Totaal aantal pageviews

woensdag 2 september 2020

Nomen est Omen

'Hey Bertie', schreef iemand, 'misschien is dit er wel eentje voor de volgende ronde:
Eugene Prickaerts, huisarts in opleiding'.
Ja, het is er zeker een, maar tot mijn schande weet ik niet meer wie hem stuurde.
Ik sloeg de tekst op, maar zonder afzender.
Ja, als ik de dingen ook niet meteen doe...
Inmiddels heeft Sjoerd zich gemeld. Hij was de inzender

Marga stuurde er ook weer een: Mevrouw Bosman, ecoloog bij Staatsbosbeheer.
En nóg een door Marga gezien: : Arjan Spoormans, woordvoerder NS-weekly
De laatste vondst van Marga: De dijk op Urk wordt (met de hand) hersteld door Johan van Dijk.


 In Enkhuizen heb je vishandel Visser en in Volendam vishandel Snoek. 

Foto Wikipedia

 Vervolgens:  de molenaar van de korenmolen Windlust (Westmaas), heet Ab Mulder

En dit is de laatste van deze ronde:  Timmermans Bouwbedrijf.

Als je zelf een leuke kent of hebt gezien, altijd leuk om hem te sturen: bettievdgriend@hotmail.com
 

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Ze zijn toch altijd leuk. Wat zouden die mensen zelf van hun naam vinden?

Lot zei

De slager in Sint Annaland heet gewoon Slager.
Zal eens een foto van hun mooie auto maken

Sjoerd zei

haha, die heb ik je gestuurd...

Kitty zei

Met de namen heb ik er steeds geen erg in. Als ik het hier dan weer lees denk ik 'toch eens opletten vanavond bij de tv' maar tegen die tijd ben ik het al weer vergeten, hahaha. Hoe dan ook, ze zijn weer leuk! :)
ps: Ik ben van de week in huis eens actief op speurtocht gegaan naar gezichtjes, maar niks hoor...

Judy zei

Geweldig!

Marlou zei

Enig om dat te vinden ook!
Echt leuk...

Iris Flavia zei

Google translate looses out on this for me but I sure know the saying, and it´s a "scary" one!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Zo leuk. Vind je ook af en toe hier. Busbedrijf heet Kusk = koetsier

Ferrara zei

Weer leuke aanwinsten.

Marleen zei

Leuk. Zou het altijd toevallig zijn?