Totaal aantal pageviews

dinsdag 15 december 2020

Nick en Simon

Veel heb ik niet met hedendaagse muziek. Ik volg het niet, ik hoor natuurlijk wel eens wat,  maar ik mis vooral heel veel en dus ook waarschijnlijk veel moois. 
Natuurlijk ken ik Nick en Simon.  Ze kunnen zingen en goed  ook. Maar het bleef bij die constatering. 
Tot ik een tijd geleden op televisie hun zoektocht naar Simon en Garfunkel volgde. Dat deden ze samen met Kees Tol, die ik leuk vind. Drie Volendammers. Ik bleef er naar kijken. 
Op Simon en Garfunkel ben ik altijd al dol geweest. Uit de periode dat muziek wél heel belangrijk voor me was. 

En dan is er nu dus een combi. Getiteld Nick en Simon  NSG
 

 
Ik vind het prachtig, echt waar. Mooie nieuwe nummers in de sfeer van Simon en Garfunkel. Muziek om de tijd voor te nemen. Muziek om naar te luisteren. Muziek om de teksten te hóren
Muziek, geen behang. 
En dan ook nog wat echte Simon en Garfunkel nummers, gezongen door Nick en Simon. 
Ik kan me helemaal niet herinneren wanneer ik voor het laatst een cd kocht. Misschien wel vijftien jaar geleden of zo.. 
Maar deze, nadat ik stukken had gehoord, in de Taalstaat, deze kocht ik. 
Zogenaamd als Sinterklaascadeautje voor mijn man. Maar eigenlijk wilde ik hem gewoon zelf. Nog geen seconde spijt gehad. 
Mijn man ook niet!



24 opmerkingen:

izerina zei

Ga ik eens opzoeken,je maakt me nieuwsgierig

mar zei

Mooie t.v. van Nick en Simon en Kees Tol.

miekequilt zei

Dit smaakt naar meer. Dank je voor de tip.

Judy zei

Ja prachtig, ik heb er ook al stukken van gehoord!

Nietzomaarzooo zei

Dit soort muziek en hun stemgeluid is rustgevend. Fijn in deze tijden.

Emie zei

Ze hebben prachtige stemmen die mooi combineren en ze zijn hartstikke muzikaal. Maar op de een of andere manier pakt het me niet.

Sjoerd zei

Dit haalt me niet echt over de streep, Simon & Garfunkel hebben samen toch een karakteristiek stemgeluid wat ik hier niet uithaal. Wellicht moet ik ook eens wat andere nummers horen.

elly zei

Ik was niet zo gek met Nick en Simon maar wel van Simon and Garfunkel. Ik zag ook niet de hele serie, maar stukken. Ik ben daardoor Nick en Simon wel meer gaan waarderen. Goed bekeken van jou, dat si terklaas cadeautje

Kitty zei

Mooi stel die drie samen, veel humor, heerlijk. We hebben ook genoten van de serie over de zoektocht naar S&G.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

ja... grappig... iedereen gaf af op Nick en Simon.
Ik eerlijk gezegd ook.
Tot ik een jaar of 10 geleden een gratis treinreisje kreeg van de NS.
N&S liepen door de trein en gaven in elke coupé een klein concertje.
Ik was meteen om! Ik vind ze geweldig, wat een muzikaliteit!
En natuurlijk heb ik de hele speurtocht naar S&G gevolgd. Heerlijk!!

groetjes, Marlou

sjannesblog.com zei

Leuk zijn die Volendammers op TV. En mooi om zo'n muzikaal cadeautje te kunnen 'geven'!

Sami zei

Similar style of music. I always enjoyed the Simon and Garfunkel songs.

biebkriebels zei

Ik was niet zo weg van van hun muziek totdat ik dat tv programma over Simon en Garfunkel zag en bleef kijken omdat ze zo leuk met elkaar omgingen en ook mooi zongen. Dat optreden voor die oude mensen in het tehuis was zo ontroerend, ze leefden helemaal op en kenden alle liedjes nog. Ja toen was ik ook om en luister mu graag naar hen.

nicole orriens zei

Op dansles worden Nick en Simon soms gespeeld voor de foxtrot. Verder heb ik er niet zoveel mee, maar nu maak je me nieuwsgierig!

Floor zei

Prachtig nummer! Simon en Garfunkel daar heb ik ook cd's van, ook al oud.
Even laten bezinken, maar ik denk dat ik de CD ook ga kopen.
Door jouw berichtje hebben ze straks een record verkoop!

Marthy zei

Ja, als fan van Simon en Garfunkel heb ik ook veel van die uitzendingen gezien en er van genoten. Ik zit op dit moment kerstkaarten te maken en ik denk dat ik even een CD van S&G op ga zetten om mee te blèren.

Mirjam Kakelbont zei

Zeker ben ik fan van Simon & Garfunkel. Hun LP Bridge Over Troubled Water heeft me door een donkere periode gesleept. Met Sick en Nimon heb ik echter he-le-maal niets...
Fijn dat jullie in elk geval hebben genoten!

Ferrara zei

Ja dat was een leuke serie van die drie Volendammers. Tijdens knutselmomenten luister ik wel eens naar die twee via de koptelefoon. Maar ook naar Robbert Long en Leonard Cohen.

schrijfsels zei

Simon & Garfunkel vind ik heel goed, maar de muziek van de Volendammers kan me niet bekoren

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wat een mooie muziek. Ik kende hen helemaal niet!

klaproos zei

heel erg leuk vind ik ze,
maar frits spits bracht het ook erg mooi vond ik :-)

Mrs. T. zei

DAt lijkt me best een mooie cd. Zal 'ns wat nummers gaan luisteren.

Onliemie zei

Ik kende hen nog niet maar toch echt wel super mooi. Ik ga nog eens wat meer van hen luisteren.

Geri Meftah Art zei

Ik val zomaar ineens midden in je blog. Ik volgde deze serie over Simon and Garfunkel ook. Heb niet veel met Nick en Simon. Maar ik vond het een prachtige serie en ben hen en Kees Tol gaan waarderen.

Werd getroffen door het zinnetje "Toen muziek nog wat voor me betekende". Zo is het bij mij ook.