Totaal aantal pageviews

woensdag 19 juni 2019

Kleine brandjes overal

Wow, wat een boek.... Wat een bijzonder boek...
Eigenlijk heb ik nu alles al gezegd. Maar omdat dat toch wel erg weinig is, toch nog maar wat meer vertellen.
Dit is het tweede boek dat ik las van Celeste Ng. Over het eerste vertelde ik al eerder wat, hier, klik
Dat ik na dat eerste boek begon aan dit boek, dát zegt al genoeg.

Het verhaal:
Shaker Heights is een Amerikaans stadje, waar alles klopt. De huizen, de scholen, de tuinen, alles is nogal perfect.
Ook de mensen. Well to do en op het eerste gezicht nauwelijks problemen. Ook niet bij de familie Richardson. Vader advocaat, moeder journalist bij de plaatselijke krant.  Vier kinderen, waarvan de jongste Izzy een beetje anders is, net wat meer haar eigen gang gaat en zich niet heel aangepast gedraagt.
Die familie leren we in het eerste hoofdstuk kennen, als hun keurige huis in hun keurige straat zomaar ineens in brand staat.
Pas daarna lezen we hoe het zo gekomen is met die brand en leren we de familieleden echt goed kennen.
De Richardsons verhuren hun tweede huis aan Mia en haar dochter Pearl. Mia en Pearl hebben tot dan toe rondgetrokken, nu eens hier dan weer daar verblijvend, maar deze keer is het voor altijd, heeft Mia besloten. Ze gaat werken voor mevrouw Richardson, neemt ook nog een ander baantje en is verder heel druk met haar kunst: fotografie. Pearl raakt zeer bevriend met de kinderen Richardson, zij zitten op dezelfde middelbare school natuurlijk.
Als op een dag in een museum een foto opduikt van Mia met baby Pearl, gemaakt door een zeer beroemde fotografe, worden er vragen gesteld en gaat mevrouw Richardson op onderzoek uit. Dat heeft een gigantische impact op het leven van allemaal.

Ook dit boek leest als een thriller, een spannende thriller. Maar ook dit boek heeft zoveel meer te betekenen. Het gaat over moederschap. Het gaat over abortus. Het gaat over anders zijn dan je ouders. Over adoptie en over keuzes maken. En uiteindelijk toch ook weer over de liefde.

Als vijf sterren het hoogste was, dan gaf ik vijf sterren! Aanrader

12 opmerkingen:

Purperpolletje zei

Ik heb het ook gelezen, vond het fantastisch!

Jeanne zei

Dank je wel voor alweer een goede boekentas!
Ik ga kijken waar ik het kan vinden.
Want nu de 7 zussen staken.....
(Zoek ik leuke alternatieven)

Jeanne zei

Dank je wel voor alweer een goede boekentas!
Ik ga kijken waar ik het kan vinden.
Want nu de 7 zussen staken.....
(Zoek ik leuke alternatieven)

Jeanne zei

Hahaha... boekentip natuurlijk!!
Die vervelende automatische spelling ook...!

Nietzomaarzooo zei

Lijkt mij ook een mooi boek. Dank voor de tip!

Anoniem zei

Meteen geladen in mijn ereader. Gratis in Koboplus.

Sjoerd zei

Een mooie tip, maakt me nieuwsgierig...

Marthy zei

Lijkt me wat voor mij.

Anoniem zei

Lijkt me wel wat. Dank voor de tip!

Mrs. T. zei

Oh, bedankt voor de tip. Ik las dat eerste boek ook en vond het prachtig: https://www.triltaal.nl/2017/12/10/wat-ik-nooit-eerder-heb-gezegd/

Els04 zei

Merci!

lien zei

Oh je maakt me wel erg nieuwsgierig. Bedankt voor de tip!