Totaal aantal pageviews

dinsdag 31 augustus 2021

Even een tijdje niks en helaas nog een up-date

Mijn laptop was stuk, is ter reparatie opgestuurd en hersteld. Hoopte ik. 

Al een week of twee zit ik te modderen op mijn oude laptop. En modderen was het. 

Als je zeven minuten moet wachten voor je een mailtje kunt openen en alle andere handelingen zijn navenant qua tijdsduur, dan is dat niet echt leuk. 

Enfin, het ding is  terug, maar vooralsnog werkt niets zoals ik het wil, ik kan dingen, met name foto's niet meer terug vinden.  Kortom, ik zit met mijn handen in mijn haar. 

Mijn man heeft net zijn best gedaan om alles weer een beetje normaal krijgen, maar het is nog niet helemaal gelukt. 

Ik stop er mee, ik zie wel wanneer ik terug kom. Of niet, dat kan ook. Dan heb ik het hele ding, uit het raam gegooid. Vooralsnog groet ik u allen zeer!

Ps. Het is nog veel erger dan ik dacht. Mijn externe harde schijf gaf net de geest. 
Dat betekent dat al het werk dat ik gedaan heb met het digitaliseren van foto's, voor niets is geweest. 
Dat alle duizenden foto's van de kleinkinderen die ik per app kreeg,  of zelf met mijn telefoon maakte en die ik keurig had gesorteerd per map, per kind, per maand, allemaal weg zijn. 
Dat alle familiefoto's die ik niet in het echt bewaard heb, dat die allemaal weg zijn. Het gaat dan toch al snel over ruim honderd jaar foto's. 
Ik heb nog een stick waar naar alle waarschijnlijkheid ook al die familiefoto's op staan, maar ik durf niet te kijken of die het nog doet. 

En dan al mijn eigen foto's, die zijn zeker allemaal weg. Die staan niet op die stick. Wat een ellende

35 opmerkingen:

Emie zei

Oh, nee! Wat vervelend en ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Maar je komt terug hoor dat weet ik absoluut zeker. Sterkte!

Sjoerd zei

Dat is heel erg jammer. Die dingen moeten het gewoon doen. Ik heb gelukkig een goede back-up. Ik moet er niet aan denken dat ik alles kwijt zou zijn. Sterkte ermee.

Het lieve leven... zei

och och...ik leef met je mee!

blauwruitje zei

Get wat vervelend!!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Arme jij, vreselijk treurig.

Anoniem zei

Dat is inderdaad heel erg triest. Echt jammer. :-(

Miriam zei

Afschuweijk! Ik hoop dat je nog iets terugvindt op de USB-stick.

Mevrouw W. zei

Ach nee toch! Dit is echt niet leuk!

miekequilt zei

O Bertie. Wat vreselijk. Al je werk weg. Je hebt zoveel tijd besteed aan het digitaliseren, en nu alles weg?? Dat is vreselijk.

izerina zei

Oh wat erg van je foto's. Ik duim voor dat stickie

Judy zei

O wat vreselijk. Ik heb laatst wat belangrijke dingen in the cloud gezet, omdat ik mijn externe harde schijf niet meer vertrouw. Maar nog lang niet alles.

Ton zei

Hoi Bertie, Dat is inderdaad vervelend en frustrerend. Voor ons wellicht een les om onze tien jaar oude laptop te vervangen voordat het té laat is. Met groetenTon

Marlou zei

Oh lieve Bertiebo,

dat is een regelrechte ramp.
Ja, die stick is wel een uitkomst...
En the cloud... staat daar het één en ander op?

Oioioi... ik heb met je te doen...

Sterkte met alles, Marlou

Nietzomaarzooo zei

Ja, dat is werkelijk enorm balen. En je laptop en je harde schijf naar de haaien. Hoop dat een slimme IT-er er nog wel wat uit kan halen. Wie weet leest er iemand mee? En al dat werk wat je erin hebt gestopt.

