Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 mei 2021

Een verrassing!

Behalve al mijn eigen familiefoto's, heb ik ook die van de kant van mijn man uitgezocht en gedigitaliseerd. 
En vind je dit nou geen geweldige foto? 
Je ziet hier de grootmoeder van mijn man. In het jaar 1909. 
Sara Alberta heette zij en in negentiennegen was zij negentien jaar oud. De andere vrouw is niet bekend. Maar ik denk misschien haar zuster. 
Ik had al een paar keer gezegd dat ik deze foto best aan de muur wilde. Maar tot nu toe was dat er nog niet van gekomen.

Ha, nu wel, en dat kwam zo:

Vorige week ergens, kreeg ik een mailtje van een mij onbekende Sophie. 
Zij is van een webshop,  Drukwerk nodig, klik,   waar je zowel zakelijk als particulier drukwerk kunt bestellen. Zij was enthousiast over mijn blog en benaderde mij nu met de vraag of ik een van hun produkten zou willen testen en er vervolgens een review over schrijven.

Nou ik ging natuurlijk meteen kijken en wat ik zag, beviel me. Dus ja, graag! 
Sophie dacht aan een foto op Forex of visitekaartjes. 
(Hahaha, visitekaartjes van mijn blog, die ik dan losjes zou kunnen uitreiken, ik zag het voor me,  maar ja aan wie?) 

Nee, het werd een foto, dat was duidelijk. Er zijn verschillende Fotoprodukten klik
Van Forex had ik nog nooit gehoord, maar ik kwam er snel achter. Het is PVC-kunststof, strak, wit, goed te bedrukken, licht,  waterbestendig en kleurecht. 

En die foto lag dus eigenlijk al te wachten. Ik hoefde niet eens na te denken of te twijfelen. 

Vervolgens moest ik een paar stappen nemen. 
Een account aanmaken.  
Daarna kiezen op welke maat ik de foto afgedrukt wilde hebben. 
Er zijn best veel mogelijkheden, staand, liggend, vierkant, langwerpig, groot, klein.  
Dat was eigenlijk nog het moeilijkst, de maat kiezen. Ik heb echt met een cm in m'n hand zitten kijken. Ja, hoe groot hang je tenslotte je schoongrootmoeder op, nietwaar. 

Dan het ontwerp maken. 
Vervolgens kwam het produkt dan in het winkelwagentje en ik denk dat het verder net zo gegaan zou zijn als altijd bij een online bestelling: controleren, adres controleren en betalen. 
Maar de stappen vanaf het winkelwagentje hoefde ik niet te doen, Sophie deed dat voor mij. 
Het was absoluut niet ingewikkeld of moeilijk. Integendeel, het was erg duidelijk allemaal. 

En toen werd het spannend, want een echt beeld had ik er nog niet bij hoor. Alleen van de maat. En ik kende de foto, maar hoe zou het gedrukt worden? 
Bovendien ben ik slecht in wachten.



Gelukkig hoefde ik niet láng te wachten. Dinsdagavond besteld en zaterdagmorgen in huis.
Ik heb mijn man het pakket open laten maken. Die doet dat netjes en beschaafd, ik zou de verpakking er af hebben gescheurd, zo nieuwsgierig was ik. 


Wow, geweldig! 
Forex  is heel licht, de dikte is ook maar 0,5 cm. Dat vind ik mooi. 
En de foto is perfect afgedrukt. Helder en scherp. 

Ik dacht als ik het niks vind, hang ik hem niet op. Maar daar is geen sprake van, ik vind hem echt prachtig.
Duur vind ik het ook niet, Mijn foto op A2-formaat zou 9, 58 hebben gekost (excl. verzendkosten en btw)

Ja, wat zal ik er nog meer van zeggen? 
Misschien volstaat het als ik zeg dat ik al hard aan het nadenken ben over een andere oude foto. Eentje van mijn eigen grootouders en mijn overgrootmoeder, samen aan het strand. 
Door Corona heb ik geen enkele foto van onze vijf kleinkinderen bij elkaar, maar zodra ik zo'n foto heb, komt die ook in aanmerking. In kleur!
Want ik vind het echt een aanrader!

