

groetjes van Marlou

Kitty zei

Prachtig deze!

Nietzomaarzooo zei

Jouw blog hoor, al wil je elke week dezelfde foto plaatsen; lekker doen. Deze is ook al weer zo fraai.

Judy zei

Ik klik ook niet vaak door, dus kom maar op met je foto's! Heel mooi, deze!

Marga zei

Prachtig! Wanneer komen de vissen broden aan de haven van Breskens en de druppels op de watertoren van Oostburg? groet!

Bertiebo zei

De druppels heb ik al lang geleden laten zien. Vissen/broden zeggen me niks en ik kom helaas bijna nooit meer in Breskens. Maar als
..dan

biebkriebels zei

Dit was wel een van de mooiste inderdaad :)

Floor zei

Prachtig, wat kunstig is dit gemaakt. Zo knap ook omdat als je er aan bezig bent, geen afstand kunt nemen. Er zou eigenlijk veel meer van dit soort kunst moeten komen, vooral in tunnels waar je doorheen loopt, of op grote kale muren zoals deze.

Els04 zei

Wow, wow, wow, merci!

Jeanette Renting zei

Prachtig. Zo knap om op die schaal zo gedetailleerd te kunnen werken.
Eigenlijk op elke schaal vind ik het knap, tekenen en schilderen kan ik echt niet.

Emie zei

Schitterend. Ik hou van straatkunst!

Marthy zei

Prachtig, een plezier om naar te kijken. Dit maakt het wonen aangenaam.

Marleen zei

Geweldige straatkunst.

Riannw zei

Ik klik niet door, en zeg nu: bedankt voor het delen. Prachtig!

Sjoerd zei

Zoiets moois mag je zeker laten zien. Ook op andere dagen...

Ineke zei

Prachtige muurschilderingen!!!

Jeanne zei

Echt mooi!
En waarom zou je het niet gewoon alles kunnen laten zien wat jou opvalt?
Ook al doet een ander dat ook, dat geeft toch niet?
Wat je al zei: het is jouw blog en daarop deel je o.a. wat jou is opgevallen op cultureel gebied.

miekequilt zei

Wat een prachtige muurschilderingen. Daar kijk ik met veel plezier naar.

Marga zei

oeps, dan heb ik de druppels gemist!

Marga zei

De vissen / broden (uit het nieuwe testament!) zijn door dezelfde schilder gemaakt, op een silo aan de haven. Hij portretteerde zichzelf in het oog van een vis, maar ben helaas zijn naam vergeten! Zal een googelen!

Bertiebo zei

Johnny Beerens, Marga

Vlimbouter zei

Mooi kunstwerk!