Totaal aantal pageviews

vrijdag 25 december 2020

Kerstmis


Ziehier, mijn favoriete kerstbal, behalve als het sneeuwt, maar dat doet het toch niet. En anders kies ik gauw een andere favoriet. 

Ik gok dat deze bal een jaar of tien oud is. Indertijd gekocht bij Plint. De tekst is een dichtregel van Remco Campert. Je kunt het ook zo lekker uitspreken, ritmisch,  probeer maar...

Ik word er een beetje weemoedig van. Een beetje maar hoor, maar dat past wel op deze dag.  

Ik wens iedereen die hier leest een goede kerst

18 opmerkingen:

Judy zei

En dat wens ik jullie ook! Mooie bal!

In de weer zei

Voor jullie ook Bettie.

Een mooie, maar trieste tekst.

Mevrouw W. zei

Voor jullie ook goede kerstdagen.

miekequilt zei

Mooie bal. Voor jullie, en ieder die dit leest, de beste wensen!!

izerina zei

Jullie ook goede kerstdagen,gewoon met regen

mar zei

Bijzondere kerstbal. Voor jullie ook fijne dagen.

Anoniem zei

Voor jullie ook fijne dagen toegewenst.

Ageeth Mooij zei

Fijne feestelijke dagen Bertie! In Lelystad schijnt de zon volop!

Koffie Digitalix zei

Fijne kerstdagen!

Jeanette Renting zei

Fijne kerstdagen.
Gisteren las ik in de krant dat we er maar niet meer van moeten uitgaan, dat we een witte kerst zullen hebben. Niet dat dat 'vroeger' vaak het geval was trouwens. Sinds 1901, het begin van de weermetingen, hadden we 8x een witte kerst.
Definitie witte kerst: in De Bilt moet op beide kerstdagen een gesloten sneeuwdek liggen van tenminste 1 cm.

marga zei

Ik wens jou ook fijne Kerstdagen toe.
Groeten
Marga

Emie zei

Mooie regels van Remco. Pracht bal!

Emie zei

Mooie tekst van Remco. Pracht bal!

Marthy zei

Mooie bal en mooie dagen toegewenst.

Mrs. T. zei

Fijne Kerst!

Ik houd van plint. We hebben hier al jaren een prachtig raamgedicht hangen.

Matroos Beek zei

Ja, echt mooi!
Mijn beste wensen!

Firma Fluitekruid zei

Zeer actuele bal...zouden we ooit nog smeeuw krijgen? Jij ook fijne dagen!

Elizabeth zei

Mooie tekst! Maar ik zou best buiten een pak sneeuw willen hebben!
Goede dagen gewenst...