Totaal aantal pageviews

donderdag 9 april 2020

Poldark

Toen ik nog jong was en werkte, in de jaren zeventig, keek ik niet veel televisie. Altijd druk, dag en avond in touw voor school en anders vrienden en ouders en lezen.
Ik weet dat mijn moeder een paar favoriete series had, toen.
Vaag herinner ik me Poldark en de Onedin Line. Maar die keek ik dus niet.

Pas een paar jaar geleden begon ik aan Poldark en was meteen verslaafd.
Zo'n prachtige, romantische serie en zo mooi gefilmd. Het is overigens niet die serie waar mijn moeder naar keek, het is een remake.

Het verhaal speelt zich af eind 18e eeuw,  in Cornwall en niet alleen zijn er prachtige hoofdpersonen namelijk Ross en Demelza Poldark, maar ook de omgeving is zo mooi. Echt ongelooflijk mooi.

Dat het daar zo mooi is, wist ik voor ik de serie zag
Want we zijn er geweest en Cornwall was een van mijn mooiste vakanties ooit.
(Bovendien eindigden we die vakantie met een paar dagen London, dus je begrijpt dat het een topvakantie was.)

 Nu, met het uitzoeken van de foto's zag ik die vakantie terug. En ik herinnerde me alles.
Ook dat we een oude mijn bezochten. Daar werd een foto van ons gemaakt en die werd opgestuurd.
Ik weet nog dat het leuk was toen we thuiskwamen, om die envelop uit Engeland, mét foto, te vinden.
Dat was allemaal in 1992.

Nu pas zie ik dat dat bezoek aan die mijn,  het Poldark Heritage Complex betrof.
Ik ben daar gewoon geweest, niet wetend van die serie.
En ik herinner me van dat bezoek vooral dat het een zwaar leven was voor de miners.

Maakt niet uit. Achteraf vind ik het nog steeds leuk. Tsss... ik was in Poldark!

20 opmerkingen:

miekequilt zei

Je komt veel moois tegen met dat opruimen. Onedin zag ik wel,Poldark zegt me niets. Engeland is echt jouw land hè. Hopelijk kunnen jullie na Corona weer eens naar Londen.

In de weer zei

Mooi wat je allemaal tegenkomt met opruimen.
Bizar, al die mensen zo dicht bij elkaar.
Valt wel op in deze tijd, tenminste, daar moest ik meteen aan denken.
Komt wel weer, eens !

Emie zei

Wat is het toch heerlijk om af en toe die herinneringen weer nieuw leven in te blazen. En wat ben je gezegend als het zulke fijne herinneringen zijn!

anja zei

wil ik ook!!
ik ben gek op poldark! Heb beide series gezien!

Sjoerd zei

Dat maakt opruimen zo mooi. Ik schiet er geen meter mee op maar droom wel iedere keer erbij weg.

guusje zei

Ja wat is het fijn hė dat we op zulke mooie herinneringen kunnen terugkijken.
Poldark nooit gezien. Maar ik ben ook niet zo'n televisiekijker. Wel in Cornwall geweest. Prachtig, net als de rest van Engeland trouwens. Enne, die foto uit 1992 had je natuurlijk wel even kunnen plaatsen.

sjannesblog.com zei

Leuk zo'n vakantieherinneringen. Ik blader daarom ook graag weer eens door oude fotoalbums, heerlijk!

pourquoi pas ??? zei

Ja dan zie ik POLDARK staan en dan heb je me hoor, meteen lezen (doe ik trouwens iedere dag hoor) Ik ben dol op de serie. Wat een prachtige man en prachtige vrouw, de landschappen, het verhaal over wat jaloezie met je kan doen. haha ik geniet helemaal weer. fijne dag.

Jolande zei

Wat ontzettend leuk dat je daar bent geweest en ja een vakantie die eindigt in London kan natuurlijk niet meer stuk :-)
Ik heb de serie Poldark gezien en vond het prachtig.

Ageeth Mooij zei

Onedin Line kan ik mij herinneren, maar Poldark niet. Leuk al die herinneringen Bertie!

Bertiebo zei

Dat is die foto, Guus. Dat zijn wij met die helmen op!

Nietzomaarzooo zei

Die 'oude' serie was niet zo'n hunk als de huidige meneer Poldark. Maar prachtige landschappen daar. En mijnen zijn overal altijd hard werk en veel ellende. Wat een leuke reizen heb je meegemaakt.

biebkriebels zei

Leuke herinneringen, Onedin Line kan ik me ook herinneren, maar Poldark heb ik nooit gezien.

biebkriebels zei

Nog bedankt voor je opmerking over de mural. Zou best Roy Lichtenstein kunnen zijn inderdaad!

Floor zei

Ik lees graag boeken die zich afspelen in Cornwall. Als je dan die beschrijvingen leest kan ik me wel voorstellen hoe mooi het daar is. Jammer genoeg nooit geweest.

guusje zei

Oh nou zie ik het! Wat ontzettend leik en jong!

guusje zei

Ik bedoel leuk uiteraard. Moet ook niet tegen de zon in gaan zitten typen.

Neeltje zei

Grappig!

Anoniem zei

De serie ken ik niet, maar wat bijzonder dat je er was en dat je dat nu pas ontdekt.
Cornwall staat hoog op mijn verlanglijstje.

Judy zei

Ja, vaag herinner ik het me dat ik Poldark eerder heb gezien, vroeger. Wat toevallig, dat je die mijn bezocht hebt.