Totaal aantal pageviews

zondag 19 april 2020

Klaar!!!

Deze kaart hangt boven mijn werktafel. Al jaren...
Want ik ben er zo eentje.
Niet eentje met zo'n leuk hoedje, of van die leuke schoenen.
Nee, ik ben er zo eentje die heel blij wordt van lijstjes en vooral van het afstrepen van dingen op mijn lijstjes.
Ik heb er een heleboel, lijstjes.
Ze staan bijna allemaal in een klein boekje.
Dat gaat dan over boeken, of over wat voor series ik nog zou willen bekijken.
Ik heb ook een lijstje van tentoonstellingen die ik zou willen zien. En een lijst van dingen die ik zou kunnen doen in Amsterdam.
Gewoon, als ik iets leuks zie of lees, noteer ik dat in dat boekje.
En dan is er een lijst die niet in dat boekje staat.
Een lijst die vaak ververst wordt, met dingen die ik wil doen in huis. Met echte klussen.
Het helpt mij. Gewoon die lijst afwerken en klaar. Heerlijk.
Gisteren om 16.33 keek ik bewust op de klok.
Het was klaar. Een zeer grote klus kon van mijn lijst.
Het uitzoeken en scannen van tweeënveertig (42) stampvolle fotoboeken. Het is gebeurd, het is klaar. Wat ik wilde bewaren, staat keurig,  per jaar,  in mapjes. Op een stick.
De rest is allemaal weg. De mappen, de plastic insteekhoezen en de foto's.


Dit was de laatste doos. Ik moet nog even scheuren en dan is het weg. 
Op een heel klein stapeltje lievelingsfoto's na, die ik nog niet weg kon doen. 
Misschien laat ik daar nog wel eens iets van zien. 
Ruim vier weken dagelijks uren werk. Het is klaar. En ik ben zeer, zéér tevreden.
Tijd voor andere dingen. 

Ben net teruggekeerd van de ochtendwandeling en ik kan het gewoon niet laten. Nog even een foto:


Fijne zondag allemaal!


29 opmerkingen:

KnutzEls zei

Dat zal een goed gevoel geven. Een enorme klus is klaar. Fijne zondag.

miekequilt zei

Wat heerlijk dat deze grote klus klaar is. Heeft vast veel doorzettingsvermogen geeist maar nu ben je klaar ... voor een volgende klus?
Fijn dat jullie daar zo mooi wonen, de tulpen zijn prachtig.
Fijne zondag!!

guusje zei

Later gaan jouw klein- en achterkleininderen elkaar iets vertellen.
Er was een tijd dat mensen 4 weken lang (of misschien wel langer) er niet zo maar eropuit konden trekken. Ze konden niet even in de trein springen wat ze zo zo graag deden. Ze konden ons niet komen bezoeken. Dat kwam door een heel raar virus.
Ze hadden dus tijd over. Onze Oma ging niet of juist wel bij de pakken (cq albums) neerzitten en werd een professionele digitale archivaris.
En driewerf hoera, daar plukken wij tot op onze dag de vruchten van. Dank je wel Oma.
En voor Corona daar hoeven we helemaal niet meer bang voor te zijn, dat hebben we al lang onder controle.

Emie zei

Gefeliciteerd met de geklaarde klus! De reactie van Guusje is fantastisch.

Jeanette Renting zei

Die tulpenfoto mag je elke dag laten zien hoor, zo leuk.
En lijstjes, ik houd er ook van. Mooie kaart voor boven een werkplek.

mar zei

Ook een fijne zondag.

Mevrouw W. zei

Zo mooi die tulpen! Ik zou daar ook elke dag een foto van nemen als ik dat zag.

Fijn dat je klaar met deze enorme grote klus bent. Het geeft voldoening en weer ruimte.
Ik ben slecht in lijstjes bijhouden, maar dat idee van alles in een boekje schrijven wat je nog wil zien of doen, heeft wel iets. Misschien moe ik toch ook eens op zoek naar een notitieboekje of schriftje...

Floor zei

Blijft mooi die tulpen zoals ze gepoot zijn. Zouden ze meer moeten doen, om er mooie patronen in de maken.
Vind het zo moedig om al de foto's weg te gooien. Zou het niet kunnen, want mijn fotoalbums hebben er teksten bij die van toen waren, lang geleden.
Je hebt hopelijk wel meer sticks waar alles opstaat, want ze kunnen ook kapot gaan, dan ben je je hele leven kwijt.

Nietzomaarzooo zei

Kan je jezelf meetellen bij de bijentelling van gisteren. Als bezig bijtje.

