Totaal aantal pageviews

dinsdag 29 december 2020

Kerstkaarten

Ieder jaar krijgen wij een berg kerstkaarten. 
Dat wordt buitengewoon gewaardeerd. Ik ren naar de brievenbus als ik de postmevrouw zie komen en anders meteen als ik thuis ben. 
Vervolgens ga ik kijken naar het adres en probeer aan het handschrift te zien van wie de kaart is. Soms weet ik het niet, maar heel vaak heb ik het goed. 
Dan moeten de kaarten uitgebreid worden bekeken en daarna opgehangen, aan linten, met van die hele kleine knijpertjes. 
En dan blijven ze heel lang hangen. Overige kerstversiering moet bij mij het liefst op de 27e de deur uit, maar daar steekt mijn man een stokje voor. Trouwens dit jaar mag ook van mij bijna alles wat langer blijven. 
Maar die kaarten... die blijven hangen, wel tot in februari en echt, ik heb er dagelijks plezier in.


Er zijn prachtige kaarten bij, ook kitscherige, humoristische, ontroerende, maar dat maakt niet uit,  de gedachte dat iemand even aan jou heeft gedacht, die gedachte maakt het zo  mooi. 
En dat geldt natuurlijk in het bijzonder voor de zelf gemaakte kaarten. Hierboven zie je de zelfgemaakte kaarten die ik ontving. 
Echt super, dankjulliewel: Toos, Ageeth, Mieke, Emie, Trudie, Kitty, Laura, Marthy, Bert&Marion, Els en Jeanne. 

Deze twee zijn helemaal geweldig. Roodkapje kerstkaarten! Speciaal gemaakt voor mij. Ze hangen nu nog, maar ze gaan natuurlijk in de verzameling. Dank, Carine en Ferrara. 

En dan de twee kaarten die ik het aller- aller - állermooist vind.
Het is geen wedstrijd natuurlijk, maar een mens mag haar voorkeuren hebben, vind ik. 
Deze zijn namelijk van onze kleindochters Anna, Noor en Jet. Dank dames en Nienke.


Het hoofdstuk kerstkaarten is hiermee afgerond. Hoewel ik zeker weet dat er vanmiddag nog kaarten komen  en dat het doorloopt tot in het nieuwe jaar. 
Nog één kaart wil ik laten zien. Dat is namelijk een kaart zoals er ieder jaar wel eentje bij zit. Een kaart zonder afzender, een kaart waarvan ik het handschrift niet herken en natuurlijk was juist van deze kaart de poststempel onleesbaar. Dank onbekende afzender!


En volgend jaar? Volgend jaar maak ik ze echt zelf. Echt, echt, echt!





21 opmerkingen:

mar zei

Wij kregen ook een kaart waarvan we niet weten van wie deze komt. Dat houdt me wel bezig.

Judy zei

Wat een creativiteit, prachtig! Ik vind die van Anna, Noor en Jet ook het mooist!

Emie zei

De vreugde van de postontvangst, zo herkenbaar!

Iris Flavia zei

A very nice idea with the cards!
"Echt" is translated as "wirklich" - I´ll follow you!

nicole orriens zei

Ik geniet mee van jou plezier in de kaarten : ) Wat heb je er veel gekregen ook. Superleuk!

miekequilt zei

Wat een heerlijke berg kaarten. Ik houd ook zo van ontvangen. Maar verstuur er ook veel. Wat een leuk idee om Roodkapje kerstkaarten te maken.

Mevrouw W. zei

Ik vind het ook altijd zo leuk om kerstkaarten te ontvangen.
Leuk dat je hier een blog over geschreven hebt.

blauwruitje zei

Altijd leuk een kaartje. Die Roodkapjekaarten zijn wel heel speciaal. En las ik dat goed zelfgemaakt?

sjannesblog.com zei

Herkenbaar jouw plezier in kerstkaarten ontvangen.Ik krijg ook zo graag post.

Nietzomaarzooo zei

Vooral in deze bijzondere tijd is het fijn om echte post te ontvangen. Inderdaad dat iemand de moeite heeft genomen voor het schrijven, uitzoeken en verzenden. Die van de kleindochters zijn heel bijzonder, dat snap ik direct.

Sjoerd zei

In dat opzicht doen we nooit mee, niet met versturen, maar we krijgen er ook vrijwel geen. Dit jaar twee... Maar ik vind het leuk dat het je er veel plezier mee hebt. Die zelfgemaakte kaarten vind ik super. Wellicht dat ik dat ook eens ga doen.

pourquoi pas ??? zei

Kerstkaarten krijgen is zo leuk. Ik geniet ervan net als jij, zo spannend zo een envelop in de bus.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Leuk dat je ervan geniet. Ik kreeg er maar twee en ik heb er zelf geen een gestuurd. Ach, zo'n kerstkaart. Misschien een leuk plaatje, maar dat is alles. Met de naam van de zender erop; verder niks. Nee, ik bel liever. Naar mijn oudere tantes, mijn broers en zus, naar vrienden en andere familie.Dan hoor ik hoe ze het maken, ik hoor hun stem en ze zeggen (vooral de tantes) dat ze dit veel leuker vinden.
Maar jij weet het te waarderen en dat weten de mensen.

biebkriebels zei

Wij hebben dit jaar niet veel kaarten ontvangen, wel zelf veel verstuurd. Sommigen sturen digitaal, dat vind ik drie keer niks. Maar ik laat ze niet zo lang hangen als jij, op een gegeven moment ben ik klaar met kerst. Maar tot nieuwjaar blijft alles in kerstsfeer hier hoor.

Marleen zei

De Roodkapje kerstkaarten zijn leuk!

Ferrara zei

Wat een gezellig blog over de kerstkaarten. Zo te zien woont er in blogland een creatief volkje.
Maar je kleinkinderen kunnen er ook wat van. Leuk!
Ook wij hadden een anonieme kaart met het poststempel uit Zwolle, maar dat zegt niets want die plaats bestrijkt wat betreft sortering het noorden van ons land.
In huize F. gaan de kerstspullen op 2 januari weer in hun dozen.

Mirjam Kakelbont zei

Net als postcrossing: iedere kaart is een cadeautje. Zelfgemaakte maken het extra bijzonder. Ik herken de kaart van Toos!

Marthy zei

Met liefde gedaan, die kerstkaart maken. Die van de meisje zijn echt mooi. Saar maakte er twee, een met een heel verhaal er in geschreven en eerste kerstdag kreeg ik nog een zelfgemaakte kerstster van papier.

schrijfselsvanmij zei

Prachtig, die kaart van je kleindochters! Vorig jaar verzond ik bij hoge uitzondering kerstkaarten vanwege het goede doel waarvoor we met ons haakgroepje maandenlang hadden gehaakt. Dit jaar dus niet meer. Maar dankjewel voor jouw kaart :-)

Elizabeth zei

Wow, wat leuk! En zo te zien heb je er veel gekregen ook. Ik hoor van veel mensen dat ze meer kaarten sturen en ontvangen. Wij ook.., en het is tòch wel heel leuk.
Dit jaar heb ik er ook een aantal zelf gemaakt. Gewoon eind november beginnen, dan lukt het vast wel!

Floor zei

Ja, kerstkaarten!!! Zo leuk om er veel te krijgen. Dat gebeurd meestal als je er ook veel stuurt.
Ik laat ze ook altijd tot februari hangen, wel zo gezellig.
De rest van de kerstspulletjes en de boom na nieuwjaar, dan komen er weer tulpen en bakjes met bollen in huis.
Nog lekker even genieten dus, en een fijne jaarwisseling gewenst.