Totaal aantal pageviews

donderdag 20 mei 2021

Plassen

 
Dit is  (denk ik) 'het kleinste kamertje'.  
En wel het kleinste kamertje van het kleinste huis in Schermerhorn. 
We waren aan het fietsen en zagen een aankondiging van dat kleinste huis. 
Altijd leuk om even te kijken natuurlijk. 
We denken dat dit het toilet is, de wc. 
Het kleinste kamertje... ach er zijn  zo veel namen zijn voor wc. 
Closet, privaat,  gemak, kabinet, secreet  poepdoos, koer, retirade , plee. 

Om nog maar niet te spreken over uitdrukkingen die aan moeten geven wat je er van plan bent te doen: de wc-eend voeren, een bruine trui breien. 
Te erg voor woorden! 

Dat kleinste kamertje was buiten en vroeger leek me dat altijd koud en akelig.
Vroeger, voor corona. 
Tijdens corona zou ik vaak blij geweest zijn met een heel klein kamertje. 
Maar ja, dat was nergens en dus bleef een koude, stille plek in de open lucht over. 
Ik heb op rare plekken geplast, maar ben er wel erg handig in geworden. 
Eerst in het vinden van een geschikte plek natuurlijk. 
Een keer moest ik echt zo verschrikkelijk nodig, dat ik bijna barstte voor mijn gevoel. Maar we waren midden in een stad. Nog wel heel vroeg en stil. Maar toch. 
En toen dácht ik dat ik een geschikt plekje had gevonden, vooruit dus maar.  
Op het allerlaatste moment zag ik dat er een camera boven hing. Toch nog maar even volgehouden toen. 
Enfin, dat gedoe is inmiddels al weer verleden tijd. Maar dat er nog steeds te weinig toiletten zijn voor vrouwen, dat is nog steeds zo. Slechte zaak! 



23 opmerkingen:

Judy zei

Het woord 'stilletje' kwam ook in me op. Ja, plasplekken voor vrouwen. Ik heb eens geplast op een plek waar ik achteraf midden in het zicht van twee hengelaars zat. En mijn moeder op een prachtige plek in de natuur en toen kwam er een trein voorbij. Dingen die je nooit vergeet. Maar ja, wat moet je dan?

izerina zei

Ik las,dat er bewust in de corona tijd minder boetes zijn uitgedeeld voor wildplassen. Je moet het toch ergens kwijt?

klaproos zei



ik zou de struiken opzoeken :-)
moeten is moeten je kon nergens naar binnen ??

Iris Flavia zei

You speak German, right? Put this in google translate and see what I get! OMG, LOL!
"stricken Sie einen braunen Pullover"... oh, help!!!

I agree with you!!!
We have two "Pissiors" for men for free in town... and us women?!
Yes, I know two places where you can go for money. But you have to walk! Not only once I decided to stop (eye-) "shopping" and ran home.
What if you broke a foot/are old/whatever. Stay home?!

miekequilt zei

Tja, meer openbare wc 's voor vrouwen zou fijn zijn. Wij hadden een 2theloo, maar die is weer weg. Maar eerlijk is eerlijk: openbare wc's zijn vaak zo vies, dat ik het wel ophoud. Ik las dat in Frankrijk iedere plaats ( gemeente?) een openbaar toilet moet hebben. Dat zijn vaak van die ijzeren hokken. En die zijn schoon hoor. Heerlijk.

Anoniem zei

Dat is nou net een van de reden waarom ik niet op stap ben geweest ,Gr j.s

KnutzEls zei

Ik kan het gelukkig goed ophouden, alhoewel.... laatst moesten we toch een tankstation opzoeken omdat ik bijna klapte

Neeltje zei

Hoge nood kan heel lastig zijn.

Marlou zei

ha Bertiebo,

haha..het kleinste kamertje...
Ik herinner me die nog van de bergtochten.
Met krantenpapier als pleepapier.

