Totaal aantal pageviews

zondag 12 april 2020

Potten van voorbij

Bij mijn ouders thuis stonden altijd twee potten op de kast. Altijd, zo lang ik me kan herinneren. De kasten werden wel eens vervangen, maar de potten niet.
Ze waren stuk, beschadigd, gelijmd, maar weg gingen ze nooit.


Ik heb ze ook niet weg kunnen doen. Ze stonden op zolder. Wel zichtbaar.
Maar een mens kan niet alles bewaren en in deze Coronatijd ben ik me daar heel erg van bewust, nog meer dan anders.
Dus gingen de potten vorige week weg. Ik maakte nog wel een paar foto's, dat wel natuurlijk.
En toch, op het allerlaatste moment, besloot ik om een van de twee te behouden.
Het deksel was stuk, maar verder was er alleen een stukje uit de hals. Als je de pot omdraait, zie je dat niet. Dat deksel ging dus weg samen met de andere pot en het andere deksel.
Vervolgens heb ik er eerst maar eens water in gedaan. De pot was nooit gebruikt als vaas, vroeger zaten er touwtjes in en paperclips enzo.
Hij lekte niet en mocht definitief blijven.
Vanmorgen nam ik van de wandeling wat fluitenkruid mee. En kijk eens hoe mooi dat staat.


We hadden een heerlijke wandeling en in mijn hoofd zong ik alle paasliedjes die ik ken. Daar juicht een toon, daar klinkt een stem...
Ik wens iedereen mooie Paasdagen!

29 opmerkingen:

izerina zei

Heerlijk zo'n begin van de dag

miekequilt zei

Wat een prachtige vaas. Met hexagonnen!! En dan fluitenkruid erin: Supermooi!
Voor jullie ook fijne Pasen.

KnutzEls zei

Fijne paasdagen. Wat zijn jullie toch een vroege vogels.

Emie zei

Wat een goede acties: het opruimen en wegdoen, de herbestemming en het fluitenkruid!

Mevrouw W. zei

Dat staat mooi zo en nu heeft die pot toch nog een goede bestemming gekregen.

In de weer zei

Jullie ook, fijne dagen !

guusje zei

Ik vind het een prachtige pot en zo mooi met het fluitenkruid. Chinees aardewerk? Fijne dag voor jullie vroege vogels en dauwtrappers.

Ageeth Mooij zei

De vaas is op haar paasbest zo, echt prachtig met het fluitenkruid!

Judy zei

Mooie vaas! Dat rood vind ik prachtig! En dat fluitenkruid is perfect erin! Fijne Paasdagen, Bettie!

Sjoerd zei

Ik wens jullie ook een paar fijne dagen toe.

mar zei

Fijne dagen.

blauwruitje zei

Goed begin van de dag. En jullie ook fijne paasdagen.

Kitty zei

Ooit overwogen om er mee langs te gaan bij Tussen Kunst en Kitsch? Het is een prachtige vaas/pot!
Fijne paasdagen ook voor jullie Bettie!

Bertiebo zei

Nee, Kitty. Te zeer beschadigd. Frits is wel eens met mijn moeder geweest. Met een paar andere zaken. Was leuk en niet voor niks, maar ook weer niet opzienbarend

Onliemie zei

Oef! Ik dacht bij het zien van de foto : "die zal ze toch niet weggedaan hebben zeker?". Mooi hoor en al helemaal met dat Fluitekruid. Heel erg goed dat je er eentje hield.
Voor vandaag een heel mooi Paasfeest, ook al is het dit jaar een speciale, toch maar genieten.

Jolande zei

Die pot als vaas met dat fluitenkruid staat hartstikke mooi, goed dat je die toch niet weg deed.
Dat lied ken ik ook, maar daar krijg ik geen happy gevoel bij, dus dat ga ik weer heel vlug proberen te vergeten.
Ik wens jullie ook fijne Paasdagen.

Ferrara zei

Goed dat je een vaas hebt gehouden, doet prachtig dienst met dat fluitenkruid.
Goed Paasweekend.

sjannesblog.com zei

Een beauty, zeker ook met het fluitenkruid! Fijn vervolg van jullie paasweekend!

Marthy zei

Staat prachtig, nog lang niet weg doen. Fijne Pasen.

Koffie Digitalix zei

Prachtig. Ik heb zo drie potten. Ze staan nu nog bij mijn tante maar mijn nichtje weet dat ik ze daarna graag terug wil. Als herinnering aan Mijn oma en haar 2 dochters..


Ik las trouwens dat je in je hoofd alle paaseitjes meezong... ;-)

Ineke zei

Wat staat dat mooi!!! Fijne Paasdagen

Jeanette Renting zei

Staat prachtig!!

Marleen zei

Toch maar goed dat je eentje hebt gehouden, staat heel mooi zo!

anja zei

Mooi boeket, in een mooie vaas. Ik heb wat oud serviesgoed, van mijn grootouders, dat zal ik toch nooit weg kunnen doen. En nu heb ik mijn hoofd de hele tijd Daar klinkt een toon...
Fijne Pasen!

Neeltje zei

Prachtig!

schrijfselsvanmij zei

Levert leuke blog op :-)

bongtomoun1@gmail.com zei

Hi all dear !!
great article and information, with your blogcomment.
I see your blog daily, it is crispy to study.
Your blog is very useful for me & i like so much.
uplay365

Alet Venhuizen zei

Potten met een verhaal :-)
Kan me voorstellen dat je er moeite mee had om ze weg te doen.
Deze staat prachtig zo met dat fluitenkruid !

Els04 zei

Mooi! Vrolijk Pasen nog!