Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 april 2020

Roze

Roze is niet mijn favoriete kleur.
Voor alle duidelijkheid, groen is mijn lievelingskleur

Ik geloof niet dat ik de laatste veertig jaar een roze kledingstuk had.
Ook in ons huis is niet veel roze te vinden.
Nou ja, als ik goed ga speuren, vind ik heus wel wat hoor.
Ik heb een roze keukenhanddoek met bijbehorende theedoek. Maar die zijn wel echt knalroze.
Ook in onze geborduurde kussens op de bank zit roze.
En we hebben een hele tijd een groot schilderij gehad met behoorlijke wat roze.
Maar verder denk ik bij roze altijd aan kleine meisjes en trouwens ook aan kleine jongetjes. Onze kleinzoon houdt ook erg van roze.
En ik denk aan bepaalde schilders in hun roze periode.
Maar gisteren, op onze wandeling, leek de hele wereld wel roze. Dat begon al met de lucht, waar mijn man een foto van maakte:


We liepen een iets andere route dan anders en kwamen een stukje door het dorp Bobeldijk.  Ook daar viel roze op:


En als je er dan eenmaal op gaat letten, zie je overal roze. 
Ergens voor een raam zat deze lieverd:

Maar het hoogtepunt van de wandeling, was het roze tulpenveld. Een week eerder was er daar nog niet te zien dat het roze zou worden. Nu wel... en hoe:

We gaan over een paar minuten weer op pad. Eens even kijken of de laatste kronkels van 'ons' kronkeltulpenveld nu in bloei staan.

23 opmerkingen:

izerina zei

Ja dit is de tijd van die prachtige ochtendluchten,als je rond 7.00 op pad bent

miekequilt zei

Ik hield ook niet van roze. Maar heel langzaamaan begin ik het toch mooi(er) te vinden. Dus jouw foto's vind ik prachtig. Vooral die laatste is echt heel mooi.

Nietzomaarzooo zei

Mooi veldje tulpen. Wel enorm droog.

Nietzomaarzooo zei

Oh ja; moest bij de titel direct aan Tante Til denken met haar kloddertje Roze hierrrr..

Sjoerd zei

Die laatste foto is een juweeltje zo met die ene tulp daar die de weg kwijt is.

nicole orriens zei

Wat een prachtig tulpenveld is dat inderdaad! Echt schitterend. Wat is de natuur toch mooi.

Emie zei

Een kleur als thema voor een blog, levert vaak veel verrassends op. De onderste foto kan zo ingezonden worden naar het weerbericht op tv als teken van droogte.

Koffie Digitalix zei

De roze lucht is mijn favoriet...

Judy zei

Prachtige foto's! Mooi roze is niet lelijk!

Jolande zei

Ik hoef ook geen roze in huis. De kamer van Jasmine is wit met roze, maar tegenwoordig alleen nog maar als ze een weekend thuiskomt, de rest van de tijd ruil ik de roze accessoires om met blauwe :-)
In de natuur vind ik roze wel heel mooi, jouw foto's dus ook.

Floor zei

Ben ook niet zo van roze. Maar toch zie je het wel veel. Hou wel veel van roze planten in de tuin.
Die tulpen zijn prachtig. Dat ze zo goed groeien in die droge gebarsten grond!
Eén tulpje is heel erg eenzaam....

schrijfselsvanmij zei

Roze in de tuin vind ik mooi, in huis hoeft het voor mij niet. Alhoewel, tulpen mogen in alle kleuren in huis :-)

Ferrara zei

Roze voor kleding hoeft van mij ook niet, maar in de natuur is het wel een mooie kleur, dat bewijzen je foto's. Dat ene tulpje is er vroeg bij met de 1.5 metersamenleving.

Els04 zei

oh, ik hou van roze!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Het is mooi daar bij jullie!

Marleen zei

Ooh die tulpen zijn prachtig!

Ageeth Mooij zei

Mooi roze is niet lelijk ;-)

Mevrouw W. zei

Ik ben gek op roze. En blauw.
Prachtige foto's heb je geplaatst.

blauwruitje zei

Roze zal ik niet snel dragen maar ik vind het wel een mooie kleur. Ik word er wel vrolijk van. In mijn tuin staan heel veel roze bloemen. En zo'n tulpenveld... prachtig.
groetjes Sandra

Elizabeth zei

Je kunt roze voor sommige dingen mooi vinden en toch nooit zelf roze kleding dragen of roze in huis halen...
Maar roze in de natuur, dat is eigenlijk toch wel heel mooi! En dat laten je foto's ook wel zien...

Koffie Digitalix zei

En toen kwam ik een Gezichten doe opdracht tegen bij het Groninger Museum.Ik moest meteen aan jou denken (maar had geen zin een gezichten blog er bij te zoeken)..

https://www.groningermuseum.nl/bezoek/activiteiten/doe-opdracht-6-de-lach-van-mendini

Marthy zei

Ik ben geen roze fan maar dit is fijn roze.

sjannesblog.com zei

Leuk met zo'n kleurthema op pad!