Totaal aantal pageviews

zaterdag 5 december 2020

Roodkapje

 

Dit is nummer 209. Ik heb nu bedacht dat ik af en toe maar eens op Marktplaats moet kijken en niet alleen kijken, maar ook kopen. Dit is er een voorbeeld van. Een oude kaart, maar zonder kenmerken. 

En ik vond er nog een:


En deze is echt bijzonder. Ik denk dat het de oudste is. Van al mijn kaarten.  De kaart is beschreven en gestempeld op 12 april 1917. In Rotterdam.
Er zit een fraaie Wilhelminapostzegel op, van 3 cent. Kijk, de achterkant





23 opmerkingen:

izerina zei

Hij is wel heel leuk met die assertieve Roodkapje

Judy zei

Gericht aan jongejuffrouw... Leuk! Wel erg hongerige wolven op beide kaarten.

KnutzEls zei

Wat leuk, zo'n oud exemplaar. En een pittige Roodkapje.

Emie zei

Wat zijn ze mooi! En wat een intrigerend bericht staat er op geschreven.

miekequilt zei

Wat een geweldige kaarten. Leuk dat je ze af en toe koopt, zo kun je toch heerlijk je verzameling uitbreiden. Via Google zag ik dat de naam Bongenaar nog steeds voorkomt in Oudenbosch.

Marthy zei

Dat jongejuffrouw vind ik zo mooi.

Kitty zei

Leuk!

Miriam zei

Heel leuk, een ansichtkaart van meer dan 100 jaar geleden! Mijn opa was onder andere postbode in het kleine Broekerhaven en hij las alle briefkaarten, ansichtkaarten en telegrammen. Zo was hij van alles op de hoogte. Hij vertelde het later alsof het heel gewoon was en dat was het misschien toen ook wel. Hoezo privacy!

Bertiebo zei

Ha Miriam, dat zou ik ook doen als ik postbode was. Een nieuwsgierig mens doet dat. Ik zie mijn postbode, ook wel eens kijken hoor en niet alleen naar het adres.

Jolande zei

Wat een mooie kaarten.

Ageeth Mooij zei

Zo mooi, oude kaarten!

sjannesblog.com zei

Meer dan mooi!

Sjoerd zei

Whow, dat zijn in iedere geval unieke exemplaren en horen zeker in je verzameling thuis.

biebkriebels zei

Dat is wel een heel oude exemplaar, leuk!

Anoniem zei

Dat zijn twee mooie ouderwetse kaarten. De wolven kijken wel erg dreigend.

Iris Flavia zei

Cute.
The first 1 1/2 sentences I got, then I needed google translate. Alas, are we so different, language-wise?

Marleen zei

Je verzameling blijft groeien. Dit zijn toch ook wel weer prachtige exemplaren.

Mrs. T. zei

Prachtig!

Floor zei

Marktplaats.... mijn favoriete "winkel".
Wat een enige kaart is dat. Met prachtig handschrift zoals vroeger iedereen schreef.
Wat een stoere Roodkapje ook, ze is echt niet bang voor die wolf!

elly zei

Toch zobijzonder. Die kaarten doen me denken aan een heel oud sprookjesboek dat ik had.

Elizabeth zei

Dat je al zò ver bent gekomen zonder te kopen! Wat een geweldige verzameling.
Soms moet je jezelf gewoon eens kietelen hoor, hoppa doen... met Marktplaats!

lien zei

Super bijzonder en nog wel helemaal volgeschreven (hoewel niet zo goed leesbaar haha)

Ferrara zei

Ik ben steeds weer verbaasd dat je nieuwe en in dit geval heel oude afbeeldingen scoort.
De beschreven achterkant is ook heel leuk.
Ik vrees dat het dit jaar niet gaat lukken om Roodkapje op een kerstkaart te fröbelen maar ik heb nog even tijd.