Brrr...

groetjes!

Kitty zei

Als blaaspijnpatiënt durf ik dus de deur niet meer uit zonder "voorzieningen" te treffen. Het is eigenlijk belachelijk dat er zo weinig openbare toiletten zijn voor met name vrouwen.
Overigens gingen wij op het strand (we hadden een strandhuisje bij Zandvoort) altijd "naar ome Dirk". We hadden daar een toiletgebouw dat door hem en zijn vrouw netjes gehouden werd, vandaar. ;)

schrijfsels zei

Zal nooit vergeten dat we in Luxemburg langs een parkeerplaats reden waar een vrouw naast een auto zat te plassen. Bleek mijn schoonmoeder te zijn.... Sindsdien heette iedere parkeerplaats "de twee batsen" (vertaling: de twee billen) :-)

Anoniem zei

Mannen hebben wat dat betreft het een stuk makkelijker.

Anna Lines zei

Weet je waarom je in Engeland nog vaak openbare toiletten vindt? Dat hebben we te danken aan Queen Victoria. Haar blaasspieren waren niet meer in optimale conditie vanwege de vele kinderen die ze had gebaard en dat gaf problemen bij haar koninklijke bezoeken aan het volk.

Ipie zei

Mijn vreemdste plek ooit was achter de auto op een parkeerplaats bij een crematorium.
De uitvaart begon bijna en er stond nog een enorm lange rij mensen buiten. We hadden een eind gereden en ik was er misselijk van…
Vanwege versleten knieën kan ik nu niet meer hurken dus zomaar ergens achter duiken gaat niet meer…

Mevrouw W. zei

Ik drink altijd veel en moet daarom ook vaak plassen. Dus ja, als we wandelen ga ik dan maar weer ergens in de bosjes. Ik zal nooit vergeten dat een paar jaar geleden het norovirus op mijn werk heerste. Wij gingen op zaterdag wandelen en je raad het zeker al? Buikpijn! Ik kon toen niet anders dan redelijk in het zicht te gaan hurken, maar anders had ik echt in mijn broek gescheten.

Sjoerd zei

Niet alleen voor vrouwen. Mannen hebben het dan wel makkelijker, maar ik maak ook liever gebruik van een (schoon) toilet, om nog maar een een benaming te hanteren.

Els04 zei

Oh ja, meer vrouwen-wc's aub!

Ferrara zei

Je hoeft het niet te denken, het is het kleinste kamertje met uitgang op de sloot. (lekker schoon)
Was destijds denk ik een voordeel, hoefde je in elk geval niet te zorgen dat de ton geleegd moest worden.

Floor zei

Mannen doen het meestal gewoon tegen een boom, zag er net nog eentje in het park.
Ze doen dat gewoon als er mensen (ik dus) aankomen, zou ik niet durven.
"Een bruine trui breien" !!!! Leuk gevonden.
Ik zeg altijd dat er een bruine jongen is geboren haha!

conny's quilts en creaties zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
conny's quilts en creaties zei

Hilarisch dit blog, en de reacties. Zo herkenbaar. Mijn gekste wildplas verhaal was in Bretagne, kliffen wandeling, prachtig maar geen toilet. Dus ik hurkte achter een rots, uit het zicht (we zaten hoog boven zee) toen ineens uit de diepte naast mij een helikopter vlak naast me omhoog kwam vliegen. De kustwacht! Help! Weg privacy! Niets gehoord door de wind en de tegen de rotsen knallende golven.
Toen vol schaamte maar nu een mal verhaal. Waar mogelijk voer ik actie voor meer , goed toegankelijke en schone openbare toiletten. Dat is in het buitenland heel wat beter geregeld dan hier.

Marthy zei

Heel klein, je kan er je kont niet keren, hihi.

Matroos Beek zei

Geen wonder dat we het moeten stellen met incontinentiemateriaal als er geen wc voorhanden is.