Totaal aantal pageviews

zaterdag 19 december 2020

Oplossing en nog meer borden

 Het bord met het weetje over de kolibrie, het bord waarvan ik wilde weten waar het voor is, wat voor organisatie daar achter zit, dát bord is geen raadsel meer. 

Onze vriend Bert mailde: 
Het is de exploitant van die malle reklame borden, die nu even niks te verkopen heeft en op deze wijze adverteerders wijst op deze opvallende plek.
Plausibel en Bert weet altijd heel veel, dus dat zal het zeker zijn. 

Ondertussen zag ik weer een ander bijzonder bord:



Een gewoon huis was het en het stond niet te koop. Dus eh... wat voor tips worden hier bedoeld. Ik heb heel veel tips, maar ja het moet wel ergens over gaan. Ik heb eigenlijk wel spijt dat ik niet heb aangebeld om te vragen of ik iets kon betekenen, hahaha. 

Tja en als je eenmaal op bordjes let, dan zie je ze vaker en vaker.


Daarnet werd het vraagstuk van de tips ook opgelost. Door Mieke.  Zij vond: klik

20 opmerkingen:

izerina zei

Misschien een tip om het glaasje water binnen te halen?

Alet Venhuizen zei

Ik zie het zo voor me? Vraag me af wat ze geantwoord zouden hebben :-)

miekequilt zei

https://www.grafischwerkcentrumamsterdam.nl/blog_gwa/iemand-nog-tips/
Ik vind het een leuke tekst. De tweede valt voor mij onder " flauw". Net zoals al die andere teksten.

Miriam zei

Ach, smaken verschillen. 'Spaar geen centen maar goede momenten' kan ieder redelijk welvarend mens op zijn tijd ter harte nemen. Ik vind het een krachtige tekst, al heb ik niet zo'n voorkeur voor rijmende woorden.

Sjoerd zei

Ik denk dat veel mensen door hun ideeën heen raken.

Emie zei

Er valt niet alleen veel te zien buiten maar ook veel te lezen ( en te raden). Fijn dat je de kolibrie hebt opgelost.

Bertiebo zei

Nou ja, ik niet hoor Emie. En Mieke heeft voor mij de tips opgelost.
waarvoor dank, Mieke.
https://www.grafischwerkcentrumamsterdam.nl/blog_gwa/iemand-nog-tips/

schrijfselsvanmij zei

Het houdt iedereen goed bezig :-)

Iris Flavia zei

Sometimes we really should brave up and knock/ring the bell. I failed to do that more than once and regretted it.

Judy zei

Die van die centen vind ik een 'tegeltjeswijsheid'. Maar die van de tips is wel een intrigerende vraag. Leuk dat Mieke het oploste.

Nietzomaarzooo zei

Humor Meneer Sonneberg!!

blauwruitje zei

Geweldig al die bordjes. Je kunt er je hele wandeling over na blijven nadenken.

Firma Fluitekruid zei

Aha, weer een raadsel opgelost. Hetraadsel van de mysterieuze borden in Rozenburg ook:

https://www.ad.nl/voorne-putten/rozenburg-in-de-ban-van-mysterieuze-borden-heb-jij-al-gehuppeld-vandaag~ad0f9bb3/

biebkriebels zei

Ik zie dit soort wijsheden nooit hier alleen dat ze niet moeten aanbellen om iets te verkopen. Momenteel alleen uitbundig versierde voortuinen.

sjannesblog.com zei

Weer een leuk speurdoel als je wandelt.

Marthy zei

Best leuk, al die teksten, maar dat kom je op een klein dorp zoals hier niet tegen. Maar op het platteland zie je weer andere dingen. Als we maar blijven kijken en ons verwonderen.

Marleen zei

Haha het houdt je wel scherp onderweg.

Mrs. T. zei

Die centen en momenten is een rake!

Elizabeth zei

Leuk, het zijn net raadsels!

Firma Fluitekruid zei

Haha, weer een mysterie opgelost. In Rozenburg ook:

https://www.ad.nl/voorne-putten/rozenburg-in-de-ban-van-mysterieuze-borden-heb-jij-al-gehuppeld-vandaag~ad0f9bb3/

En in Alkmaar hadden ze jaren geleden posters voor de ramen hangen met vrolijke monsters, en een tekstballon: 'Doe lief'. Die bleken afkomstig van het Doe lief-offensief. Van hun website heb ik toen nog posters gedownload, het wordt hoog tijd om ze weer eens op te hangen.