Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 april 2020

Gisteren en vandaag


Zoals ik eerder vertelde, wij wandelen in de ochtend en wij wandelen vroeg.
Het zijn niet echt heel ontspannen wandelingen, want we moeten steeds omkijken.
Onze ervaring is dat vooral fietsers niet uitwijken, ook niet echt uitkijken en dus moeten wij opletten en opzij gaan.
Maar toch ondanks dat is het prachtig, zo vroeg. Deze foto, met de maan, dat was gisteren. Ik denk zo'n beetje om zes uur.

Langzaam wordt het dan lichter en zien we én de prachtige kleuren in de lucht, we zien de zon opkomen  én we zien nog steeds de maan. Bijzonder hoor.
Bovendien, op deze foto, ook van gisteren, kun je het eerste tulpenveldje met kleur zien. De dag daarvoor was het nog een beetje een bruinig  rijtje, maar gisteren was het ineens rood.
Eén rijtje nog maar hoor, op dat hele grote veld.
Bij  'mijn' veld, dat met de golfjes, was ook vandaag nog niets te zien.

Enfin, zon en maan dus. Maar vandaag was het anders. Vandaag was het nevelig. Zeer nevelig zelfs.
Toen we vertrokken zagen we de maan nog. Maar een minuut of tien later was die verdwenen in de mist. De lucht verkleurde niet en we hebben de zon niet zien opkomen. Toch was het mooi!

Erg mooi zelfs. Maar als het weer nevelig is, dan gaan we toch maar wat later op pad. Want die fietsers hè, die zagen we nu niet goed aankomen. En steeds maar omkijken, daar wordt een mens niet vrolijker van ...


31 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

De ochtendstond heeft echt goud in de mond, ook of juist met mist!

Marie-Louise zei

Wat mooi om te zien, zo'n ochtendwandeling. Misschien moet ik het zelf ook eens proberen, maar ik weet niet of ik genoeg discipline heb om zo vroeg op te staan. Het is vast ook heerlijk stil als je zo lekker vroeg wandelt. Zou ik morgen mijn wekker ook zo vroeg zetten?

nicole orriens zei

Ik ruik en voel de natuur gewoon in je foto's. Wat heerlijk zo'n wandeling op de vroege ochtend. Het lijkt me alleen wel onrustig om steeds zo te moeten uitkijken voor fietsers.

Ageeth Mooij zei

Mooi Bertie! "Een fiets moet een goed werkende bel hebben, die op 25 meter hoorbaar is." Ik voel een nieuwe campagne aankomen ;-)

Els04 zei

Oh ja, mooi!

mar zei

Mooie plaatjes.

Mevrouw W. zei

Mooie foto's!
Hier trok het vanmorgen ook helemaal dicht. Komende nacht is het volle supermaan. Ik vond dat hij vannacht ook al heel erg helder was.

Jolande zei

Wat een mooie foto's.
Jammer dat de fietsers niet uitkijken en jullie steeds over je schouders moeten kijken.

Kitty zei

Prachtige foto's. Tja en afstand houden is nog steeds lastig voor heel veel mensen, is ook onze ervaring...

Neeltje zei

Prachtig!

biebkriebels zei

Dapper hoor zo vroeg, ik loop liever in het zonnetje nu als het nog niet zo heet is als 's zomers.

Sjoerd zei

lekker vroeg op pad. Dan is de wereld op zijn mooist.

Ferrara zei

Mooie serie. Vannacht was het ongewoon licht, na een sanitaire stop vanachter het slaapkamerraam de heldere
maan bekeken.

izerina zei

Jullie hebben toch wel knipperlichtjes om je arm?

Nietzomaarzooo zei

Apart om te zien, die ochtendmist.

miekequilt zei

Hier was het ook mistig, maar niet zo erg als bij jullie. Knap dat jullie iedere dag zo vroeg op pad gaan. Voor ons is het fijn, want dan kunnen we al vroeg van de foto's genieten.

