Totaal aantal pageviews

vrijdag 25 september 2020

Roodkapje, ook in tijden van Corona

 Twee nieuwe aanwinsten:
 

De eerste, gewoon een gezellig Roodkapje met een niet al te boze wolf. Hoewel zijn karakter natuurlijk in- en- in vals is. 
 
Maar dan de tweede kaart:  Roodkapje en de grote boze C-wolf.  
Die kreeg ik van Els, van Knutzels. Zij maakte de kaart voor mij. 
'Sprookjes zijn niet altijd leuk en vrolijk', schreef ze erbij. 'Vaak griezelig, maar heel vaak - meestal - is er een goede afloop. 
Laten we daar in dit geval ook maar op hopen'. 

Hoe dan ook, de kaart past wonderwel in mijn verzameling. En de eerste ook. Nummers 203 en 204.

21 opmerkingen:

Kitty zei

Best een heftig kaartje, die tweede! Je kunt het bijna niet duidelijker in beeld brengen.

Judy zei

Wat knap gevonden en heel erg waar. Eng.

Floor zei

Inderdaad een heftige kaart die tweede. Te meer omdat de wolf van plan is naar grootmoeders huis te gaan.
Ik hou toch meer van kaarten met een lief uitziende wolf, maar ja ze eten allemaal Roodkapje en grootmoeder op, de engerds!
Ben blij dat het sprookje uiteindelijk toch goed afloopt. Nou niet voor de wolf natuurlijk :-)

Sjoerd zei

Roodkapje met een mondkapje ben ik nog niet tegengekomen... Maar deze zijn ook erg goed.

sjannesblog.com zei

Die Els toch! Ha ha.

Nietzomaarzooo zei

Die tweede kaart is nu al historisch en het bewaren waard. En zo waar.

KnutzEls zei

Ik blijf geloven op die goeie afloop. 🍀

nicole orriens zei

Wat een mooie kaarten! En die tweede is wonderlijk en onheilspellend actueel!

Lot zei

Knap bedacht en gemaakt door Els.

Jolande zei

Ik vind de eerste heel mooi en vrolijk en de tweede vind ik gewoon geweldig, hartstikke goed bedacht en gemaakt door Els.

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat een geweldige verzameling heb je inmiddels!
Ik vind deze hier ook echt te gek...

Prettig weekend, Marlou

.

izerina zei

hij is heel leuk,die laatste kaart

Iris Flavia zei

I remember Schneeweisschen und Rosenrot in a Ukrainian version. I was sooo scared as kid!
But these days we have some nice versions of Rotkäppchen here.

Emie zei

Zo'n actuele roodkapje zagen we nog nooit!

miekequilt zei

Wat een leuke kaart , die eerste. Maar de tweede is ook echt geweldig. Goed gedaan Els

Ferrara zei

Wat een boodschap in die tweede kaart. Die schrijft geschiedenis.

Marthy zei

Die Els, wat heeft ze dat leuk gedaan.

Neeltje zei

Die tweede schrijft geschiedenis!

In de weer zei

Geweldig goed die tweede kaart, pakkend hoor !

Marleen zei

Roodkapje is duidelijk van alle tijden, ook de coronatijd! Prachtig gemaakt door Els.

Anoniem zei

Het eerste kaartje is lief en het tweede kaartje erg treffend.
Mooi gemaakt.