Totaal aantal pageviews

woensdag 15 april 2020

Who's afraid...

Who's afraid of Red


Yellow





and Blue?


Ik moest vanmorgen erg denken aan de titel van die wereldberoemde schilderijen  van Barnett Newman: Who's afraid of Red, Yellow and Blue?
Die doeken waarvan er twee een paar jaar geleden nog  ernstig beschadigd werden door een of andere gek.
Maar bij het zien van al het fraais daarnet op onze wandeling, bij het zien van al dat rood, geel en blauw, dacht ik aan die titel, maar zag toch voornamelijk ánder werk voor me.
Namelijk het rood, geel en blauw in verschillende composities van Piet Mondriaan. Zoals dit:

Piet Mondriaan, 1921. Foto gepikt van het www
En het was nog vroeg hoor, toen ik dat allemaal liep te bedenken.
Onderwijl echt, écht genietend van al het fraais op ons Klompenmakerspad. En dat was heel veel.
Dat komt fijn uit hoor, want het is zo'n beetje mijn enige inspiratiebron momenteel.

Hoe dan ook, afraid ben ik wel, behoorlijk afraid zelfs,  maar niet voor die kleuren.
Hier nog het hele beeld:






23 opmerkingen:

miekequilt zei

Prachtig, Bertie. Dankzij jouw vroege ommetjes geniet ik van de prachtige foto's.

Kitty zei

Prachtig!
Ik kan de angst meestal nog wel een beetje wegdrukken, maar moet niet te veel nieuws kijken, daar krijg ik het Spaans benauwd van. Gelukkig kan ik nog wel redelijk slapen.

Judy zei

Prachtig! Ja, de wereld is wat kleiner geworden. Hier ook. Maar wat een mooie inspiratiebron...

mar zei

Mooie indrukken op de vroege ochtend.

Nietzomaarzooo zei

Mooi die kleuren. Gewoon buiten, gratis te zien. En nu ook door ons, dankzij jou. En ja, snap wat je bedoelt. I am.

Ageeth Mooij zei

Wat zijn je beelden mooi!

Jeanette Renting zei

Prachtig. En mooi hoe dat werkt, je ziet iets en er komt van alles in je gedachten. En zo kunnen we blijven bloggen.

Sjoerd zei

Je zou ook kunnen denken aan de werken van Rietveld met al die primaire kleuren.

schrijfselsvanmij zei

Blijft mooi en verveelt nooit, die kleurenpracht. Ik ben gelukkig niet bang aangelegd.

izerina zei

Wat mooi je laatste foto

biebkriebels zei

Mooi glooiend aangelegd die tulpen.

Jolande zei

Mooi dat red, yellow and blue op jullie ochtendwandeling.

Marleen zei

Volhouden hoor, Bettie. En genieten waar het kan.

Emie zei

Voor mij mag je iedere dag de bollenvelden laten zien!

Anoniem zei

Prachtig... Gelukkig is er de afleiding...

Marthy zei

Wat fijn dat je deze bollenpracht kan zien en ons er ook van laat genieten. Vervelend voor je dat je angstig bent. Blijf er op uitgaan hoor.

Neeltje zei

Prachtig, die onderste foto. Een schilderij waardig!

Happy Earl Grey zei

Leuk dat je dit zo samen bracht. Het doet mij ook denken aan de populare kunstchallange op Instagram. Blijf gezond!

KnutzEls zei

De natuur is nog altijd het mooist.

Mrs. T. zei

Leuk!
Ik vraag me af of jij op instagram al 'tussenkunstenquarantaine' volgt. Dat is echt iets voor jou!

Ferrara zei

Mooi zoals je alles samenbrengt op de laatste foto. Moed houden en vooral genieten van wat de natuur ons biedt.

Ineke zei

Wat een mooie natuur hebben we hier in Nederland, nou ja, geplant, maar toch...

Els04 zei

mooi, merci!