Totaal aantal pageviews

woensdag 23 december 2020

A Cute Riding Red Hood

 

Oooh, deze twee... Ik vind ze zo mooi. 
Ze zijn onbeschreven en ongedateerd. Ik weet alleen dat ze uit een serie komen. Er staat: Sprookjes Serie bestaande uit tien kaarten. Dit zijn  de Roodkapjes 1 en 2. De vraag is nu: zijn er uit deze serie nóg acht kaarten of  betreft dat andere sprookjes. Nou wie weet vind ik ze nog ooit. 


Bij deze 'moderne' kaart, hoort nog een verhaal. 
Ik vond deze kaart op de site van Studio Zo Mooi.
In eerste instantie vond ik het gewoon een mooie kaart met een schattig Roodkapje en een zeer geciviliseerde wolf. 
Pas daarna zag ik dat de tekst een beetje vreemd is. A riding red hood? En die f van Wolf? 
Maar dat maakt het juist leuk vind ik, dus deze kaart wilde ik graag kopen.
 
Helaas, dat zou erg in de papieren gaan lopen.  5,95 voor de verzendkosten + de prijs van de kaart zelf. Er zijn grenzen, het moet wel leuk blijven natuurlijk. 
Dus heb ik gevraagd of men de kaart niet gewoon aan mij zou willen adresseren. Gewoon met een postzegel er op.  En dan versturen. 
En dat wilden ze. 
Zo is het gegaan en de kaart zit nu in mijn verzameling.  Ik vond het superlief!
Het lijkt nogal simpel, maar dat is het niet. 
Er was nog een andere webwinkel met ook een leuk Roodkapje en daar stelde ik dezelfde vraag. 
Ze begrepen het, maar ze wilden het niet doen. Iets met een afschrijving die ze moesten kunnen verantwoorden. Prima natuurlijk, maar des te mooier dat Studio Zo Mooi  het wel deed. 
Ze hebben trouwens heel veel leuke spullen daar. Een klein beetje reclame mag wel, toch? 
Bij dezen. 



20 opmerkingen:

KnutzEls zei

Die eerste zijn prachtig. Lijkt me van een speciale illustrator. En goeie service van de andere zaak. Ook weer zo'n leuke.

izerina zei

Komen er nog steeds nieuw getekende Roodkapje-kaarten bij in deze digitale tijd?

Judy zei

Ik hoop dat je van de bovenste de rest in de serie ook vindt! Ik heb even bij Studio Zo Mooi gekeken en ze hebben hele leuke spullen!

Miriam zei

De reclame werkt, ik heb er gelijk even rondgekeken en gewatertand (maar niets gekocht, pakjes en briefpost teveel deze dagen).

Marlou zei

Ha Bertiebo,

enig... zo'n verzameling.
Ben ook nog steeds voor je aan het koekeloeren!


★*2020★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
•。★2021 ★ 。* 。
° 。 ° ˛˚˛ * _Π_____*。*˚
˚ ˛ •˛•˚ */______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• ˚ | 田田 |門| ˚
ஜ۩۞۩ஜ Happy New Year ஜ۩۞۩ஜ

Marlou

Firma Fluitekruid zei

Die bovenste lijken heel erg op de illustraties van Rie Cramer...

Iris Flavia zei

A very beautiful story about Studio Zo Mooi! Yay, and yes, I will go and look, ads on this are wonderful! "Work" from the heart these days needs to be celebrated indeed.

sjannesblog.com zei

Ik ga eens snuffelen in dat winkeltje.

Kitty zei

Ah, die eerste twee zijn zeker prachtig. De tweede maakt me wel nieuwsgierig: waarom idd die F die er een beetje afgerold is. Of is het gewoon bedoeld als rook uit de schoorsteen? Misschien gemaakt door iemand die het Engels niet zo machtig is? Ik heb ooit een koffiebeker gekocht met een roodborstje waar "redbreast" op stond, te grappig, of stom natuurlijk, hahaha.

O en reclame maken op je eigen blog lijkt me geen probleem hoor ;P

biebkriebels zei

Ja je wil geen kaart waar de wolf zijn bek opent en toehapt, denk dat het bij deze twee blijft....

Ferrara zei

Ze zijn weer prachtig. Daar kan mijn fröbelarij niet tegenop. Hoeft ook niet! Ik hoop wel dat je de kaart hebt ontvangen. Ik stuur vandaag nog een gezichtje.

Marleen zei

Ze zijn mooi, alle drie!

Floor zei

Die eerste twee zijn natuurlijk helemaal mijn smaak. Denk haast dat de serie van 10 bestaat uit 10 kaarten van Roodkapje. Wie weet komen er nog meer op je pad.
Heel lief dat ze die kaart gewoon aan je wilde sturen, dat is wel zo eenvoudig.
Zoveel verzendkosten voor een kaart is natuurlijk belachelijk.
E.v.t. kan die andere zaak de kaart in een enveloppe doen met een postzegel.
Beetje flauw om dat niet te willen doen.
Maar je verzameling is weer uitgebreid met leuke kaarten.

Bertiebo zei

Daar kan jouw 'gefrobel'zeker wel tegenop Ferrara. De kaart hangt nu nog bij de andere kerstkaarten. Ze zit ook al in de Pinterestverzameling en in jan. gaat ze bij de echte

Sjoerd zei

Heel leuk dat er ook nog mensen zijn die met je meedenken.

Nietzomaarzooo zei

Weer fraaie exemplaren. En leuk om naar de rest van de serie te zoeken, of te laten zoeken.

Je had trouwens gelijk: de zon scheen in september, dus valt de Kerst inderdaad in december!

Mrs. T. zei

Inderdaad, goede reclame. En leuke kaarten weer.

miekequilt zei

Wat een leuke kaarten. Je verzameling blijft toch maar groeien. Het leuke dat het niet veel ruimte inneemt.

Elizabeth zei

Wat leuk zeg... Tja, vragen staat vrij... en weigeren daarbij!
En wie niet waagt, wie niet wint...

Neeltje zei

Wat een leuke verzameling!