Totaal aantal pageviews

woensdag 19 mei 2021

Collin wil niet rekenen

Een paar weken geleden las ik in de krant dat er op een viertal flats, in ons eigen Hoorn, een muurschildering zou worden aangebracht. Start medio mei.
Dat vind ik,  als mural fan,  natuurlijk erg leuk!
Dus ik was er dit weekend al eens gaan kijken, maar er was nog niets te zien.


Gisteren gingen we weer even kijken en ja hoor, de kunstenaar was begonnen. 
Collin van der Sluijs heet hij. Dat had ik  in de krant gelezen. 
Deze foto maakte ik vanaf de overkant, maar ik ging natuurlijk ook nog wat dichterbij kijken. 
Ik dacht dat er niemand was, maar daar was hij, Collin. 


Verscholen tussen het groen en met een koptelefoon op. 
Ik probeerde te vragen of ik een foto van hem mocht maken. Maar hij hoorde me niet. En om nou echt te gaan storen...
Maar een andere mevrouw deed dat wel en daardoor kon ik toch mijn vraag stellen. Het mocht.


En we maakten daarna een praatje. Ik vertelde dat ik blog, dat ik elke maandag een mural toon op mijn blog en dat ik van plan ben om the making of  te volgen. 
Vond-ie leuk, geloof ik. Ik maakte nog een foto:


Ik had gehoord dat hij aan die andere mevrouw vertelde dat hij woont en werkt in Maastricht. 
En op een gegeven moment zei ik dat hij toch niet bepaald Limburgs klonk. 
'Nee', zei hij, 'ik kom eigenlijk uit Zeeland. Uit 's Gravenpolder'.  

Nou zullen veel mensen niet eens weten waar 's Gravenpolder ligt, maar ik wel, want mijn vriendin S. woont er. 
Zij en ik zijn al vriendinnen sinds de pedagogische academie en Gertjan, haar man,  zat ook bij ons in de klas.
Toen we daar klaar waren gingen we allemaal werken, voor de klas, Gertjan  in  's Gravenpolder. 

Enfin, Collin en ik  bespraken nog even wat 's Gravenpolderse zaken,  want mijn man en ik zijn er natuurlijk vaak geweest.  
En nou ja,  je raadt het al:  het bleek dat Collin leerling was geweest van Gertjan. 
Hij wist het nog precies. 
In zijn rapport stond toen: Collin wil niet rekenen. Collin wil alleen maar tekenen

Hij lachte. 'En dat is precies wat ik nu doe!'



(wordt vervolgd)

30 opmerkingen:

Jeanne zei

Wat een toeval!
En wat een leuk verhaal, want laten dat toevallig ook voor mij geen onbekenden zijn...

Anoniem zei

Wat leuk zeg. Wat is de wereld dan klein hé. Dat wordt trouwens een mooie muurschilderij. Schitterend.

Iris Flavia zei

Oh, what a fun post, lucky you! Always good when someone braves up and just asks, and you sure got a story. Wow and... t-shirt time in your place? 8C here right now...

Judy zei

Wat leuk om te zien, the making of! Het tekenen zat er al vroeg in, en ik ben blij dat hij zijn hart gevolgd heeft.

izerina zei

Wat een leuk toeval

Alet Venhuizen zei

Dat is nog eens een leuke ontmoeting :-)

miekequilt zei

Wat een geweldige ontmoeting. Goed dat je hem toch aangesproken hebt. En voor ons leuk om alles te kunnen volgen. Veel plezier met The making of

Sjoerd zei

Het. Collin ken ik ook, in Heerlen zijn diverse van zijn Muurschilteringen te zien waaronder deze mooie : https://www.bvision.nl/2019/10/16/murals-heerlen-welten/ en btw, op aandringen van mijn ouders moest ik een vak gaan leren, ik wilde de kunst in maar dat liep anders...

Elizabeth zei

Die jongen is goed terecht gekomen; hij heeft zijn hart gevolgd!

Emie zei

Natuurlijk meteen je vriendin gebeld? Wat een leuk verhaal zeg!

Marlou zei

Ha Bertiebo,

ontzettend leuk verhaal.
Laat Collin maar schuiven.
Die is geweldig!

Groetjes van Marlou

mar zei

Wat een leuke ontmoeting.

Marthy zei

Haha, zo leuk dat hij alleen maar wil tekenen. En dat doet hij goed.

Jeanette Renting zei

Wat leuk voor je, om dit van zo dichtbij te kunnen volgen. En voor ons ook natuurlijk.
Volgens mij past dit echt op die plek, mooi door de takken heen.

Nietzomaarzooo zei

Zit gewoon te glimlachen; zo mooi deze samenval van toevalligheden. En hoe Collin geen boekhouder is geworden.

pourquoi pas ??? zei

Wat een leuk verhaal weer en wat Cellie zegt; gelukkig is hij geen boekhouder geworden.

Mevrouw W. zei

Wat een leuk verhaal!

Jolande zei

De mural is al prachtig maar het verhaal dat er nu bij is maakt het nog mooier.

Floor zei

Wat leuk om zo'n gesprek te houden en dan blijkt de wereld soms ook nog klein te zijn.
Ben benieuwd hoe de schildering verder gaat. Lijkt me zo moeilijk als je er dicht bovenop staat om dan te zien of het goed wordt.

biebkriebels zei

Wat een leuk verhaal en wat een bof dat je een mural om de hoek hebt! Ben benieuwd naar de resultaten, de eerste ziet er al prachtig uit!

schrijfselsvanmij zei

Leuke ontmoeting!

In de weer zei

Schitterend verhaal !

Ferrara zei

Wat een leuk verhaal. En heb je de man van je vriendin al gesproken?

Kitty zei

Wat een superleuk verhaal weer!
Er stond ook al iets over de zwaluw in de krant van de week. Geweldig dat dat nu hier ook gebeurt, dat opleuken van saaie muren!

Marleen zei

Haha wat superleuk.

Mrs. T. zei

Wat een mooie ontmoeting. En wat leuk dat wij dit proces kunnen volgen!

sjannesblog.com zei

Wat geweldig, zo'n ontmoeting.

Katrien zei

De cirkel is rond. Leuk ook voor Geertjan om te weten.

orvokki zei

Beautiful mural.

Koffie Difitalix zei

Toeval bestaat niet.
Mooie mural btw.