Judy zei

Prachtig, die tulpen!
Ik hou ook van lijstjes, dat wegstrepen schijnt fijne stofjes in je hersenen op te roepen.
Fotoalbums digitaliseren staat ook op één van mijn lijstjes. Maar eerst andere dingen die dringender zijn.

Sjoerd zei

lijstjes zijn niet zo mijn ding maar dat tulpenveld is prachtig.

Céline zei

Heerlijk, lijstjes!
En die foto's staan ook op mijn lijstje....
Fijn dat je dat nu kan wegstrepen.

Lot zei

Twee jaar geleden werkte mijn zus in de buurt van Hoorn en ben ik haar gaan bezoeken en zijn we de bollenvelden ook gaan bekijken en nar Den Helder, het was toen ook heel mooi weer.

biebkriebels zei

Dat doet mij pijn al die verscheurde foto's. Ik houd van fotoalbums en bekijk ze ook nog vaak als ik iets op wil zoeken. Heb ze van mijn ouders ook meegenomen. Ik doe ze nooit weg.

schrijfselsvanmij zei

Ik heb geen lijstjes, ik doe wat ik moet doen of denk te moeten doen. Soms kleine lijstjes in mijn hoofd, die moeten snel, snel, snel klaar, anders word ik er nerveus van.

sjannesblog.com zei

Die tulpenslinger wordt met de dag mooier. Ik heb soms een klein lijstje, maar dat is van dingen, die ik niet mag vergeten om een keertje te doen. Voor de rest zie ik wel wat er op mijn pad komt.

Jolande zei

Ik heb ook altijd lijstjes, dan hoef ik het niet allemaal te onthouden en dat geeft rust in mijn hoofd.
Op het moment ben ik bezig aan mijn lijstje van allemaal prompts die ik wil maken.
Fijn dat je jouw hele grote klus van je lijstje kunt strepen.
Het tulpenveld ziet er prachtig uit.

Anoniem zei

Ik ben stiekem jaloers. De berg met foto's werd zo groot dat ik het opruimen ervan niet mee als een haalbaar doel zie.

Kitty zei

Ik kan dat niet hoor, foto’s wegdoen... nóg niet...
De tulpen zijn prachtig!

Mrs. T. zei

Prachtig die tulpen.
En een mooie spreuk boven je bureau.

blauwruitje zei

Heerlijk dat je het hebt afgerond. Mijn diadozen staat mij nog aan te kijken. Komt goed ooit...
Groetjes Sandra

Mirjam Kakelbont zei

Die foto is geweldig! De kleuren van de tulpen...En zonder toeristen (-:
Lijstjes maken en klussen wegstrepen, draagt bij aan je geluksgevoel. Dat schreef iemand die er verstand van heeft.
Ik heb foto's per jaar in een (zelfgemaakte) doos zitten. De foto's die digitaal gemaakt zijn, staan allemaal op een externe harde schijf. Ik vind het wel best zo...wat niet wegneemt dat ik onder de indruk ben van je prestatie.
Lieve groet ♥

Marleen zei

Heerlijk als zo’n grote klus achter de rug is, geeft je een opgeruimd gevoel.
En net zo heerlijk is de foto met de tulpen!

Marthy zei

De tulpen zijn duidelijk mooier dan gisteren, prachtig hoor. Een lijstje voor bijvoorbeeld klusjes maak ik hoogstens een keer in het voorjaar voor de tuin en verder zie ik wel wat er op mijn weg komt. ik ben meer van de spontane actie.

Ferrara zei

Knap staaltje opruimen. Zelf heb ik maar een lijstje van boeken die ik wil lezen, maar dat wordt ondanks of misschien wel dankzij Corona (gesoten bieb) niet veel korter.

Sjaantje zei

Ook ik ben een lijstjes-mens. En werk ook met een boekje waar al die lijstjes dan weer in staan. En in mijn mobiel staat dan een tijdelijk verzamellijstje, voor al die dingen die onderweg oppoppen in mijn hoofd. Het brengt me rust, overzicht en structuur en het gevoel dat ik alle leuke dingen die ik nog eens doen wil 'onthou'. Dat is natuurlijk niet zo, maar alleen dat gevoel al geeft me rust. Een mens zit gek in elkaar.
Mijn to-do lijstjes zijn nooit zo goed. Ik ben geneigd daar te veel op te zetten en dan is het frustrerend als je aan het eind van en dag/week moet concluderen dat je lijstje niet schoon is. Leerpuntje dus.

Wat goed van je fotoklus. Dat zal een tevreden gevoel geven zeg.

In de weer zei

Schitterend dat slingerende tulpenveld.

Els04 zei

proficiat!

Spontanity zei

Ik wil dat ook wel doen, die foto's dus.
Manlief is er nog niet voor te porren.
Wat nu, als je dat stickie kwijtraakt??
Dan heb je niets meer.