Totaal aantal pageviews

zondag 13 december 2020

Roodkapje

Verveelt het jullie al? Mij niet. 
Ik ben dus  nog maar even doorgegaan op Marktplaats en vond vier kaarten. 
Dat brengt het totaal op tweehonderdveertien.  Hier komen ze:

Deze kaart vind ik zo leuk. Roodkapje met dat vingertje. 
Bovendien is er een beschreven achterkant en zeker bij oude kaarten wekt dat altijd mijn nieuwsgierigheid op. 
Deze kaart werd in 1942 gestuurd aan Mademoiselle Ottilie en dan een onleesbare achternaam. Helaas. 
Het adres is wel goed leesbaar, een adres in Laren. Ik heb even gegoogeld en in 2019 was een huis op dat adres 1.449.000 waard. 
Dacht ik wel. Kindjes, driehoog achter,  in de Pijp heten over het algemeen niet Ottilie. 


De liefde van Ottilies  opa, oma en oom Pieter spat er van af. Zij kunnen zich niet voorstellen de Ottilie al 14 lentes telt.  
(Waarschijnlijk dáárdoor dat ze déze kaart aan hun veertienjarige kleindochter stuurden. Of kinderen bleven langer kind, dat kan ook). 
Enfin, ze hopen dat Ottilie steeds zo'n lieve dochter zal blijven voor haar ouders.

En dan de andere drie:

-De eerste is verstuurd in 1958.  
-De middelste kaart is ook uit 1942. Van tante Martha aan lieve Jacob in Dwingelo. 
 Met het advies de kaart goed te bewaren  want 'er zijn er nog meer van en dan krijg je op het laatst het hele     sprookje bij elkaar'.
 Goeie tip van tante Martha. Het klopt,  want ik heb nu ook het hele sprookje bij elkaar. 
-De laatste kaart is onbeschreven en ik weet dus niet uit welk jaar. 

En nu zit Marktplaats weer in mijn systeem en wil ik steeds even kijken of er nieuwe oude kaarten op staan. 




17 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat is het toch leuk dat je steeds nieuwe kaarten ontdekt. Zijn deze kaarten van andere verzamelaars of komen ze zomaar op Marktplaats ?

Judy zei

Wat een ontdekking, Marktplaats! Het zijn prachtige kaarten!

izerina zei

Die achterkant lijkt me ook een leuk extraatje

Sjoerd zei

Zo'n kaart met tekst en postzegel er nog op is natuurlijk het summum.

mar zei

Echt een bijzonder mooie verzameling.

sjannesblog.com zei

De een is nog mooier dan de ander.

biebkriebels zei

Had nooit kunnen denken dat er zoveel kaarten met Roodkapje zijn!

Jolande zei

Wat een prachtige kaarten weer en ook zo leuk wat er op de achterkant geschreven is.
Mij vervelen dit soort kaarten nooit.

Nietzomaarzooo zei

Wat een variaties zijn er toch. Vast nog veel meer als ik het zo inschat. En wat leuk dat je dan gaat zoeken naar het adres en dat verhaal eraan vast fantaseert. Mooie naam wel.

elly zei

Het verveelt me niets hoor en ik geniet ook van die prachtige oude roodkapje kaarten.

Happy Earl Grey zei

Nee hoor, het verveelt mij in elk geval niet. Roodkapje is van alle tijden :) Boeiend die oude kaarten, ik ben ook gek op oude handschriften.

Ferrara zei

Vervelen? Welnee. Ik worstel nog wel even verder. Krijg de wolf niet op zijn plek.😉

Mrs. T. zei

Ik vind het juist een geweldige rubriek hier. Leuk, ook al die bijkomende verhalen.

Ageeth Mooij zei

Verzamelingen zijn of worden vaak wat obsessief, hahaha!
Ik vind ze leuk!

Marleen zei

Superleuk zijn ze weer.

Floor zei

Heerlijk al die Roodkapje kaarten, daar krijg ik zeker niet genoeg van, vooral die hele oude zijn zo mooi.
Vraag me wel af of er van elk oud bekend sprookje zoveel kaarten zijn, denk het niet eigenlijk.
De linker van de 3 bij elkaar vind ik zo leuk. De wolf likt vast aan Roodkapje om te proeven hoe lekker zij wel niet is :-)

Onliemie zei

Ik vind dit een prachtige verzameling. Het verveelt mij nooit hoor. Laat maar zien welke je nog allemaal vindt.