Totaal aantal pageviews

zaterdag 4 april 2020

Droog

Nou, ik kan nog niet veel laten zien van de tulpenvelden waar ik dagelijks langs kom. Er is echt nog niks aan kleur te zien. En ik ben juist zo nieuwsgierig naar die kleuren. Nou ja, geduld maar weer.

Je kunt wel zien dat de grond heel erg droog is.
Het verbaast me, je zou toch zeggen dat we in de maanden voor het virus genoeg regen hebben gehad.
Ik dacht iedere keer als ik een bui op mijn hoofd kreeg: ' Getver, maar oke,  het is in ieder geval goed voor het waterpeil'.
Dat schijnt trouwens nog steeds niet op niveau te zijn, hoorde ik van de week. Ook dat nog.
Het zou deze week een beetje gaan regenen en dat heeft het ook gedaan, 's nachts. Maar de boer die zijn land net had ingezaaid, had er klaarblijkelijk weinig vertrouwen in en nam zelf zijn maatregelen. Mooi gezicht:


Normaal gesproken zie je dan trouwens een regenboog, maar we stonden net aan de verkeerde kant.

15 opmerkingen:

izerina zei

Het is hollen of stilstaan

Neeltje zei

Oei, zeker droog.

miekequilt zei

Droog land daar. Hopelijk komen de tulpen gewoon op en kun je ons binnenkort de kleuren laten zien. Fijn weekend.

Nietzomaarzooo zei

Lijkt me juist ideale tulpengrond. Ben benieuwd welke kleuren er te voorschijn komen.

Mevrouw W. zei

Na alle regen was hier het grondwaterpeil weer op het goede niveau, maar ondertussen begint de grond er hier toch ook alweer redelijk droog uit te zien.

Sjoerd zei

Teveel is niet goed, maar te weinig zeer zeker niet...

Emie zei

Hoe is in vredesnaam die droogte mogelijk na al die regen? Ik wacht met je mee op de kleuren die komen gaan.

Jeanette Renting zei

Prachtige foto, die laatste. En het is inderdaad droog, wij geven ook steeds water op de volkstuin, waar net van alles gezaaid is.

Judy zei

Ja, idioot is dat, ik hoorde op de radio ook dat het droog was. Duidelijk te zien aan de aarde, zeg.

Elizabeth zei

Nou, dat is ook toevallig... Vanmiddag zag ik ook zo'n hele droge uitgescheurde plek in de boomgaard... En ik weet nog dat er een paar weken terug een soort van vijvertje was!
Zo hard kan het dus gaan...

Marleen zei

Bijzonder inderdaad, het heeft in februari zoveel geregend. Maar ik las het ook.

In de weer zei

Ik heb hier ook al gesproeid, maar hier is in mijn beleving dan ook niet zoveel regen gevallen.
Dankjewel voor de mooie kaart, staat hier op de kast nog wel een tijdje te pronken.

Marthy zei

Aan de verkeerde kant of niet, ik vind het wel een hele mooie foto.

Spaarmoeder! zei

Vorig jaar is er zo weinig gevallen dat dat eigenlijk nog niet ingehaald is. En waarschijnlijk is een van de onderlagen stuk gegaan. Dan is het bij veel regen tijdelij wel zeer nat, maar verder loopt het leeg. Mooie foto

blauwruitje zei

Ik zag het ook in de tuin, planten in potten die snakten naar een beetje water (wat ze ook kregen van mij).