Totaal aantal pageviews

donderdag 17 december 2020

Windmotor

Ze was me net voor, blogvriendin Marthy, met haar foto van een windmolen. 
Eh windmotor bedoel ik.
Ik had er heel toevallig  ook een gezien, had foto's gemaakt en er een blogje over geschreven.  Over déze windmotor,  al kende ik de term toen nog niet. 
Marthy was gaan googelen en veel beter geïnformeerd. Klik


Ik zou zelf niet zijn gaan zoeken. 
We waren aan het fietsen en ik vond de molen gewoon mooi staan, daar in het West-Friese landschap. Dat was de reden dat ik afstapte en een paar foto's maakte. 
Inmiddels ben ik geheel op de hoogte. En het is best interessant. 


Deze molen staat aan de rand van het Egboetswater, een natuurgebied nabij Hauwert.  En verder, als je geïnteresseerd zou zijn, kun je hier een en ander vinden. Klik
Er zijn er niet meer zo veel  in Nederland, dus vandaar dat ik deze toch maar laat zien hier!


 

17 opmerkingen:

KnutzEls zei

Zoiets valt op. Ook in Friesland gezien, maar dat zijn niet zulke oude monumenten.

Alet Venhuizen zei

Ik vind het er verrassend uitzien in het Nederlandse landschap.
Heel erg bedankt voor je mooie kaart. Erg blij mee :-)
Ik zou je graag een kaartje terug willen sturen.... Kun je mij je adres doorsturen via mail?
(aletvenhuizen@gmail.com)

Judy zei

Ik herinner me inderdaad ze vroeger vaker gezien te hebben. Leuk!

Onliemie zei

Weer wat geleerd. Zowel bij jou als bij Marthy. :-)

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat zijn dat toch gave dingen.
ja... ik herinner me ze ook...

Groetjes van Marlou

Iris Flavia zei

Ours look different, but this one reminds me of Australia, so nice!

Neeltje zei

Mooi op de foto gezet!

miekequilt zei

Die cirkel met wieken : daar wil ik wel een klein quiltje van maken. Heel inspirerend , bedankt.

Sjoerd zei

Why Nuts, het zijn mooie plaatjes in het landschap en zeer functioneel voor zo'n gebied. Hier hebben ze geen enkel nut en zal je ze ook niet vinden volgens mij.

sjannesblog.com zei

Ik vind het altijd mooie blikvangers en nog uiterst functioneel ook.

Floor zei

Prachtig die windmoter, waarvan ik dacht dat het gewoon een windmolen was.
Zou ik wel in mijn achtertuin willen hebben :-)

Matroos Beek zei

Prachtig in beeld gebracht.

Marthy zei

Ook ik vind het heel mooi staan in de polder, zuinig zijn op dit soort beeldbepalende elementen.

schrijfsels zei

Van hieruit zie ik zowat iedere week meer windmolens .....

Anoniem zei

Vroeger zag je ze veel meer. Ik vond het altijd wel mooi om te zien. Toch jammer dat ze minder te zien zijn.

Mirjam Kakelbont zei

Voorheen krioelde het hier in de buurt van dergelijke windmolens. Nu gaat alles met behulp van een gemaal. De molens blijven leuk om te zien. Dit exemplaar staat er voorlopig nog een tijdje.

Bernardine zei

Jaaa! Deze molen doet mij aan vroeger denken, als in bijna thuis. Want er staat er eentje in de Kalverpolder bij Zaandam en als we daar langs reden waren we bijna thuis (of net op weg....😀)