Totaal aantal pageviews

zondag 23 mei 2021

Dieren in Amsterdam

 


Het schijnt dat er in Amsterdam tegenwoordig meer dieren zijn dan op het platteland. Tikkeltje overdreven natuurlijk, maar toch. 
Ik heb het niet over de katten en honden. Ook niet over die prachtige eend hierboven. 



Maar wel bijvoorbeeld over de oprukkende parkieten, meeuwen en reigers. Dieren die er eigenlijk niet horen. Ook de vos wordt volop gesignaleerd. 
Die zagen we trouwens niet hoor, op onze zondagochtendwandeling.  Of nou ja... 
We zagen wel heel wat dieren en dat terwijl we nog steeds niet naar Artis mochten:





17 opmerkingen:

Judy zei

Je zag een hoop dieren, gelukkig geen vos. Een mooie collage!

Sjoerd zei

Een mooi vosje wil ik anders ook wel voor de camera krijgen...

sjannesblog.com zei

Leuke observatie!

Iris Flavia zei

It´s a zoo there! And beautiful pic of the real duck.

Jolande zei

Wat een leuke serie dierenfoto's.

Céline zei

Leuke dierenfoto's.
Zo zie je nog eens wat.

Ferrara zei

Jouw scherpe oog ziet veel. De halsbandparkiet rukt vanuit Amsterdam steeds verder op.
Ook in Alkmaar vliegt het lawaaimakertje rond.

conny's quilts en creaties zei

Leuk die stadsdieren

miekequilt zei

Wat een leuke foto’s. Volgens mij kun jij heel veel series met foto’s tonen.

Floor zei

Dacht dat de dierentuinen weer open waren.

Bertiebo zei

Niet toen wij aan het wandelen waren, twee weken geleden

blauwruitje zei

Als je je ogen goed de kost geeft, zie je zoveel verrassende dingen.

Marleen zei

Die gevelsteen met de pinguin is mooi!

Marthy zei

Ja, dat las ik ook laatst, dat er vossen in de steden lopen.

Alet Venhuizen zei

Prachtig die gevelstenen!

Miriam zei

De gevelstenen vind ik heel mooi.

Op de Haarlemmerstraat in Amsterdam heb ik laatst een vos zien lopen, geheel in paniek. Hij rende alsmaar heen en weer, niet wetend wat te doen. Geen leuk gezicht.

Els04 zei

geweldig!