Totaal aantal pageviews

zaterdag 22 mei 2021

Mazzelstoelen

 


Al jarenlang neem ik foto's van stoelen op straat. Soms staan ze gewoon voor een huis, zodat de bewoner lekker in het zonnetje kan zitten. Soms staan ze ogenschijnlijk doelloos op straat op een plek waar ik zelf niet zou willen zitten. Soms staan ze bij de afvalcontainer


Soms moet ik er om lachen, zoals bij deze en gaat mijn fantasie werken. Wilde iemand restjes verf opmaken, kreeg een stel ruzie over de kleur, gingen ze uit elkaar en 'die rotstoel van je die hoef ik ook niet meer'.  Je weet het niet. 


En soms, soms heb ik mazzel. Zoals een paar weken geleden.. 
Ik stopte, tijdens een fietstochtje om een foto van deze  stoelen te maken en zag ineens dat het eigenlijk hartstikke leuke stoelen waren. Die bruine bedoel ik. En gratis. 't Stond er. 
Het zijn Thonetstoelen en ik vind de vorm mooi. 


Ter plekke en in het bijzijn van de mevrouw die er vanaf wilde belde ik onze zoon. Jongste zoon, degene van de Pizzagalerij
Ik zag ineens voor me hoe ze zouden staan op die galerij. En ja hoor, hij wilde er wel twee hebben.
De mevrouw zette ze voor ons apart en mijn man is ze later met de auto gaan halen. 
Ook twee voor ons zelf. 

Ik zag weer wat voor me, namelijk hoe eentje leuk zou staan in onze badkamer. 
Ik heb al lange tijd planten in de badkamer en ze doen het er goed. Om te zitten heb ik de stoel niet nodig, we kunnen in onze douche zitten.  Maar ik wil nog meer planten en die staan vast leuk op die stoel, dacht ik.  
Mijn man schuurde er eentje en wilde al gaan beitsen, maar ik vind het prima zo. Het stáát  ook leuk. 


En als ik het over een tijdje niet meer leuk vind, áls, zet ik ze geschuurd en wel op straat. Wedden dat ze zo weg zijn.  

32 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke serie. Die kende ik nog niet van je. De stoelen zijn leuk, daar boften jullie mee. En wat een goed idee om er eentje in de badkamer te zetten. Wat een gezellige badkamer trouwens met al die planten.

izerina zei

Dat zijn vonsten,waar je blij van wordt

KnutzEls zei

Leuke stoelen, mooie plek voor de plant.

Judy zei

Dat doet me zo'n deugd, dat spullen die de een wegdoet bij de ander goed terecht komen! Prachtige stoelen, allemaal!

anja zei

Ik vind het ook prachtige stoelen, leuk om er eentje in de badkamer te zetten, maar ik vraag me af of het niet verstandiger is om die toch te behandelen, want kaal geschuurd trekt het vocht er heel makkelijk in. Gezellig, zo'n badkamer vol planten!

mar zei

Gezellige badkamer.

Emie zei

Laatste foto kan zo een woontijdschrift in!

Anoniem zei

Dat zijn mooie stoelen. Fijn dat jullie paar stoelen mee mochten nemen.

pourquoi pas ??? zei

Wat een leuke foto's vooral die met die "stoffige"poezen erop. En wat een leuke verrassing zomaar een paar stoelen scoren en er blij mee zijn.

Sjoerd zei

Ze zitten voor geen meter, maar ik vind ze ook heel erg leuk.

Ferrara zei

Dit is echt straatmeubilair en inderdaad een mazzeltje. Wat betreft vocht heeft Anja gezegd wat ik dacht.

Jolande zei

Wat leuk die stoelenverzameling.
In Parijs maakte ik ook foto's van terrasstoelen, die zijn allemaal verschillend.
De stoel staat mooi in de badkamer.

Koffie Digitalix zei

Recycling in optima forma. Mooi

Marleen zei

Die stoelen stonden daar gewoon op jullie te wachten.

biebkriebels zei

Dat is een leuke vondst zeg!

Floor zei

De tranen springen me in de ogen als ik die schitterende antieke stoel met leren bekleding bij de container zie staan.
Hopelijk heeft iemand hem gered, want het is een pracht exemplaar.
Ik heb er zelf zo een, wel opnieuw laten bekleden. Het is een oude directiestoel van zo'n 150 oud. Zo verschrikkelijk als die bij het afval is beland.
Jammer dat ik zoiets niet zie staan :-)

Bertiebo zei

Aah, niet huilen, Floor. Waarschijnlijk zat-ie vol houtworm!

Marthy zei

Direct toen ik die foto met de zes stoelen zag dacht ik, zonder nog jouw commentaar erop gelezen te hebben, die zou ik zo meenemen als het mocht. Zo'n model kan je altijd en overal gebruiken. Thonet stoelen, ik ben er gek op, heb er hier in Frankrijk heel wat staan.

Iris Flavia zei

Guess on what I´m sitting right now? ;-)
Guess what I put in the mail today (it´s not a chair, but "similar").

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie stoelen. Leuk dat je ze mee kon nemen.

sjannesblog.com zei

Mooie stoelen en een pracht van een hergebruik!

Kitty zei

Wat maak je toch altijd mooie foto’s! Leuk hoekje zo in de badkamer.

Jeanette Renting zei

Wat leuk met die stoel in de badkamer, en je hangplanten. Goed idee dat vast na-ge-aapt gaat worden.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Oh, die vond ik vroeger al zo mooi. Thonet stoelen. Fij dat je er langs kwam.

Mrs. T. zei

Wat leuk zo'n vondst. Ik vind ze mooi, die stoelen!

Mevrouw W. zei

Dat is nog eens een leuke vondst! De stoel staat mooi in jullie badkamer.

Matroos Beek zei

Bijzonder die stoelen. Levert leuke plaatjes op!

schrijfselsvanmij zei

Alweer zo’n leuke fotoserie! En die stoelen had ik ook meegenomen :-)

Alet Venhuizen zei

O ja die zijn zo weg want ze zijn echt super leuk!!!

Jeanne zei

De stoel staat erg leuk, samen met d andere planten een heel mooi plaatje.

Sami zei

Oh lovely! Love the chair with the cats, it would look beautiful painted and with a new cover.
The ones you took are beautiful too, and you have made good use of the one for your plants.

Els04 zei

Hoe tof en zo mooi in je badkamer!