Totaal aantal pageviews

zaterdag 26 december 2020

Dix pour cent

 

Een tijdje geleden zei ik al dat ik ontzettende zin had in iets leuks, in iets probleemloos. Zowel om te lezen als om te netflixen.

Nou, wat het laatste betreft: gevonden! 
Dankzij onze dochter wederom. Zij en haar man bezworen me dat wij moesten kijken. Maar het duurde nog lang voor we dat ook echt deden. Enfin, vanaf aflevering een waren we verkocht. Allebei. 

Het gaat over een filmagentschap. 
De agenten moeten vooral acteurs tevreden zien te houden en die zijn eigenwijs en arrogant. 
Die tien procent slaat op het percentage dat de agenten krijgen als er een contract is. 
De baas van het bedrijf is net dood en de vier agenten moeten het nu zelf zien te doen. We krijgen ook een ruime inkijk in hun privé levens, ook weer volop toestanden natuurlijk. Maar ook erg geestig. Ik moet erg lachen om Arlette die altijd haar kleine hondje bij zich heeft, genaamd Jean Gabin. En ik vind Matthias erg leuk. Zijn geheime dochter Camille komt er ook werken en dat komt natuurlijk uit. Problemen hebben ze ook in de liefde. En er komt een nieuwe  baas die de hele tent opkoopt. 

Ik vond het ook leuk om weer eens iets Frans te zien en te horen. Lang geleden dat ik een Franse film zag. 

Dit speelt zich af in Parijs, maar daar zie je niet veel van. Ook mooi dat er gastrollen gespeeld worden door acteurs die ik zelfs ken, als daar zijn Isabelle Adjani en Juliette Binoche. Misschien nog wel meer hoor, maar die ken ik niet. 

Echt een superrelaxte serie. Ik heb nu twee seizoenen gezien en ik vind het nog steeds leuk! 


17 opmerkingen:

Firma Fluitekruid zei

Ha, dank voor de tip! Ik heb genoten van The Queen’s Gambit. Een vrouwelijk schaaktalent dat aan de drank raakt klinkt misschien niet vrolijk, toch wordt het verhaal nooit te zwaar, er zit veel humor in en leuke muziek.

Neeltje zei

Bedankt voor de tip.

Bertiebo zei

Jaaa, The Queen's Gambit is de volgende serie op onze lijst. Zit nu nog in Thin Ice, ook een aanrader vind ik

miekequilt zei

Wij hebben sinds kort Netflix. Zagen als eerste Emely in Paris. Lekker luchtig, maar het ging ons vooral om Parijs. Ik zet jouw serie ook op mijn lijstje dat al best lang is.

Emie zei

Ook hier sinds kort Netflix dus ik ben dol op aanbevelingen. Voorlopig weer even onder de pannen.

Ageeth Mooij zei

Dat is een fijne tip, dank je wel! Thin ice is geweldig en wij kijken ook graag naar Shetland en nu weer naar 24.
Heb je de film Le grand bain gezien?

pourquoi pas ??? zei

Het is inderdaad heel ontspannend. En leuk al die oudere en verwaande acteurs.

Kitty zei

Ik zet ‘m op mijn lijst! 👍

Marthy zei

Ik heb laatst door een Franse Facebook groep een lange lijst met Netflix films en series op mijn lijst gezet, wij houden erg van Franse films. Deze serie was daar ook bij en scoorde hoog.

Firma Fluitekruid zei

Bedoel je Out in thin air? Thin ice kan ik niet vinden.

Mrs. T. zei

Bedankt voor de tip!

Kijk nu samen met de jongste Anne with an E. Gewoon lekker genieten.

Bertiebo zei

Hetis wel echt Thin Ice. Ik weet niet of het op Netflix staat, ik had het opgenomen

Bertiebo zei

En Ageeth: nee, maar omdat je het zo vraagt zal ik hem noteren

Bertiebo zei

En Mrs. T ik krijg meteen zin om Anne nog een keer te zien. Voor de tigste keer

Firma Fluitekruid zei

Aha, ik zie het al, hij is terug te kijken op NPO Plus.

Sami zei

We watched the whole series recently and loved it. Very funny and it helps with learning a bit more French.

Iris Flavia zei

My respect! I tried to watch Louis De Funès... Not a chance! (My Brother gave me... hahaha, DVDs!). They had German subtitles, weee...