Je zou bijna een back-up van je back-up moeten hebben.

Unknown zei

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
Wat een nachtmerrie!
Gauw wakker worden:-(

klaproos zei

ohhhhhh dat is afschuwelijk bertie,
ik leef met je mee,
ik hoop toch...
dat je nog wat hebt kunnen redden

veel sterkte

Iris Flavia zei

Oh, that is horrible news! I hope you get them all back, seesh, we are so dependent on our computers.
I have a "big" PC with external drive and hope that is safe(r)....
Good luck to you!

mar zei

Wat erg.

Nicole zei

Er zijn wel bedrijven die mogelijk foto's kunnen redden van je kapotte schijf.
Als je daar op zoekt dan vind je die wel. kost wel wat maar weg geeft pijn.

KnutzEls zei

Dat is balen. Maar zoals Nicole schrijft, misschien kan een expert er wat van terughalen.

Ferrara zei

Wat is dit verschrikkelijk. Alles weg. Hopelijk is er een deskundige die nog iets weet te redden en hopelijk vind je wel weer de moed om de draad op te pakken. Voor nu kan ik me goed voorstellen dat je diep verdrietig en boos bent.
Vandaag is het de eerste van de maand, voor mij is dat back-updag voor mijn blog. Alles op een USB-stick.

biebkriebels zei

Oh Bertie wat verschrikkelijk voor je! Ik moet er niet aan denken dat je alles kwijt bent. Hoop dat er nog wat teruggevonden kan worden. Sterkte ermee!

Jeanne zei

Dit is echt erg!

Floor zei

Verschrikkelijk als de computer het niet meer doet, maar al je duizenden foto's weg!!!
Dat is echt een ramp.
Zelf heb ik al mijn fotomappen op een stick gezet die kan je dan weer terugzetten op een nieuwe computer.
Hoop dat dit jou ook lukt.

Els04 zei

Sterkte! Sinds wij ook eens onze foto's kwijt waren na die gewapende overval (laptop gestolen) zetten we alles regelmatig op een externe harde schijf. Kost niet zo heel veel. Maar kan ook misgaan natuurlijk. Sterkte en een dikke kus!

Anoniem zei

Poot!

Kitty zei

Wat vreselijk Bettie! Al die foto’s, en het werk dat je er aan gehad hebt, ik zou er niet van kunne; slapen... 😢

In de weer zei

Wat vreselijk Bettie.
Mijn man dacht dat er programma’s bestaan, waarmee je zoiets toch weer terug kunt halen, maar misschien weten jullie kinderen dat ook.
Jou blog wordt toch ook ergen opgeslagen door een museum of een organisatie meen ik eens gelezen te hebben.
Misschien dat je daar nog wat aan hebt.
Wat jij meemaakt is het schrikbeeld van ons allemaal.
Sterkte.

sjannesblog.com zei

Dat is erg zeg! Maar misschien is er toch nog wat te redden, zoals diverse mensen voor mij al opperden. Ik hoop het voor je!

Mrs. T. zei

Oh wat erg. Een externe harde schijf die het begeeft, dat is wel heel erg k*t. Wellicht dat een expert nog iets kan redden?

Marthy zei

Oh, dit is verschrikkelijk. Ik leef met je mee, begrijp dat dit een drama voor je is. Hoop dat er nog wat te redden is. Veel sterkte!!

guusje zei

Oh joh, wat erg voor je. Ik hoop echt dat een of andere whizzkid ergens nog iets kan terughalen.

elly zei

O jee. Wat erg voor je. Ik kan niet meer dsan je sterkte wensen

Alet Venhuizen zei

O nee toch. Dat meen je niet. Hoe ontzettend balen!!!!!! Hopelijk valt er op wat voor manier dan ook toch nog iets te redden.........

Neeltje zei

Oei, hopelijk vind je nog iets terug!