Totaal aantal pageviews

vrijdag 18 september 2020

Leerschool

 

Leerschool, dit boek van Tara Westover. 

Nadat Marthy er over had geschreven wist ik dat ik het wilde lezen.  Ik reserveerde het, kreeg het gistermorgen en vandaag is het uit. Ik heb niet veel anders gedaan dan lezen. Op de achterkant een aanbeveling van Franca Treur. En nu ik aan het googelen ben, overal aanbevelingen van allerlei mensen, Maarten ;t Hart, Ellen Degeneres, recensies die er niet om liegen...

Onbegrijpelijk dat ik het tot nu toe volledig gemist had. Mijn dank aan Marthy is groot. Want wat een boek!!!

Het is het verhaal van Tara zelf. Hoe ze opgroeide als jongste in een groot Mormoons gezin, ver weg in een landelijk gebied in Idaho. Hoe ze niet aangegeven werd toen ze was geboren, hoe ze niet ingeënt werd en sowieso nooit een dokter bezocht. Hoe ze niet naar school ging, maar zogenaamd thuisonderwijs kreeg, hoewel je daar wat vraagtekens bij kunt zetten.Hoe ze lijdt onder de behandeling van een van haar broers, maar toch niet echt negatief is. Hoe ze uiteindelijk besluit om naar de universiteit te gaan en daar wonder boven wonder wordt aangenomen, maar in tegenstelling tot de andere studenten de simpelste dingen niet weet of herkent. En hoe ze verder worstelt en leert en studeert. En leert. Hoe krachtig ze is, hoe moedig en sterk..

Meer wil ik er niet van vertellen. Maar het is buitengewoon boeiend

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou ja, dan moeten we het boek maar gaan lezen 🙄 als we willen weten hoe het verder gaat met haar.
Dank voor de titel. 😊 Ik ga kijken of hij ook in koboplus staat.

Sjoerd zei

Ik ben nog even bezig met het zoutpad. Ik moet nog een paar kilometer...

Firma Fluitekruid zei

Klinkt interessant!

Nietzomaarzooo zei

Weer iets om op mijn lijstje te zetten voor de bieb.

Iris Flavia zei

Some get a bad start and have the power to make it anyways. Have you read about Helen Keller? Blind and deaf she studied, rode a bike, steered a little boat etc...

Wieneke zei

Ik ben er eergisteren in begonnen....

Ageeth Mooij zei

Bedankt voor je tip. Ik heb het boek op mijn verlanglijstje gezet, voor als ik ooit tijd over heb ;-)

Marleen zei

Klinkt als een echte aanrader.

Marthy zei

Fijn dat je het ook zo goed vond. Ja, dit boek is echt een topper!!

Ferrara zei

Trouw had twee jaar geleden een interview met deze schrijfster. Moet het boek nog lezen.

Bertiebo zei

I heard and read about here, Iris. And today, TODAY, I received my copy of Flow magazine. A big article about Helen Keller. Such a coincidence

memvan7 zei

Renske (ik weet niet of je nog weer bij de reacties kijkt): ik heb gekeken op kobo plus. Het boek staat er wel op, maar.....in het Deens en Hongaars. Voor mij schiet dat niet op helaas. Misschien over een tijdje

Mrs. T. zei

Oh, deze gaat op mijn lijst!