Marthy zei

Wat gaan jullie vroeg op pad, om die tijd lig ik nog te slapen. Het heeft wel wat, die foto's in de mist.

Anoniem zei

Prachtig. Wat een sfeer. Dit zou ik ook willen doen een dezer dagen. Je brengt mij op een idee.

Floor zei

Wat jammer van de mist, hier (Utrecht) was het de hele dag volop zon.
Dat omkijken snap ik niet zo goed. Als je aan de linkerkant van het fietspad loopt, komen de fietsers die van achter komen je toch aan de rechterkant voorbij, waar ruimte genoeg is?

Bertiebo zei

Nou Floor, dat is dus juist het probleem. Veel fietsers nemen het hele pad

schrijfselsvanmij zei

Mooie foto’s Bertie!

Koffie Digitalix zei

Dat bruggetje... Prachtig.

Emie zei

Ik ben ook onder de indruk van de prachtige foto's. Maar meer misschien nog wel van het vroege opstaan. Als avondmens kan ik daar alleen maar jaloers van worden.

Bertiebo zei

Ja maar ik lig 's avonds op apegapen

Alet Venhuizen zei

Dauwtrappen noem je dat toch. Zo vroeg op pad om te wandelen.........
Heb ik al vaker geroepen dat ik dat eens wil doen. Vooral om foto's te gaan maken.
Nog nooit van gekomen. Ik ben wel vaak vroeg wakker dus dat kan het excuus niet zijn :-)

Judy zei

Prachtige foto's, Bettie, met welk weer dan ook! Jullie zijn wel heel vroeg, ik wandel zo rond 8 uur meestal. Jammer van die fietsers.

In de weer zei

Volgens mij Bettie, lopen jullie aan de verkeerde kant van de weg, als je de fietsers tegemoet loopt hoef je niet steeds om te kijken en dat helpt enorm tegen nekklachten.
Er zijn weinig wandelaars die dat doen en wanneer wij bellen schrikken ze zich een ongeluk en stuiven links en rechts het fietspad af.

Bertiebo zei

Wij lopen zeer zeker niet aan de verkeerde kant
Het pad is niet zo breed. Er is wel een streep in het midden
Wij lopen links en zien de tegemoetkomende fietsers dus aankomen. Dan kunnen we in de berm, want de meesten blijven gewoon binnen die lijn en wijken niet uit, terwijl er geen tegenliggers zijn. Dat is dan geen 1.50 m. De goeden niet te na gesproken natuurlijk. De achteropkomende fietsers, zouden minimaal op hun eigen helft moeten blijven. Zoveel mogelijk rechts. Maar nemen met zn tweeen vaak het grootste deel van het pad in beslag. Wij lopen al achter elkaar en moeten nog vaak in de berm. En nu helemaal vanwege die anderhalve meter.


Sami zei

We also had a beautiful moon yesterday and today.
Enjoy your walks, but what a pity cyclists don't slow down for walkers.

In de weer zei

Gelukkig lopen jullie aan de goede kant, héél goed.
Ben blij dat ik hier woon, want er wordt hier toch goed uitgeweken, zelfs door wielrenners en we hebben hier nu al een tijdje ook geen pelotons meer gezien. Nu moet ik er wel bijzeggen dat we niet meer in het weekend fietsen, dat scheelt misschien .
Wij fietsen ook achter elkaar, maar dat doen we al jaren, dus wat dat betreft is er voor ons niks veranderd, wij fietsen zelden naast elkaar.
Je zou willen Bettie, dat wij bij jullie kwamen fietsen haha, want wij wijken flink uit.
Maar wat is het bij jullie dan druk zeg, om 6 uur ‘s-morgens !
Wandel ze en ik hoop voor je dat je wat minder a-sociale tegenkomt.

Onliemie zei

Toch wel heel mooie foto's hoor. Lijken me allemaal nogal asociale mensen die fietsers. Is het dan al zo druk in de ochtend?