Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 april 2020

Het kroketloket

Ben vergeten waar ik dit kroketloket zag.
Maar jemig wat een verschillende soorten zijn er.
Ik ben een liefhebber.  Voor mij is het allerlekkerste kroketje er eentje van de Febo! Ik hoef helemaal geen Peking Duck-kroket. Gewoon is in dit geval prima.  Een guilty pleasure is dat.
Ik neem wel eens droog brood mee naar school en op de terugweg kom ik dan langs de Febo. Daar kan ik niks aan doen, echt niet hoor. Hoewel het een heel klein beetje om is, kan ik daar niks aan doen.
En dan koop ik er een en plet die tussen  die gezonde bruine boterhammen.
Wachten tot ik thuis ben, dat gaat niet. Dus ik eet onderweg. Erg hè.

School, Febo... het lijkt echt een ander leven.

24 opmerkingen:

miekequilt zei

Een kroket is zoo lekker. Warm, hartig, op brood, uit het vuistje. Zelfs uit de oven zijn ze lekker.

Antoinette van Schaik zei

Heerlijk, het water loopt mij in de mond, kroketten, bitterballen, mmm...

Straks, als alles weer voorbij is, waarderen we het helemaal om zorgeloos te genieten, van een kroketje op straat, even een bloemetje te halen, zomaar rondslenteren...

nicole orriens zei

Tsjonge wat een boel varianten inderdaad. Ik heb toch ook het allerliefst een 'gewone'

Emie zei

Ha, ha, ha, ik zie het helemaal voor me hoe jij daar loopt te smikkelen.

Lot zei

Geef mij maar een speciaaltje van de Febo

Kitty zei

Heerlijk hoor! Wij doen ze wel eens in de Airfryer, niet net zo lekker als gefrituurd maar wij halen er onze neus niet voor op, haha.

mar zei

Op school: woensdag krokettendag.

Sjoerd zei

Tsjonge, het water loopt me nu al in de mond en het is nog zo vroeg...

Mormorsweb.blogspot.com zei

Oh, dát mis ik zo in Denemarken. Hollandse kroketten!

Ferrara zei

Oh heerlijk. Liefst eentje zonder poespas op een bruine boterham.

Jolande zei

Ik ben ook gek op de normale kroket, maar toen ik besloot om geen vlees meer te eten viel dat helaas er ook onder.
Maar nu heeft Van Dobben groentenkroketten en die smaken net zo lekker zoals ik me een kroket herinner.
Heerlijk , geplet op een kadetje :-)

Nietzomaarzooo zei

Oh heerlijk. Mijn broer die in Scandinavie woont moet ook altijd als hij in Nederland is een kroketje eten.

Alles wat een paar weken terug 'normaal' was is nu al bijzonder. Hoop dat je snel weer een Febo-kroketje mag eten!

Ageeth Mooij zei

Wij hebben lekkere kroketten in de diepvries, met draadjesvlees! En zo af en toe zorgt mijn man voor broodjes kroket. Twee van de drie zonen worden daar ook erg blij van!

Judy zei

Heerlijk! Ik eet ze bijna nooit, maar geniet er des te meer van als het er eens van komt.

biebkriebels zei

Er gaat niets boven een warme Febo kroket!

KnutzEls zei

Zo te zie een Rotterdams adres. Rotterdamse kaas in 020 no way! Maar Ik prefereer ook die gewone, van de Febo. En ook wij kunnen er niks aan doen als we er toevallig elke keer langs komen.

Griemmank zei

Als eenvoudige plattelandse ben ik stomverbaasd over de verscheidenheid aan kroketten. Dat het allemaal bestáát, zeg!!! Daar weet ik helemaal niks van. :-) Ik eet graag een kroket op bruin brood als lunch, maar wel in een restaurant of zoiets, maar in ieder geval aan een tafel. Die ovenkroketten vind ik niet lekker en we hebben geen frituur of airfryer. Uit puur zelfbehoud.

sjannesblog.com zei

'A guilty pleasure' smaakt nóg lekkerder!

Koffie Digitalix zei

FEBO, Smullers, dat hoort er bij wanneer je naar school gaat. Ongeacht je leeftijd.

Mrs. T. zei

Nou, wat een bekentenis. Ik zou zeggen: blijf er lekker van genieten!

Marleen zei

Een kroket is voor mij echt een traktatie. En het liefst ook de gewone.

schrijfselsvanmij zei

Voor mij een glutenvrije, lekker!

Marthy zei

Ook ik vind een kroket erg lekker.

Alet Venhuizen zei

Mmmmm broodje kroket. Die hebben we hier niet.
Dus die eten we altijd als we een keertje in Nederland zijn :-)