Totaal aantal pageviews

woensdag 29 april 2020

't Is niet anders

Tja, we hadden niet anders verwacht, maar gisteren waren onze kronkels weer leeg.
Echt jammer natuurlijk, maar zo hoort het te gaan. ;
't Is niet anders.


Dat zinnetje ' 't Is niet anders', dat zinnetje  horen we de laatste tijd wel een beetje vaak hè. Ik zeg het zelf ook. Nou ja, 't  is niet anders.
Op onze wandeling kijken we vanaf vandaag maar  naar andere zaken.
Of andere planten. Of dieren.



Dat kleine vogeltje, was zo schattig. En totaal niet bang.
Ik, ja ik, heb geprobeerd op te zoeken wat dit er voor eentje is. Van Sinterklaas had ik een vogelgidsje gekregen. Erg nuttig, want verstand heb ik er niet van.
Nou,  Sinterklaas kan trots op me zijn, dat ik het ben gaan zoeken. Ik dacht dat het een groenling zou zijn, maar het is denk ik toch een sijs. Nou ja, het zijn allebei vinkachtigen


De zwaan, die hoefde ik niet op te zoeken. Wat is-ie toch prachtig. En dit exemplaar was niet bang of boos. Hij gleed kalm door het water.  Kalm en rustig, zo is denk ik zijn leven

24 opmerkingen:

Anita Willems zei

Wat is het opeens kaal, zo'n tulpenveld zonder tulpen.
Misschien denken de vogels en de zwanen ook wel: 'tis niet anders.

Floor zei

Tja die dieren... die doen allemaal of er niets aan de hand is.... voor hen is dat ook zo natuurlijk. Ze leven bij de dag en dat is zo fijn, maar wij mensen kunnen dat niet.
Het is niet anders... ik zeg het ook vaak, maar meestal "het is zoals het is", wat op hetzelfde neerkomt.

miekequilt zei

Wat een prachtige zwaan. Hopelijk krijgen we vandaag antwoord op de vraag wat voor geel vogeltje het is.

Sjoerd zei

Voor mij is het ook een locomotiefkanariefantje, ik hou al die verschillende vogels ook niet uit elkaar.

Nietzomaarzooo zei

Ja, zo kaal zonder kleur. En toch wel kleur te zien natuurlijk. Alleen al dat groen al. En zo'n geel vogeltje. En die witte zwaan.

Judy zei

Het is niet anders, aanvaard het maar. Maar wel jammer.
Wat een mooie zwaan, met boeggolf.

Kitty zei

Ik denk inderdaad dat het een sijsje is. Wij hadden er vroeger thuis een in een kooitje *bloos*. Mijn vader had hem 's winters onder zijn hoed gevangen toen hij tegen een etalageruit gevlogen was (dat vogeltje dan hè...). Hij mocht ook wel in de kamer vliegen hoor, maar ze zijn denk ik nooit op het idee gekomen om hem in het park of zo los te laten toen hij opgeknapt was. Tja, andere tijden...

Marlou zei

ha Bertiebo,

de krinkels zijn weg...
Jammerrrr, maar zo ziet het er ook heel apart uit!

Ik heb mijn broer gevraagd, die alles van vogels weet.
Als het geen sijsje is, dan laat ik het je weten...

Groetjes!

Marlou zei

Mijn broer zegt een Gele Kwikstaart en hij weet er veel van, dus ik geloof hem meteen!
"Die zie je niet veel" zegt hij.
Dus jij hebt geluk gehad.

Dagdag!

Marlou zei

Daar ben ik weer met mijn broer:

"Denk zelfs de Engelse gele kwikstaart beetje olijfgroen bij de kop,
die is hier héél zeldzaam. Verdwaald dus."

Leuk he...

sjannesblog.com zei

Wat leuk, dat jij die Engelse gele kwikstaart zo mooi hebt kunnen vastleggen!!

Lot zei

Vroeger hadden we alleen zangsijsjes en drijfsijsjes.

Nu weet ik wel veel nemen en vorige week vloog er een goudhaaantje tegen het raam en overleefde dat helaas niet. Ook erg mooi

Ferrara zei

Topfoto van de zwaan. Weerspiegelt in rustig water, maar achter hem/haar een flinke golfslag. Mooi om het verschil te zien. Gelukkig heb ik Koningsdag tijdens een fietstocht in de polder nog 50 tulpen kunnen scoren.

Marthy zei

Leuk, dat vogeltje. Ik heb er ook geen verstand van maar vind hem heel mooi.

schrijfselsvanmij zei

Mooi vogeltje, en dan ook nog een die volgens kenners niet vaak voorkomt in NL.

Miriam zei

Ja, ik denk ook dat het een gele kwikstaart is, vooral vanwege de snavel. De groenling en het sijsje hebben een ander soort snavel. Je hebt duidelijke foto's weten te maken van het vogeltje, dus de snavel is ook goed te zien. Kijk zelf maar, in de online vogelgids: https://www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/vogelgids

Het lieve leven... zei

Ik dacht ook een groenling maar ik ben niet echt een kenner hoor. Mooi vogeltje. En inderdaad...tis niet anders...dat zeg ik vandaag ook steeds.

Els04 zei

Cool je vogeltje!

Ageeth Mooij zei

Het is een gele kwikstaart, prachtig vogeltje!

Marleen zei

Maar we hebben toch met z’n allen wel ongelooflijk genoten van die prachtige tulpen.

Ineke zei

Wat een mooi vogeltje. Ik weet ook niet wat voor soorten het zijn, zou het ook moeten zoeken in een boekje!!!

Bertiebo zei

Jemig: een gele kwikstaart, een zeldzaam vogeltje. Wat gaaf. Het is hem vast. Bedank je broer namens ons, Marlou!

klaproos zei

ahhh jammer he van die tulpen,

een gele kwikstaart, toevallig heb ik m vandaag ook en de rouw kwikstaart,
bijzonder grappige diertjes, en die trotse zwaan gaaf hoor

Ageeth Mooij zei

We gingen vandaag naar de streek waar ik opgegroeid ben en raad eens wat ik zag in een weiland? De gele kwikstaart! Zo toevallig en voor mij de eerste keer in het echt