Totaal aantal pageviews

dinsdag 15 september 2020

Brideshead Revisited

 Dat ik mijn vorige blogje 'Marken revisisted' noemde, dat is wel een beetje gek.
Vooral omdat ik normaal gesproken juist probeer Engels te vermijden. En dan vooral woorden die ook volkomen duidelijk zijn in het Nederlands.
Zoals in dit geval.  Ik had gewoon kunnen zeggen 'Terug naar Marken', of zoiets.
Maar ik weet hoe het komt.

Nog steeds ruim ik op, nog steeds verwijder ik dingen, boeken dvd's.  Ik wil bovendien niet dat er hier in huis nog ongelezen boeken of ongeziene dvd's zijn. Ik wil ze gezien of gelezen hebben voor ze weggaan.  Of zo goedgekeurd  dat ze mogen blijven.

 Ongelezen boeken, dat waren er maar een paar. En dvd's ook niet zo veel.
Maar een daarvan was Brideshead revisited.
Ik weet nog dat er indertijd een hoop reclame werd gemaakt voor de serie.
Ik verheugde me er op en zag de eerste aflevering, die ik inderdaad heel goed vond. Maar ja, ik heb het altijd behoorlijk druk gehad en nadat ik een paar afleveringen had gemist, ging ik niet meer kijken.
De dvd kocht ik vele jaren later op een rommelmarkt, voor ooit. En ooit is blijkbaar aangebroken, NU.
Wow, wat een serie. Ik ben nog niet klaar, wil niet bingen. Maar prachtig, prachtig.

23 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dan wens ik je voor even nog een hoop kijkplezier...

Emie zei

Veel over gehoord, nooit gezien. Als jij geniet voor twee dan ben ik ook weer blij.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

ja... die herinner ik me nog heel goed.
Wat prachtig...
Leuk dat je 'm weer gaat zien!

Groetjes, Marlou

.

nicole orriens zei

Dat is inderdaad een prachtige serie. En sommige dingen klinken in het Engels toch ook wel erg mooi.

Francien zei

Ja, en wat zou ik hem graag weer willen zien. Indertijd alle afleveringen gekeken.

Nietzomaarzooo zei

De titel herinner ik me wel. De rest niet. Maar misschien wel als ik wat beelden zie. Dus ik ga even zoeken online.
Veel plezier ermee.

mar zei

Veel kijkplezier.

Jolande zei

Ik had er nog nooit van gehoord dus heb ik even op IMDB gekeken.
Het lijkt me een mooie serie en ik zal eens kijken of ik het ergens online kan vinden om te kijken.

Judy zei

Ik geloof niet dat ik de serie gezien heb, kan het me niet meer herinneren.

Els04 zei

Ik las ooit het boek.

Firma Fluitekruid zei

Mijn zus was altijd helemaal weg van het boek en de serie.
Ik zie net dat hij ook op Youtube te bekijken is:

https://www.youtube.com/watch?v=sD0nrC-vfaY

Je kunt de ondertiteling instellen, maar de vertaalmachine maakt er wel iets raars van :-)

Bertiebo zei

Francien, als je het leuk vindt wil ik hem je wel opsturen hoor. Bij mij gaat-ie daarna toch weg.

biebkriebels zei

Ik heb het destijds wel gezien op tv, maar kan me van het verhaal even niets meer herinneren, alleen dat ik het een mooie serie vond, ach ja "senior moments"...

Neeltje zei

Veel kijkplezier en bij het opruimen.

Francien zei

Nee niet weg doen. Zonde. Is een echte klassieker.
Als het zover is mail ik je mijn adres. Krijg jij een mooie kaart als dank. Alleen Roodkapjes kaarten zie ik nooit.
Van uit Noord Holland naar de Achterhoek dus. En als Nicole hem wil zien gaat hij door nog verder de Achterhoek in. Het Achterland zeg maar.

Francien zei

Maar maar maar, ik bedenk me opeens, jou kennende, dat er waarschijnlijk in het Engels gesproken wordt. En mijn Engels is abominabel. Dan kan ik het toch niet volgen en kun je er beter een ander plezier mee doen.
Maar dank alsnog voor het aanbod.

Bertiebo zei

Is gewoon ondertiteld hoor

Marthy zei

Nooit gezien. Maar wat is 'bingen'?

sjannesblog.com zei

Die DVD gaat hier nooit het huis uit. Er komt elk jaar wel weer eens een tijd om hem terug te zien, zo mooi!!

Mrs. T. zei

Misschien staat ie ook wel op videoland of netflix. Dan zal ik er 'ns een poging aan wagen.

Bertiebo zei

Marthy ik klikte je reactie per ongeluk weg. Maar ik had hem gezien en bingen is bingewatchen

Marthy zei

Nou, dat woord heb ik maar even opgezocht en dankzij Wikipedia weet ik nu wat er bedoelt wordt. Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat is een ouderwetse tuttebel ben want wij doen niet aan bingewatchen.

KnutzEls zei

Die keken wij ook. Aan de buis gekluisterd destijds.