Totaal aantal pageviews

donderdag 10 december 2020

Vrijheid

 


Wat was het heerlijk op het strand. Het voelde licht en luchtig. Laag water, opkomend. Nauwelijks wind, maar toch behoorlijke golven. Het geluid van de branding. Veel schelpen. En de zon die doorkwam en precies de tijd van onze wandeling zachtjes bleef schijnen. 
Slechts een handjevol mensen op dat grote strand op dinsdagmorgen. Ik ervaarde een groot gevoel van vrijheid


Van dit mooie stel hebben we een hele tijd staan genieten. Twee verschillende vogels, maar het leek net of de grootste het kleintje wat wilde leren.


'Kom maar kleintje, let goed op mij en probeer maar te doen wat ik doen. Je leert het wel hoor'. 




'Zie je nou wel. Goed gedaan. Ik blijf voorlopig nog in de buurt hoor'. 


De grootste vogel was trouwens geringd. Ik kon het nummer zien. (thuis, op de foto). Ik zou best iets meer er van af willen weten, maar hoe kom ik daar nou toch achter? Nou, je snapt dat dit weer enig onderzoek vergt. Never a dull moment!



21 opmerkingen:

Emie zei

Wat heerlijk om dat grote gevoel van vrijheid te hebben ervaren. Diepe ademteugen zeelucht zijn weldadig voor kustmeisjes. Prachtige foto's ook!

izerina zei

Wat fijn,die rust,zee en zand. En natuurlijk de vogels.

Judy zei

Niks heerlijker dan het strand en de zee! Leuke vogels! Ben ook benieuwd hoe dat zit met die ringen.

Mevrouw W. zei

Die kleine is zo te zien een drieteenstrandloper. Bij die grote dacht ik gelijk aan een meeuw, maar daarover twijfel ik.
Leuk dat je mooie foto's van dit stel hebt kunnen maken.

Onliemie zei

Zalig de zee!

miekequilt zei

Prachtige foto's , Bertie. En jullie boften met de zon. Dat vinden van info over de ring gaat lukken. Misschien heb je hier iets aan:
http://frankmajoor.nl/kleurcodes-E-code-1-nl.shtml

Bertiebo zei

Ha Mieke, ja die had ik ook gevonden. Heb er al een mailtje aan gewaagd. Thanks

Happy Earl Grey zei

Heerlijk zo'n strandwandeling, dat werkt helend en ook dat gevoel van vrijheid herken ik. En op een doordeweekse dag loop je helemaal vrij rond ):

biebkriebels zei

Ach wat lief, dat pootje wat die kleine heel voorzichtig optilt!

s.c zei

Leuke post.

Marlou zei

Prachtig Bertiebo,

het is zo fijn om langs de vloedlijn te lopen.
Zo helend.
Mijn vriendin (met rollator) "sleur" ik er altijd naatoe.
En dan lopen we zeker een half uur!
heerlijk...

groetjes!
Marlou

Oh ja... ik heb Beekman en Beekman in huis. Heerlijk boek!!!!!!!

Floor zei

Wat schattig dat die grote vogel het kleintje heeft geadopteerd. Samen ben je niet zo alleen hè?

Sjoerd zei

Een hele mooie serie foto's heeft dat opgeleverd. Kijk hier eens: https://vogeltrekstation.nl/nl/vogels/ring-gevonden/een-metalen-ring-invoeren-griel

Jolande zei

Fijn joh die vrijheid van zo'n strandwandeling.
Wat lief die grote en kleine vogel.

Anoniem zei

Mooie foto’s. Strand geeft inderdaad iets van vrijheid. Je komt in ieder geval zo fris als een hoentje thuis.

Ferrara zei

Leuke serie. Vooral dat jong geleerd-oud gedaan stel.

Marthy zei

Wat leuk, die twee vogels en dan zo verschillend van grootte. Ja, als kind van de kust krijg ik als ik weer aan het strand kom ook altijd zo'n bevrijdend gevoel.

Firma Fluitekruid zei

Wat een schattig kleintje. Deed me meteen aanbfit filmpje denken:

https://youtu.be/vPuRBiBCxyk

sjannesblog.com zei

Heerlijk de zee!

Miriam zei

Wat een genot, om zo toch even aan zee te zijn. We zijn dit jaar nog geen enkele keer geweest, vanwege een mogelijke overdaad aan mensen. En we wonen ook wat verder weg dan jullie. Maar de zee mis ik echt!

Mirjam Kakelbont zei

Even was ik terug op vakantie in Zeeland. Ik kan me voorstellen hoe jullie hebben genoten.
Dat kleintje is een drieteensteltloper volgens mij. Die grootte weet ik niet. Ik zou zeggen een meeuw maar daar zullen weinig onderzoekers hun best voor doen wegens 13 in een dozijn.