Totaal aantal pageviews

donderdag 23 april 2020

Bijna klaar


Yes, ze zijn er nog, dacht ik gisteren.
Maar het zal niet lang meer duren, want toen ik alles een beetje dichterbij haalde met mijn fototoestel, zag ik toch twee zeer verdachte landbouwwerktuigen.
En die staan daar niet voor niks. Niet voor de gezelligheid, bedoel ik.


Ik heb ieder jaar heel veel plezier van het feit dat ik in een bollenbuurt woon. Ik wandel daar al jaren en geniet er van. Met volle teugen.
En ieder jaar is het een verrassing waar de bollen komen en hoe ze er uit zullen zien. Een ding is zeker: volgend jaar komen ze niet op deze plek en dus zullen ze ook geen kronkels hebben. 

Dat pad trouwens, waar ik al jaren wandel, heet het Klompenmakerspad, tenminste dat dacht ik. Ik heb het ook al vaak genoemd. Gisteren kwam ik er achter dat het toch iets anders heet, veel deftiger:



Enfin,  dit jaar door alle toestanden, vond ik het nog fijner dan anders. Die kronkels maakten het zo bijzonder, dat zag ik echt nooit eerder.
En dan ook nog een van mijn twee favoriete tulpen-combi's: rood/roze. (De andere favoriet  is oranje-paars, maar die zag ik dit jaar niet).
Ik ga over een paar minuten de deur uit en ik verwacht een kaal veld te zien.
Misschien dat ik bij terugkomst nog even laat zien hoe dat er uit ziet.  Als ik uitgehuild ben natuurlijk hè.

Ben net terug en alles was er nog. Dat zie je dan al van verre: een rode streep!

19 opmerkingen:

Judy zei

Het is prachtig! Ik snap je tranen als het over is. Maar ja...

sjannesblog.com zei

Dat heb ik ook met de gele koolzaadbermen. Hoelang nog voor alles weggemaaid wordt?

Marlou zei

Ha Bertiebo, wat is het toch jammer, dat de bloemen er iedere keer weer af moeten.
Het is zo mooi en sappig en weelderig.
Ik ben er ook dol op!

groetjes van Marlou

klaproos zei

dan gaan ze koppen,
ja jammer is dat. maar voor de bol het beste,
het is werkelijk prachtig mooi om te zien met die bocht, gelukszak zeggen wij dan :-)

Emie zei

Jij en daardoor ook wij,hebben er dit jaar wel optimaal van kunnen genieten!

Kitty zei

Gelukkig heb je de foto's nog... ;)

Ageeth Mooij zei

Zo intens, die kleuren! Ik heb begrepen dat ze eerder met het koppen beginnen dan andere jaren ter ontmoediging van kijkers.

Mevrouw W. zei

Jammer dat ze weggaan, maar bedankt dat je ons er van hebt mee laten genieten.

Nietzomaarzooo zei

Leuk om naar uit te kijken, die 'rode streep'. En straks jammer als het weer een groene vlakte is. Maar jij hebt het in ieder geval gezien en ons ervan mee laten genieten!

biebkriebels zei

Zo mooi om te zien altijd. Maar ze halen ze inderdaad heel snel weer weg, vorig jaar stonden we erbij toen ze al met tractors de boel neerhaalden, zo jammer.

Sjoerd zei

In ieder geval een iemand blij dat ze er nog stonden. Ik dacht al lege velden te mogen aanschouwen.

miekequilt zei

Het is prachtig, Bertie. We wonen in een mooi land. Niet altijd en overal, maar vaak wel. Bedankt voor de prachtige foto's.

Els04 zei

zoooo mooi!!!

Marthy zei

Eh...hoe weet je dat de tulpen daar volgend jaar niet komen? Ik vind het zo apart, die kronkel in dat veld.

Bertiebo zei

Nooit twee jaar achter elkaar op hetzelfde veld. Dat is om bodemziekten te voorkomen, Marthy

Anoniem zei

Echt heel mooi om te zien!

Marleen zei

O ja dat roze en rood is echt wondermooi.

Koffie Digitalix zei

Soms is het heel fijn wanneer je verwachtingen niet uitkomen...

Ferrara zei

Vandaag in de polder gefietst. Nog veel bloeiende velden, prachtig om te zien. Maar hier en daar is het koppen ook begonnen.