Totaal aantal pageviews

woensdag 1 april 2020

April



Dit blad stond in mijn agenda van vorig jaar. Een Jugendstil-agenda was dat. Het ontwerp is van Netty van der Waarden.
Ik bewaarde het in de eerste plaats omdat ik het prachtig vind, zo mooi van kleur en zo fijntjes.
En in de tweede plaats omdat ook toen, in 1903, de eerste april op woensdag viel.

Ik heb even gegoogeld en 1903 was,  in het algemeen gesproken, voor de wéreld een rustig jaar. Al zal dat jaar voor sommige mensen helemaal niet rustig zijn geweest natuurlijk.
Wat déze maand april ons gaat brengen, weet niemand.
Wie weet wordt er ergens een kalenderblad van april 2020 bewaard en over 117 jaar gevonden.
De maand dat mensen beurtelings somber gestemd,  of juist optimistisch waren. De maand van grote onzekerheid.
April 2020

17 opmerkingen:

Miriam zei

Wat een prachtig kalenderblad! Verder is het vooral koffiedik kijken, niemand kan voorspellen hoe het verder gaat. In ieder geval ben ik het met je eens dat mensen dit voorjaar zich nog een hele tijd zullen herinneren.

guusje zei

Prachtig plaatje. Die kleur zo mooi. Ja 1 apri 2020 zal voor veel mensen geen gemakkelijke maand worden. Al die onzekerheden. Krijg ik het of krijg ik het niet? Las ook net dat mijn favourite wnkel op de rand van een faillissement balanceert. Ik ga daar toch vandaag gordijnen bestellen. Een druppel op de gloeiende plaat. En niets blijft zoals het is. Mooi geschreven blogje. Een fijne dag.

KnutzEls zei

Prachtig blad. We leven in een vreemde tijd. Ongetwijfeld wordt deze periode in heel wat boeken en artikelen beschreven. Geschiedenis waar we bij staan. Maar saai en gewoon was wel prettiger toch...

Neeltje zei

Zeker mooi!

In de weer zei

Onze dochter heeft haar man op 1 april leren kennen, dus dit is een dag met een feestelijk tintje, ga straks een cadeautje op de stoep leggen. We moeten toch blij zijn dat, tot nu toe, iedereen hier nog gezond is.

Nietzomaarzooo zei

Prachtige kleur groen. Van jonge bloemen nog in de knop. Van belofte. Laten we hopen dat deze maand april dat ook in zich heeft.

Judy zei

Wat mooi! Het zijn rare tijden nu.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

wat een prachtig blad: de tere kleurtjes en de tekening...
Doet me ook een beetje aan Rie Cramer denken...

Ik ga even pauze houden.
Tot later!
Blijf gezond!
Marlou

.

schrijfselsvanmij zei

Doet me eraan herinneren dat vandaag de trouwdag is van broer en schoonzus

Ferrara zei

Jugendstil, hou ik van. Soms zou je om een hoekje willen kijken, hoe zou het zijn over 4 weken. Goed dat je de wisselende stemmingen noemt, dat brengt deze situatie wel met zich mee. Toch maar dapper voorwaarts in beperkte vrijheid.

Marthy zei

Ja, ik realiseer me dat we geschiedenis schrijven.

Els04 zei

wel ook gewoon mooi.

Kitty zei

Ik ben verliefd op deze pagina, zó mooi! Laten we hopen dat we er goed doorheenkomen en dat we nog heel lang op deze tijd terug kunnen kijken.

Sjoerd zei

Ik denk dat we deze maand niet snel zullen vergeten...

Mirjam Kakelbont zei

Zeker een mooi agendaplaatje. Doet me denken aan toen ik nog op kalligrafie zat en randen rondom tekst "verluchtte." Een foutje was zo gemaakt...
April wordt een maand van binnen blijven en vol houden. Dat kunnen wij! Alles beter dan in oorlog moeten leven.

miekequilt zei

Wat een mooi kalenderblad. Ik houd erg van mooie kalenders. Iedere dag iets nieuws, heerlijk.

Mrs. T. zei

Het wordt in ieder geval een maand om nooit te vergeten. Vandaag alleen al in ons dorp twee mensen overleden aan Corona en ik ben bang dat er nog meer mensen bij komen. In de plaatselijke kranten niets anders dan overlijdens die gemeld worden. Het is zo ontzettend heftig hier in 'het epicentrum'. Ik vraag me af of mensen zich dat wel realiseren.