Sophie en Drukwerknodig heel erg bedankt. Ik ben er super blij mee!



Ps: En waarom hangt de foto op de muur, naast de trap? Dat is omdat ik even een stuk witte muur nodig had. 

29 opmerkingen:

izerina zei

Oh wat leuk! Dan zou ik graag meer over het dagelijkse leven van die dames willen weten

Judy zei

Wat leuk! Ik kreeg een tijd geleden ook zo'n mailtje van Sophie, maar ben er niet op ingegaan, ik heb ook geen fotoschilderij of visitekaartjes nodig. En ik heb in Deventer een hele goede drukker waar ik kaarten laat drukken, beetje persoonlijk contact ook.
Maar wow wat is ie mooi geworden! Leuk een foto van alle kleinkinderen!

Kitty zei

Wat leuk en wat een geweldige foto!

miekequilt zei

Wat een leuke foto. En wat mooi gemaakt. Altijd fijn om te lezen dat zoiets goed gemaakt wordt.

KnutzEls zei

Mooie foto en prachtig scherp. Als de dames nog eens zouden weten hoe ze nu nog te zien zijn..... wonderlijk toch

Nicole Orriëns zei

Wauw, ik vind het prachtig! Wat een mooie foto is dat. En wat een grappige hoofddeksels hebben de dames op. Waar zouden ze naar toe zijn gegaan die dag, op de fiets?

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat een prachtig kado van Sofie.
En wat een porachtige foto.
ja... ik kan me voorstellen, dat je die een mooie plek gaat geven.

groetjes!

Jeanne zei

Wat een prachtig compliment voor je blog!
En een bijzondere foto, echt leuk!

mar zei

Weer een mooi verhaal.

Jolande zei

Dat moest gewoon zo zijn dat de foto al lag te wachten en je toen dit aanbod kreeg.
Erg mooi geworden

Jeanette Renting zei

Prachtig Bertie, wat een mooie foto.
Hangt-ie normaal niet op een witte muur? Ik vind hem erg mooi uitkomen zo.

Bertiebo zei

Jawel, maar ik moest even ruimte maken.

Sjoerd zei

Dat is inderdaad keurig gedaan. Even onthouden...

s.c zei

Echt leuk gedaan.

biebkriebels zei

Wat een leuke foto, die hangt daar mooi!

Floor zei

Schitterende foto geworden. Kan me voorstellen dat je daar heel tevreden mee bent.
Heb de site gelijk opgeslagen, dus wie weet...

In de weer zei

Heel mooi Bettie en ik herinner me die strandfoto van een eerder blogbericht nog omdat ik die zó fantastisch vond.
Zou niet misstaan om die ook zo af te laten drukken.

Petra1945 zei

Had oma Ten Broeke een zusje in die leeftijd? Als het een vriendin of een nichtje was, wordt het lastiger om de tweede jonge vrouw te identificeren.

Bertiebo zei

Wat bijzonder, Petra. Die naam heb ik niet genoemd. Kennen wij elkaar misschien?

Petra1945 zei

Nee, ik keek op WieWasWie, en met die karakteristieke voornamen ben je er zó uit! Probeer maar eens...

Marthy zei

Ik ben gek op oude foto's en deze was het beslist waard om vergroot te worden. Leuk dat ze bij je terecht kwamen.

Bertiebo zei

@Petra: Leuk zeg. Meteen geprobeerd. Ik had nooit gedacht dat zoiets met voornamen zou wérken. Ik vind het ook niet echt karakteristieke namen. Maar je had natuurlijk ook een geboortejaar erbij. Hoe dan ook ik ga het onthouden.

Ferrara zei

Wat leuk. Die fietsen waren vast voor de show.

Petra1945 zei

Ferrara... nou en of. Zie je het achterdoek van de fotograaf?

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige verrassing!

Mrs. T. zei

Hij is echt prachtig! Ik knoop het in mijn oren.

Iris Flavia zei

Beautiful picture. Oh, I´d need a bigger apartment if I clicked the link!

Els04 zei

Oh zo tof! Je bent nu een echte influencer ;)

Firma Fluitekruid zei

Wat een prachtfoto. Een kostbaar bezit, het maakt nieuwsgierig naar hun leven.