Totaal aantal pageviews

donderdag 27 mei 2021

Wat ik ook nog even wil zeggen...

 ... Is dat er aanstaande zondag een prachtige natuurdocumentaire, getiteld Marker Wadden, te zien zal zijn op NPO 1.

Wij zagen (omdat we Vara-lid zijn) de film gisteren al, mét een nagesprek met iemand van Natuurmonumenten en een van de makers van de film. 
Marker Wadden is een project, begonnen in 2016,  waarbij in het Markermeer nieuw (ei)land is gemaakt. Niet ten behoeve van de mens, maar deze keer ten behoeve van de natuur!
Met slib en zand van de bodem van het Markermeer zijn eilanden aangelegd en die komen steeds meer tot leven. Nieuwe natuur zou je kunnen zeggen. Natuur ook die zich steeds verder zal ontwikkelen. En dat zowel onder water als boven water.

De fillmmaker is er vanaf het begin bij betrokken geweest. Ik vond het fascinerend. Echt waar. 
De film is zondag en ik ga nog een keer kijken. 
Maar vanavond zitten ze ook in de Vooravond. Vandaar dit berichtje.


6 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Dank voor de tip! Het is er zooo mooi!

Judy zei

Ik zag er al een stukje van in de Vooravond. Ga zeker kijken.

biebkriebels zei

Ja zag de Vooravond ook vanavond, ga ook kijken.

anneke broos zei

Mijn man is er al een dag geweest samen met onze zoon.Geweldig.Er is ook een boek verschenen over het gebied.Gauw de vooravond terugkijken,dank voor detip

In de weer zei

Lijkt me ook mooi.
We zitten trouwens al drie dagen natuur documentaires te kijken.
The Age of Nature, écht prachtig.

Miriam zei

Dank voor de tip, ik heb het alvast opgenomen. Beetje te laat voor ons ...